Kun meijän kani on sillee ku sille lisää ruokaa niin se ärhäntelee.Se ei syö oikee heinää ja on tehny sinne pesän.Mut ei tavallaa pesän.Sit se aina kaivelee siellä.Mun kani sai pentuja tossa noin puol vuotta sit.Mut sit me ei oikeen saatu yhtä uroskanii myytyy ja sit se lähti vast ku se oli 2 ja ½ kuukautta.Joten olisko mahollista että se olis sit sit isä?Ku mä omasta mielestäni näin vaa että mun oma kani olis tehny sille urokselle niin.
Onko raskaana vai valeraskaus?
10
827
Vastaukset
- Hulda
NO oletko pistänyt merkille olisko kani lihonut? Olisiko punnitseminen mahdollista? Onko kanisi tehnyt pesää repien karvoja pesänlisukkeeksi? Merkit nyt eivät välttämättä viittaa edes valeraskauteen...
- ropsulla
Ei oo ainakaan mun mielestä repiny karvoja.Mut heinää se ei syö.Ei olla punnitettu mut ei se kyl näytäkkään et se olis lihonu.Mitä ite luulet?
- sip-su
Kani kantaa kuukauden verran.
- Hulda
Tosiaan et maininnut kauan tästä poikakanin lähdöstä on kulunut. Kanin tiineys aika on kuitenkin vain sen kuukauden, joten jos aikaa on kulunut pitkäänkin, niin raskauden mahdollisuutta siis ei ole.
Sitä paitsi, jos kanisi olisi raskaana muutokset kanin ruumiinrakenteessa vissii huomaisit siekin... tai ei sitä koskaa tie...- Hulda
nii sanoithan sie että poikasia sai puolivuotta sitten, joten raskauden mahdollisuutta ei ole:D
- roosukka
Hulda kirjoitti:
nii sanoithan sie että poikasia sai puolivuotta sitten, joten raskauden mahdollisuutta ei ole:D
Niin mutta poikakani lähti tässä pariviikkoa sitten.Mutta ei se lihonu oo eikä pesäkään rakentele mutta ei sen vertaa että söisikään.Että olisiko tässä niinkui kaverin puutteesta kyse?
- Hulda
roosukka kirjoitti:
Niin mutta poikakani lähti tässä pariviikkoa sitten.Mutta ei se lihonu oo eikä pesäkään rakentele mutta ei sen vertaa että söisikään.Että olisiko tässä niinkui kaverin puutteesta kyse?
Siis oliko kysymys nyt siitä, että kanisi ei syö? Toki toverin poistuminen piireistä saattaa aiheuttaa kanille pientä masennusta, sillä elämänmuutoshan se on. Mutta jos se nyt ei siitä ala tokeneen niin kyllä sitten jo alkaisin ihmetteleen miksi ei ruoka maistu. Ehkä kanillasi on vain tekemisen puutetta?
- roosukka
Hulda kirjoitti:
Siis oliko kysymys nyt siitä, että kanisi ei syö? Toki toverin poistuminen piireistä saattaa aiheuttaa kanille pientä masennusta, sillä elämänmuutoshan se on. Mutta jos se nyt ei siitä ala tokeneen niin kyllä sitten jo alkaisin ihmetteleen miksi ei ruoka maistu. Ehkä kanillasi on vain tekemisen puutetta?
Ei siitä ollu kyse.Mut tuli vaan mieleen.Eli must kyl tuntuu et se on vähän masentunu.Mut alukshan mä kysyin sitä et onks se raskaana vai ei.
- Hulda
roosukka kirjoitti:
Ei siitä ollu kyse.Mut tuli vaan mieleen.Eli must kyl tuntuu et se on vähän masentunu.Mut alukshan mä kysyin sitä et onks se raskaana vai ei.
Asiahan on mennyt hieman epäselväksi, mutta... JOs poikakanin lähdöstä on vasta muutama viikko raskauden mahdollisuus on tietenkin olemassa. Kannattaa nyt vaikka punnita se kani ja tarkkaila sitä mahdollista painon nousua. Ja vaikka se kani nyt olisi raskaana niin sille hän ei tässä vaiheessa enää voi paljoakaan tehdä.
Oletan, että osaat tällöin hoitaa raskaana olevaa kania sen odotusaikana - jopikani-91
Hulda kirjoitti:
Asiahan on mennyt hieman epäselväksi, mutta... JOs poikakanin lähdöstä on vasta muutama viikko raskauden mahdollisuus on tietenkin olemassa. Kannattaa nyt vaikka punnita se kani ja tarkkaila sitä mahdollista painon nousua. Ja vaikka se kani nyt olisi raskaana niin sille hän ei tässä vaiheessa enää voi paljoakaan tehdä.
Oletan, että osaat tällöin hoitaa raskaana olevaa kania sen odotusaikanaElikkä vasta viimeisellä viikolla kanista alkaa päältäpäin näkemään että onko se raskaana.
Meillä on yleensä jäänyt tuo mahan huomattava pyöristyminen n.5-4 päivään ennen poikasten syntymää.
Ja eihän tuo jatku punnitus auta, ellei kanilla sitten ole joka päivä samaa ruokamäärää ja liikuntaa vastaavasti myös. Kyllä niitä painoeroja tulee muutenkin, vaikka 2vk välein kanin punnitsisi.
Mutta mua jäi hämäämään, että jos kani on saanut poikaset puolivuotta (=6kk) sitten, ja pariviikkoa sitten lähti viimeinen uros pois, niin eikös siinä tule poikasen iäksi n. 5,5kk?
Ja jos puolivuotta sitten astutettu, niin silloin tulisi iäksi n. 4,5kk.
(Näin minulle matikassa opetettu)
Mitenkäs tuosta saa millään iäksi tuota 2,5kk?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää2234534Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri4453288Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142188Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa141850Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja51198- 741033
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar691025Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat25994- 75928
- 54926