Ihmettelen suuresti, miksi metsäopetus.fi on laatinut yhdessä Mika Kallion kanssa mainoksen, jossa kehotetaan "turvaamaan metsään ja opiskelemaan metsäkoneenkuljettajaksi"??? Kehotus on mielestäni ristiriidassa metsäalan nykyisen tilanteen kanssa ja antaa näin ollen vääristyneen kuvan siitä. Neuvoni Teille teollisuus patruunoille olisikin, että tumpatkaa sikarit ylihintaisissa 600-sarjan benzeissänne ja lopettakaa metsäkoneenkuljettajien riisto. Mielestäni metsäteollisuus käyttää koneyrittäjiä ja kuljettajia häikäilettömästi omien etujen ajamiseen, unohtamalla yhteiskuntavastuunsa. Hyvät ihmiset, jotka näitä mainoksia ajatte telkkariin, tiedottakaa nuorille samalla se, miten kuralla metsäalan työehto ja -aika sopimukset ovat, niin vältytään turhilta pettymyksiltä. Ongelmana tosin saattaa olla se, että tämän jälkeen yhtään selväjärkistä ei hakijoiden joukosta löydy.
Moraalitonta mainontaa??
7
1277
Vastaukset
- sama
ruikuttaja,ota nappi huuleen ja käy tutumaan.
- Prrrrrrrrrr
en metsäalalla toimikaan, olen saanut läheltä seurata alan tilannetta. Kehotankin kuule sinua vihdoinkin heräämään.
- metsäkone
sortaa omaa nilkkaansa mene jo muualle nupiseen asioista mistä et tiedä mitään.
- olla totta
Mitenkähän nämä kuski poloiset saadaan ihmisarvoinen elämä ymmärtämään? Itse ollessani motokuskina olisin isännän mielestä saanut puskea 12-16 tuntista työvuoroa tasapalkalla ilman mitään lisiä...... Minä tein heti alusta sen selväksi etten ilman lisiä ole työmaalla liikoja tunteja, koska ne on tesin mukaan lisät olemassa ja en minä huvikseni niitä maksuja maksa ja sitten itke ja murise kotona että kun pitää ajaa yötä päivää ja palkka on surkea jne.... Olin siellä työpaikalla sen 9 tuntia kaikkiaan ja se riitti minulle...... Tietysti jos siirtoja tai muita oli se voi vaihdella toisina päivinä mutta kyllä se homma toimi tuollakin tuntimäärällä.... Kun minusta on kuskien ihan tyhjää sitä työtunti asiaa leuhkia-ensinnäkin se on varmaa että työteho ei ole jatkuvasti 14 tuntista päivää tekevällä loppuvuorossa enää huipussaan..... Ja kun se ei tämä maailma parane talkootyötä tekemällä hyvinkään paljon.... Tiedän kyllä että tämä kirjoitus ärsyttää monia kuskeja, mutta täällä on yritetty tuoda esille monta kertaa nämä työolosuhteet ja työehtosopimus asiat mutta aina on tullut vaan sitä kommunisti palautetta.... Minä olen nimittäi kepulainen ja silti haluan tehdä työtä niin kuin ihmiset enkä mitenkään puoli orjan tyylillä
- melkein erehdyin
olla totta kirjoitti:
Mitenkähän nämä kuski poloiset saadaan ihmisarvoinen elämä ymmärtämään? Itse ollessani motokuskina olisin isännän mielestä saanut puskea 12-16 tuntista työvuoroa tasapalkalla ilman mitään lisiä...... Minä tein heti alusta sen selväksi etten ilman lisiä ole työmaalla liikoja tunteja, koska ne on tesin mukaan lisät olemassa ja en minä huvikseni niitä maksuja maksa ja sitten itke ja murise kotona että kun pitää ajaa yötä päivää ja palkka on surkea jne.... Olin siellä työpaikalla sen 9 tuntia kaikkiaan ja se riitti minulle...... Tietysti jos siirtoja tai muita oli se voi vaihdella toisina päivinä mutta kyllä se homma toimi tuollakin tuntimäärällä.... Kun minusta on kuskien ihan tyhjää sitä työtunti asiaa leuhkia-ensinnäkin se on varmaa että työteho ei ole jatkuvasti 14 tuntista päivää tekevällä loppuvuorossa enää huipussaan..... Ja kun se ei tämä maailma parane talkootyötä tekemällä hyvinkään paljon.... Tiedän kyllä että tämä kirjoitus ärsyttää monia kuskeja, mutta täällä on yritetty tuoda esille monta kertaa nämä työolosuhteet ja työehtosopimus asiat mutta aina on tullut vaan sitä kommunisti palautetta.... Minä olen nimittäi kepulainen ja silti haluan tehdä työtä niin kuin ihmiset enkä mitenkään puoli orjan tyylillä
Jos Te konekuskit, jotka provosoidutte äskeisestä kirjoituksestani, niin katsokaa peiliin!! Onko totta, että tällä alalla tyoskentelevät ihmiset eivät kunnollisia työehtosopimuksia kaipaa??? Siis kyllä minä sen tajuan, että tyhmä voi olla, mutta jos asian tiedostaa ja sen voi painaa villasella, niin masokistiksi voi kutsua häntä...minkäs sille mahtaa, jos epäoikeudenmukainen kohtelu kelpaa. Ja minä myös olen kepulainen, joka ihmettelee suuresti.....
- kun on
melkein erehdyin kirjoitti:
Jos Te konekuskit, jotka provosoidutte äskeisestä kirjoituksestani, niin katsokaa peiliin!! Onko totta, että tällä alalla tyoskentelevät ihmiset eivät kunnollisia työehtosopimuksia kaipaa??? Siis kyllä minä sen tajuan, että tyhmä voi olla, mutta jos asian tiedostaa ja sen voi painaa villasella, niin masokistiksi voi kutsua häntä...minkäs sille mahtaa, jos epäoikeudenmukainen kohtelu kelpaa. Ja minä myös olen kepulainen, joka ihmettelee suuresti.....
nuoruudessa tullut sen verran tehtyä massia et enää käyn mettässä vaan ajan kulukseni ja vähän toisia kiusatakseni.Ja onhan se kiva kattella ku köyhät kyykkii.Mulle on yks hailee mitä siellä tienaa kumpahan voi vähän niinku harrastella ja nauttii asioista.Välillä aina jos tuntuu että ei oikein huvita niin enpä lähde ollenkaan sanon vaan et on täällä omalla tilalla vähän tekemättömiä hommia ja noi.Kiva myös välillä herkistellä noita liiton miehiä jätkät uhoo ohimosuonet pullollaan, meikäläistä eiku naurattaa, ku meen nostaa maataloustukiaisia!Kyllähän mä sen ymmärrän et köyhiä voi välillä hiukan vituttaa mut ei kai se mun vika ole et tasan ei käy onnenlahjat.
- Hyvä, että ymmärrys lisääntyy
olla totta kirjoitti:
Et ole "kepulainen". Sinähän ymmärrät näitä asioita aivan oikeasti. Oikein kantakirja "kepulainen" ei ymmärrä palkansaajana hänelle kuuluvia oikeuksia. Eikä hän niitä vaadi. Kunnon "kepulaiset" ajavat pari sukupolvea traktoprilla ilmaiseksi pelkästä ajamisen ilosta. Vasta kolmas sukupolvi saattaa alkaa kyselemään "miksi" ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3611476- 639950
- 1505629
- 1443794
- 753760
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373645- 403388
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243193- 652835
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792633