Ymmärsin tänään Yliopiston Apteekissa käydessäni että Kilpailuvirasto on kieltänyt Yliopiston Apteekkia antamasta kanta-asiakkaille alennuksia lääkkeistä. Uusi määräys on tullut vuoden alusta.
Taas potkitaan päähän eläkeläisiä. Vaikea uskoa ja ymmärtää . Mikähän mafia tämän takana?
Kilpailuvirastoko poisti Yliopiston apteekin alennukset ?
7
644
Vastaukset
- Olen aina
ostanut sieltä kaikki, jopa hammastahnat ja suihkusaippuat, puhumattakaan vitamiineista tai lääkkeistä, jos niitä olen tarvinnut. Koska Espoosta tulen, olen yleensä ostanut yhdellä kerralla paljon varastoon. Nyt minulle kertoi farmaseutti, että on muuttunut käytäntö!
- Katleija
Syy lienee sosiaali- ja terveysministeriössä. Helmikuun alussa voimaan tullut laki kieltää alennukset. Apteekit ovat tukkuostoissaan saaneet alennuksia, josta määrätyt asiakasryhmät ovat saaneet osansa.
Kilpailuvirasto haluaisi kilpailua lääkemarkkinoille ja johtajansa Martti Virtanen sanoo, että kaikki alennukset kieltävä lainmuutos lisää jäykkyyttä lääkemarkkinoille. Toisin sanoen kritisoi uutta lakia.- ii-li
Uusi laki lyö korvalle uudistuksia, joita on saatu aikaan. Kun valtio toisessa suunnassa haluaisi alentaa lääkekustannuksia, niin sitten samalla tehdään laki, joka estää sitä.
Epäjohdonmukaisuutta on muutenkin: Valtio pyrkii kaikin tavoin estämään kopiointia, mutta samalla suosii lääkekopioita.
Minun käsittääkseni se ennen pitää johtaa siihen, että suuret lääkefirmat alkavat valmistaa entisten tilalle samoja, vanhoja lääkkeitä, joihin on tehty sellainen muutos, ettei "vastaavaa halvempaa vaihtoehtoa" ole. Minä en nyt muista, miten kauan kestää patentin vanheneminen, mutta aika on suhteellisen lyhyt verrattuna siihen aikaan, joka kuluu uuden lääkkeen kehittämiseen.
Lääkkeet ovat kalliita, ja lääkefirmat totisesti saavat hinnoitella ne: Suhteellisesti kalleimpia ovat ne lääkkeet, joita käytetään kaikkein yleisimpiin tauteihin. ii-li kirjoitti:
Uusi laki lyö korvalle uudistuksia, joita on saatu aikaan. Kun valtio toisessa suunnassa haluaisi alentaa lääkekustannuksia, niin sitten samalla tehdään laki, joka estää sitä.
Epäjohdonmukaisuutta on muutenkin: Valtio pyrkii kaikin tavoin estämään kopiointia, mutta samalla suosii lääkekopioita.
Minun käsittääkseni se ennen pitää johtaa siihen, että suuret lääkefirmat alkavat valmistaa entisten tilalle samoja, vanhoja lääkkeitä, joihin on tehty sellainen muutos, ettei "vastaavaa halvempaa vaihtoehtoa" ole. Minä en nyt muista, miten kauan kestää patentin vanheneminen, mutta aika on suhteellisen lyhyt verrattuna siihen aikaan, joka kuluu uuden lääkkeen kehittämiseen.
Lääkkeet ovat kalliita, ja lääkefirmat totisesti saavat hinnoitella ne: Suhteellisesti kalleimpia ovat ne lääkkeet, joita käytetään kaikkein yleisimpiin tauteihin.Yliopiston (Helsingin) apteekilla on erioikeuksia, jotka tekevät sen kilpailussa ylivoimaiseksi muihin apteekkeihin nähden. Ilmeisesti siksi kilpailuvirasto haluaa yksinkertaistaa tuon hinnoittelun????
Lääkkeiden myyminen ja oikeuden jakaminen ei kylläkään ole ollut kannattamatonta suomenmaassa ;-)- Tyynentyttö
vaarivaari kirjoitti:
Yliopiston (Helsingin) apteekilla on erioikeuksia, jotka tekevät sen kilpailussa ylivoimaiseksi muihin apteekkeihin nähden. Ilmeisesti siksi kilpailuvirasto haluaa yksinkertaistaa tuon hinnoittelun????
Lääkkeiden myyminen ja oikeuden jakaminen ei kylläkään ole ollut kannattamatonta suomenmaassa ;-)Kyllä apteekkari on ollut aina suurimpia veronmaksajia meidän kunnassa.Ei ole Yliopiston apteekkia.Nykyinen taitaa olla kummajainen kun perusti tuonne naapurin sivukylälle sivuapteekin vaikka se ei tuokaan kannatusta-hyvänhyvyyttään kun sieltä lopetettiin apteekki.
- Katleija
vaarivaari kirjoitti:
Yliopiston (Helsingin) apteekilla on erioikeuksia, jotka tekevät sen kilpailussa ylivoimaiseksi muihin apteekkeihin nähden. Ilmeisesti siksi kilpailuvirasto haluaa yksinkertaistaa tuon hinnoittelun????
Lääkkeiden myyminen ja oikeuden jakaminen ei kylläkään ole ollut kannattamatonta suomenmaassa ;-)Kilpailuviraston johtaja sallisi käsikauppalääkkeiden myynnin marketeissa. Se lisäisi kilpailua.
- Hintriika
ii-li kirjoitti:
Uusi laki lyö korvalle uudistuksia, joita on saatu aikaan. Kun valtio toisessa suunnassa haluaisi alentaa lääkekustannuksia, niin sitten samalla tehdään laki, joka estää sitä.
Epäjohdonmukaisuutta on muutenkin: Valtio pyrkii kaikin tavoin estämään kopiointia, mutta samalla suosii lääkekopioita.
Minun käsittääkseni se ennen pitää johtaa siihen, että suuret lääkefirmat alkavat valmistaa entisten tilalle samoja, vanhoja lääkkeitä, joihin on tehty sellainen muutos, ettei "vastaavaa halvempaa vaihtoehtoa" ole. Minä en nyt muista, miten kauan kestää patentin vanheneminen, mutta aika on suhteellisen lyhyt verrattuna siihen aikaan, joka kuluu uuden lääkkeen kehittämiseen.
Lääkkeet ovat kalliita, ja lääkefirmat totisesti saavat hinnoitella ne: Suhteellisesti kalleimpia ovat ne lääkkeet, joita käytetään kaikkein yleisimpiin tauteihin.Eipä siitä kovin pitkää aikaa ole, kun ns. vanha lääketeollisuus onnistui tappamaan synnytyspöydälleen "kapinallisen" lääketehtaan, joka yritti markkinoille kopiolääkkeillä. Uusi tulokas vetosi mm. siihen, kuinka paljon Kela säästäisi lääkekorvauksissa. Nyt lääkevaihdossa säästetään juuri tuo sama summa. Joku vain oli aikaansa edellä. Siksi sille piti antaa kuolinisku.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101104
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18649Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264616- 76590
- 104574
- 54547
- 26522
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49513- 47437