onko kellään kokemusta sirius-merkkisestä wc-pöntöstä? hinta tuntuu olevan aika alhainen, onko laadusta tietoa?
sirius
10
9062
Vastaukset
- siihen
voi helposti kakan lykätä.Kestää sen mainiosti.
On Saturnus merkkinen istuin ja sen eduksi täytyy laskea wc paperivyö joka kiertää pönttöä.Paperin loppuessa eikun tempaiset kiertoradalta uuden embon ja taas matka jatkuu kohti aurinkokunnan laitamia....:)
- nöh
hurjia vitsiniekkoja liikkeellä täällä... jos joku ASIALLINEN henkilö vaivautuisi vastaamaan, kiiiitos! kyseessä on siis ihan oikeasti sirius-merkkinen wc-istuin...!
- mtd
nöh kirjoitti:
hurjia vitsiniekkoja liikkeellä täällä... jos joku ASIALLINEN henkilö vaivautuisi vastaamaan, kiiiitos! kyseessä on siis ihan oikeasti sirius-merkkinen wc-istuin...!
Enpä kyllä koskisi noihin Siriuksiin yms. puolalaisiin/kiinalaisiin pönttöihin. Varaosia ei löydy mistään, ja niitä kyllä varmasti tarvitsee.
Nyt joku sanoo, että jos se menee rikki, ostaa uuden halpispöntön. Siitä vaan, itse en viitsisi. Eikä se halpaa ole enää sitten, kun muutaman vuoden välein vaihtaa pöntön, kun ostamalla kerralla kunnollisen, voisi olla parikymmentä vuotta huoletta. - nöh
mtd kirjoitti:
Enpä kyllä koskisi noihin Siriuksiin yms. puolalaisiin/kiinalaisiin pönttöihin. Varaosia ei löydy mistään, ja niitä kyllä varmasti tarvitsee.
Nyt joku sanoo, että jos se menee rikki, ostaa uuden halpispöntön. Siitä vaan, itse en viitsisi. Eikä se halpaa ole enää sitten, kun muutaman vuoden välein vaihtaa pöntön, kun ostamalla kerralla kunnollisen, voisi olla parikymmentä vuotta huoletta.asiallisuudestasi! no, tarkoitus onkin ostaa laadukkaampaa, ja koska en tiennyt tuosta siriuksen laadusta mitään, niin kysyin, ja nyt olen taas hiukan viisaampi! näin arvelinkin asian kyllä olevan, JOSKUS voi hinnastakin päätellä jotain...
- mip
mtd kirjoitti:
Nyt joku sanoo, että jos se menee rikki, ostaa uuden halpispöntön. Siitä vaan, itse en viitsisi. Eikä se halpaa ole enää sitten, kun muutaman vuoden välein vaihtaa pöntön, kun ostamalla kerralla kunnollisen, voisi olla parikymmentä vuotta huoletta.niin minäkin luulin ostaessmme viisi vuotta sitten WC-rempan yhteydessä kaksoishuuhtelulla varustetun Svedbergin: parikymmentä huoletonta vuottaa ! !
joulukuussa mekanismi rikki - Bauhausista uudi 47 Euroa huoltomiehen lasku. Että se siitä laadusta ja kestävyydestä.. - mtd
mip kirjoitti:
niin minäkin luulin ostaessmme viisi vuotta sitten WC-rempan yhteydessä kaksoishuuhtelulla varustetun Svedbergin: parikymmentä huoletonta vuottaa ! !
joulukuussa mekanismi rikki - Bauhausista uudi 47 Euroa huoltomiehen lasku. Että se siitä laadusta ja kestävyydestä..Svedbergin lasken samaan kastiin näiden siriusten kanssa, todella ala-arvoinen huuhtelumekanismi.
Jos järkihintaan laatua haluaa, kannattaa sijoittaa IDOon tai Gustavsbergiin. Itse kallistuisin GBGn puolelle, Trevi E:n piiloviemärimallin hinnalla kun saa GBGn piiloviemärimallin, jossa on Ceramic -pinnoite. Ja GBGn huuhtelumekanismi _on_ parempi kuin IDOn. Mutta noihin kahteen merkkiin saa varaosiakin. - 6nisä
mtd kirjoitti:
Svedbergin lasken samaan kastiin näiden siriusten kanssa, todella ala-arvoinen huuhtelumekanismi.
Jos järkihintaan laatua haluaa, kannattaa sijoittaa IDOon tai Gustavsbergiin. Itse kallistuisin GBGn puolelle, Trevi E:n piiloviemärimallin hinnalla kun saa GBGn piiloviemärimallin, jossa on Ceramic -pinnoite. Ja GBGn huuhtelumekanismi _on_ parempi kuin IDOn. Mutta noihin kahteen merkkiin saa varaosiakin.Olipa hyvä löytää tämä keskustelu.
Hetken jo harkitsin halpista, mutta hyvässä vara parempi. - keke773
6nisä kirjoitti:
Olipa hyvä löytää tämä keskustelu.
Hetken jo harkitsin halpista, mutta hyvässä vara parempi.Eihän se pöntön merkistä (välttämättä) ole kiinni mitkä venttiilit siellä sisällä on. Harvemmin itse pönttöön tulee vikaa, varsinkaan sellaista jonka voi varaosilla korjata, oli kyseessä sitten IDO tai joku itä-eurooppalainen pönttö. Kyllä ne ovat säiliön pohja- ja täyttöventtiilit jotka pöntössä vikaantuvat, jos ylipäätään mitään vikaantuu. Jos venttiilit sattuvat olemaan sellaista mallia, joihin varaosia ei ole saatavilla, ei mikään estä vaihtamasta koko venttiiliä uuteen eri merkkiseen. Ei venttiilin hajoamisen takia tarvitse koko pönttöä vaihtaa. Varsinkin täyttöventtiilin paikalle sopii mikä tahansa täyttöventtiili. Pohjaventtiilin vaihdon kanssa eri merkkiseen tosin voi tulla ongelmia käyttövivun/painikkeen erilaisen muodon takia, jolloin se ei välttämättä eri merkkiseen vaihdettaessa enää sovi säiliön kannessa olevaan aukkoon.
Itse hankin mökille K-Raudasta tämän nimenomaisen 99e:n Sirius-pöntön, jossa sisällä muutaman muunkin valmistajan käyttämät venttiilit. Yllätykseksi samassa paikasta josta pöntön ostin, oli myynnissä myös kokonaisia täyttöventtiileitä kyseiseen pönttöön ja ostinkin heti varastoon yhden huimaan 11,90e:n hintaan (vrt. IDO täydellinen täyttöventtiili 43e). Eli vaikka täyttöventtiili tuosta hajoaisi vaikka joka vuosi, niin olen vielä 15 vuodenkin kuluttua voitolla verrattuna että olisin suoraan hankkinut 300e:n IDOn. - **ikirakentaja**
keke773 kirjoitti:
Eihän se pöntön merkistä (välttämättä) ole kiinni mitkä venttiilit siellä sisällä on. Harvemmin itse pönttöön tulee vikaa, varsinkaan sellaista jonka voi varaosilla korjata, oli kyseessä sitten IDO tai joku itä-eurooppalainen pönttö. Kyllä ne ovat säiliön pohja- ja täyttöventtiilit jotka pöntössä vikaantuvat, jos ylipäätään mitään vikaantuu. Jos venttiilit sattuvat olemaan sellaista mallia, joihin varaosia ei ole saatavilla, ei mikään estä vaihtamasta koko venttiiliä uuteen eri merkkiseen. Ei venttiilin hajoamisen takia tarvitse koko pönttöä vaihtaa. Varsinkin täyttöventtiilin paikalle sopii mikä tahansa täyttöventtiili. Pohjaventtiilin vaihdon kanssa eri merkkiseen tosin voi tulla ongelmia käyttövivun/painikkeen erilaisen muodon takia, jolloin se ei välttämättä eri merkkiseen vaihdettaessa enää sovi säiliön kannessa olevaan aukkoon.
Itse hankin mökille K-Raudasta tämän nimenomaisen 99e:n Sirius-pöntön, jossa sisällä muutaman muunkin valmistajan käyttämät venttiilit. Yllätykseksi samassa paikasta josta pöntön ostin, oli myynnissä myös kokonaisia täyttöventtiileitä kyseiseen pönttöön ja ostinkin heti varastoon yhden huimaan 11,90e:n hintaan (vrt. IDO täydellinen täyttöventtiili 43e). Eli vaikka täyttöventtiili tuosta hajoaisi vaikka joka vuosi, niin olen vielä 15 vuodenkin kuluttua voitolla verrattuna että olisin suoraan hankkinut 300e:n IDOn.En ostaisi toista Siriusta. Päivittäin käytössä olevassa wc:ssä on IDO Trevi yhdellä huuhtelulla ja se on toiminut kohta 4 vuotta täysin moitteetta, alusta lähtien. Pari vuotta on ollut käytössä toisessa wc:ssä Sirius (129 eur) ja sen huuhtelumekaniikka ei ole toiminut koko aikana ja nyt hajosi lopullisesti. Vielä yksi wc-istuin on taloon hankittavana ja se ei takuulla ole mikään halpispönttö. Tuo yhden huuhtelun IDO taitaa tulla sinnekin, maksoi 4 v. sitten 225 euroa ja ei ole mielestäni ollenkaan paha hinta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383682Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal313250- 692888
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912730- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811709- 241539
- 281517
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231484- 281478