Viimevuonna olin koiramme ja kaverini kanssa koira puistossa kun eräs n.2 kertaa suurempi koira koitti astua ei juoksuista koiraani otin koirani syliin koska se meinasi jäädä poika koiran jalkoihin. Koira hyppeli minua päin ja omistaja huuteli vain: "ei se mitään tee" ja käveli puiston toisella puolella rauhassa. koira oli pinua pidempi kun se seisoi takajaloilla. Koirani murisi, näytti hampaita ja koitti purra toista koiraa. Kuitenkin eräs avulias mies huusi naiselle että ota koiras pois ku toiset pelkää.
Nainen alko karjua takas ja tuli kuitenki ottamaan koiransa pois.
Sitte se rupes huutamaan mulle ku mun koira koitti purra vielä sen koiraa ku se koitti hyppiä vieläki kimppuun.
Ne lähti pois ja sen jälkeen mä oon käyny vaan 1 kerran koirapuistossa ja koirallekki jäi selvästi traumoja.
Onneksi se mies autto!
:)
Ärsyttää vieläkin
7
1152
Vastaukset
- toisinpäin
Ei kannata ikinä nostaa koiraa syliin koirapuistossa ja jäädä sinne koira sylissä.
Helpommalla olisitte koirasi kanssa päässeet jos olisit ottanut koiran ylös ja mennyt hetkeksi portin ulkopuolelle ja sieltä käsin keskustellut isomman omistajan kanssa että kumpi lähtee vai saako koiransa aisoihin.
Meilläkin isokokoinen koira ja jos joku omistaja nostaa pienen koiransa syliin niin meidän yrittää hyppiä. Onneksi kuitenkin osaan komentaa koirani pois. Näin olisi pitänyt teidänkin tapauksessa isomman koiran omistajan tehdä.
Missään nimessä isomman koiran omistaja ei tehnyt oikein, mutta ihan hyvänä vinkkinä ettei koiraa kannata nostaa syliin puistossa. - teit..
Niin se suurin virhe minkä voit tehdä on ottaa koirasi syliin...
- Lagotto125
...siinä oli vaan se onkelma että portti oli toisella puolella puistoa ja koitin kyllä kävellä pois mutta en pääsy ku se koira hyppi nii hirveesti jokapuolella...
:)
- ottaa
koiraa syliin koirapuistossa. Itselläni on pikkukoira ja olen muutamaan otteeseen vahingossa ottanut syliin, ihan refleksinomaisesti. Siinä on kyllä heti koko puiston koirasto pomppimassa ympärillä ja sylissä olija paniikissa.
Toinen juttu on että eivätkö tosiaan monet koiranomistajat tiedä että että astuminen on koiran luontaista käytöstä sukupuoleen katsomatta. sen tarkkoituksena on puisto-oloissa lähinnä rajojen haku. Eri juttu on tietenkin jos kokoero on niin suuri että toinen voi loukkaantua tai jos astuva on agressiivinen. Aina välillä nakee kun joku omistaja kiskoo koiraansa häpeillen toisen selästä..että voi oma moppe olla pervo ;)
Sekin välillä kummastuttaa että koiranomistajilla ei aina ole ollenkaan käsitystä siitä ettei narttukoira tule tiineeksi ilman juoksuaikaa ja silloinkin vaan muutamana päivänä.- puistoilija
Astuminen on koiran tapa alistaa toista. Tätä esiintyy usein juuri uroksilla kun vanhempi haluaa alistaa nuorempaansa. Tapa on todella epämiellyttävä enkä suvaitse sitä omalta koiraltani (joka ei vielä juttua nuoren ikänsä takia ole oppinut)enkä muiden koirilta kohdistettuna omaan koiraani. Suurin osa omistajista on onneksi kanssani samalla linjalla ja kiitos siitä! Toki löytyy paljon näitä "taitaa koirallani olla hormoonit sekasin kun ei tajua että se on poika" tyyppejä, mutta heitäkin voi valaista asiasta. Ärsyttävämpää on kuitenkin vierestä seuraava omistaja joka ei tee elettäkään kieltääkseen koiraansa.
- neppi
puistoilija kirjoitti:
Astuminen on koiran tapa alistaa toista. Tätä esiintyy usein juuri uroksilla kun vanhempi haluaa alistaa nuorempaansa. Tapa on todella epämiellyttävä enkä suvaitse sitä omalta koiraltani (joka ei vielä juttua nuoren ikänsä takia ole oppinut)enkä muiden koirilta kohdistettuna omaan koiraani. Suurin osa omistajista on onneksi kanssani samalla linjalla ja kiitos siitä! Toki löytyy paljon näitä "taitaa koirallani olla hormoonit sekasin kun ei tajua että se on poika" tyyppejä, mutta heitäkin voi valaista asiasta. Ärsyttävämpää on kuitenkin vierestä seuraava omistaja joka ei tee elettäkään kieltääkseen koiraansa.
häiritse yhtään jos joku koira yrittää "astua" koiraani tai toisinpäin. minusta se on koiran luonnollista käyttäytymistä.miks siihen pitäis puuttua ellei koira ole aggressiivinen. mua taas ärsyttää just tollaset ylihuolehtivat koiran omistajat!
- puistoilija
neppi kirjoitti:
häiritse yhtään jos joku koira yrittää "astua" koiraani tai toisinpäin. minusta se on koiran luonnollista käyttäytymistä.miks siihen pitäis puuttua ellei koira ole aggressiivinen. mua taas ärsyttää just tollaset ylihuolehtivat koiran omistajat!
Itse menen puistoon jotta koirani saisi siellä leikkiä ja oppia yhdessäoloa myös toisten urosten kanssa. Moni asia on "koiran normaalia käyttäytymistä" jos asian niin haluaa ilmaista. Monia näistä tavoista ihmiset kuitenkin haluavat kitkeä pois.
Ylihuolehtivat.. Kyllä sanan keksit.. Kyse kun ei ole siitä vaan siitä että tapa on todella epämiellyttävä ja tarpeeton. Omalta koiraltani en hyväksy toisen alistamista missään muodossa. Näin saatan välttää monet ongelmat tulevaisuudessa. Mutta mikäli se on omalta koiraltasi sallittua ja "normaalia käyttäytymistä" niin saat puolestani viettää aikasi koirapuistossa seuraten kun koirat nylkyttävät toisiaan. Nautinnollisia puistoilu hetkiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511427- 639830
- 1465574
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792593