Kelloseppä

Golem

Olen hakemassa kellosepänkoulutukseen, joten onko jollakin kokemuksia alasta ja opinnoista? Kaikki tieto tervetullutta.

10

1677

Vastaukset 10

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pääset,

jos selviät palikkatestistä: kaksi puupalikkaa, 10 mm * 10 mm * 50 mm pitää sovittaa toisiinsa liukutiukkuudella sopiviksi viilaa työstövälineenä käyttäen.
      Kaikenlainen kokemus esimerkiksi pilkkujen tai työkalujen viilaamisesta on eduksi. Jos ei ole kokemusta puukkojen, porien tai höylänterien teroituksesta, niin asia kyllä tulee tutuksi. Yleensä kaikki koneisiin ja laitteisiin liittyvä on olennaista kellosepän ammatissa ja myös koulutuksessa. Eivät sähkötaidotkaan ole haitaksi.

• Tempus fugit

Ei kyllä ennen ollut mitään tuollaista palikkatestiä eikä viilaamista soveltuvuuskokeissa!
        Taidat nyt kirjoitella omia sepustuksiasi!
        Eipä taida nykyisin olla kovin helppoa päästä.

• palikkatesti
        Tempus fugit kirjoitti:

Ei kyllä ennen ollut mitään tuollaista palikkatestiä eikä viilaamista soveltuvuuskokeissa!
        Taidat nyt kirjoitella omia sepustuksiasi!
        Eipä taida nykyisin olla kovin helppoa päästä.

todellakin on ollut tapana järjestää joka keväänä. Minäkin sellaisessa kävin, ja kohtalaisella menestyksellä. Olen ollut hakemassa pussillisen palikoita naapurikoulusta, jossa niitä pilkottiin. On tietysti mahdollista, että taso on lipsunut, kun on vanhat papparaiset siirretty eläkkeelle, ja nuori polvi haluaa edistää alaa.

• ennenvanhaan
        palikkatesti kirjoitti:

todellakin on ollut tapana järjestää joka keväänä. Minäkin sellaisessa kävin, ja kohtalaisella menestyksellä. Olen ollut hakemassa pussillisen palikoita naapurikoulusta, jossa niitä pilkottiin. On tietysti mahdollista, että taso on lipsunut, kun on vanhat papparaiset siirretty eläkkeelle, ja nuori polvi haluaa edistää alaa.

Olen ollut minäkin ja ensiyrittämällä läpäisin, testit olivat ilmeisesti silloin toisenlaiset.
        Oli kirjallisia tehtäviä ja laskuja, psykologin haastattelua, motoriikkaatestiä ja muuta askartelua.

• Anonyymi00005

Samanlaisia palikkatestejä järjestävät vieläkin

• Anonyymi00006

Valkotakkisten hommaa

• Anonyymi00007

Pilaavat ihmisten elämän

• Anonyymi00008

Eriarvoista

• Anonyymi00009

...ensi viikolla valintakoe. hik, käsi tärisee....

• Anonyymi00010

...en muista pääsykokeist mittään...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      394
      1066
    2. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      328
      1060
    3. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      905
    4. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      82
      807
    5. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      78
      772
    6. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      82
      736
    7. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      37
      666
    8. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      665
    9. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      661
    10. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      39
      660
    Aihe