Hei!
Olen halunnut jo kauan vauvaa.
Mieheni kanssa vauvan saanti yritys alkoi 2v sitten ja reilu vuosi sitten tärppäsikin mutta sain keskenmenon, alkupuolella raskautta.
No tuon jälkeen sit siis uuden km:n pelko vähän vaivannu sekä nyt lisäksi tullut tämän vauvakuumeilun rinnalle uusi kamalampi pelko.. Kätkytkuolema!!
Se km oli jo kovin tuskallinen kokemus, sekä fyysisesti että henkisestikin, niin en voi edes kuvitella kuinka kamala olisi kokea jo syntyneen/oman lapsen menetys.
Varmaan tulisin hulluksi, sekoan tmv.!?!
tuo viimeisin pelko siis taisi nyt jotenkin laueta, kun saimme tietää erään täkäläisen parin menetyksestä..
Kuinka todennäköistä/epätodennäköistä toi on? Pelottaa aivan kamasti.. Jos joskus saisimmekin, niin uskallammeko hankkiakaan lasta:(
KÄTKYTkuolema
5
1019
Vastaukset
- Kati
Niitä tapahtuu Suomessa alle 20 vuodessa eli ei mikään yleinen juttu. Toivottavasti pääset pelostasi yli, sillä en toivo sen olevan este lapsen hankkimiselle. Neuvolassa ja äitipkl:lla on myös mahdollista käsitellä mieltäsi vaivaavia asioita, jos tulet raskaaksi.
- 41T1
meidän ensimmäinen vauva kuoli kohtuun kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa. syytä ei milloinkaan selvinnyt. olen ajatellut tätä eräänlaisena kätkytkuolemana. sen jälkeen olen saanut kaksi ihanaa tervettä lasta. kätkytkuolema on harvinainen, kuten tässä joku jo sanoikin. siitä kannattaa keskustella, ja kertoa neuvolassa peloistaan. pelkoaan ei tarvitse hävetä, mutta sen takia ei kannata luopua haaveistaan ja vauvastaan. onnea sinulle tulevaan !
- pelkuri
Minä pelkäsin kovasti kätkytkuolemaa vauvan ollessa siinä pahimmassa riski-iässä eli 3kk-6kk. Tarkistin useasti että vauvani hengitti. Ajattelin miten hirveätä olisi jos poikani menettäisin, en tiedä miten ikinä siitä selviäisin.
Raskausaikana en vielä tätä ajatellut, silloin pelkäsin ensin keskenmenoa ja sitten kohtukuolemaa. Äitini on kokenut kaksi keskenmenoa ja ystäväni vauva kuristui napanuoraansa kaksi viikkoa ennen laskettua aikaa joten en pystynyt tuudittautumaan siihen tunteeseen että kaikki menisi hyvin.- kuitenkin
meni silti sinulla hyvin?
- toinen pelkuri
kuitenkin kirjoitti:
meni silti sinulla hyvin?
Juu, hyvin meni kaikki jos minua tarkoitit. Poikani on 1v2kk mutta seuraavassa mahdollisessa raskaudessa pelkään varmasti myös sekä varmasti myöhemmin tuota kätkytkuolemaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511417- 639810
- 1445559
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243173- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792583