Rakennutin mdf-levystä projisointitaulun, jonka seinäkiinnitys on neljällä metallikiinnikkeellä. Tuli pidettyä pari viikkoa taulua kiinnittämättömänä ja hölmösti seinää vastaan vinosti maaten, ja nyt taulu onkin varsin käyristynyt. Luulen, että taulu olisi tuon tempun jälkeen käyristynyt, vaikka jonkinlaista puutukirakennelmaa olisi taakse tehnytkin - jota ei siis tehty (koska puuseppä sanoi jo tekovaiheessa, että ei se juurikaan auttaisi mahdolliseen käyristymiseen).
Taulu on nyt vähän C:n muotoinen. Onkohan mitään kikkoja miten taulun saisi takaisin suoraksi? Voin metallikiinnikkeiden paikkaa reunemmaksi vaihtamalla saada ehkä pientä parannusta aikaiseksi, mutta ainakaan lattialla painojen alla suorassa pitämisestä ei ollut mitään apua kun kokeilin.
Yksi vaihtoehto saattaisi olla hankkia jonkinlaista metallilistaa ja ruuvata se taakse reunoille. Tosin en osaa yhtään sanoa kuinka massiivista tämän listan täytyisi olla, jotta se ei taipuisi puun mukana.
MDF-levy käpristynyt
5
777
Vastaukset
- Vesimies
Onko levy maalattu molemmin puolin ja vielä samalla maalilla?
- mdf-levy
On joo maalattu molemmin puolin samalla maalilla. Hiukan huolimattomammin tosin takapuolelta (ehkä 15% vähemmän maalia takana). Työn teki puuseppä.
- Vesimies
mdf-levy kirjoitti:
On joo maalattu molemmin puolin samalla maalilla. Hiukan huolimattomammin tosin takapuolelta (ehkä 15% vähemmän maalia takana). Työn teki puuseppä.
Ilmeisesti tuollakaan areenalla ei ole tullut moista vastaan, ilmeisesti ovat pitäneet levyjään seinillä.
http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=42208
Voihan levy tietenkin käyristellä omasta painostaan ja kosteudesta jos vaikka on ulkoseinää vasten (tai sitten tuo 15% on ollut liikaa).
Levylle pitäisi varmaa rakentaa alumiiniprofiilista kehikko johon voisi lisäillä strategisiin kohti säätöruuveja joilla levyn elämistä voisi haitatata.
Toisaalta kumpi sitten lie kätevämpi oikea valkokangas vai "raskautettu" taulu. Itse olen käyttänyt valkoista rullakaihdinta (ilman jousta).
- Sami_
Eiköhän se oikea, jos sen ruuvaa reunoistaan seinään kiinni?
- devil45ui4d
Aika outoa. itselläni on tuollainen samanlainen värkki ylhän juustokuun
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi504157Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal673817- 703338
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963250Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no952243- 352158
- 242019
- 362009
- 381989
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231894