Lyhyesti: Ex-mieheni petti usean eri naisen kanssa kun olin matkatöissä. Olin lentoyhtiön palveluksessa silloin.
Lapsia vannotti selkääannon uhalla pitämään suunsa kiinni menoistaan. Lapset oli 10v ja 13v kun isä(kin) oli poissa öitä kotoa. Onneksi mitään ei sattunut heidän ollessaan keskenään kotona.
Sitten mies kuitenkin jäi kiinni ja heitin hänet samantien ulos. Ja otin lopputilin töistä. Ja päätin miettiä, mitä voisin alkaa tekemään.
Mies oli jättänyt perheemme yhteiset laskut puolelta vuodelta maksamatta. Kun sain sen selville (häätö meinasi tulla asunnostamme. Sain tiedon veloista kun haastemies toi haasteen asunto-oikeuteen), tajusin etteivät lopputilirahani tule riittämään. Mies ilmoitti vuokranantajalle ettei aio maksaa mitään. Se maksakoon joka asuntoon jäikin.
Mies ei maksa myöskään elatusmaksua. Ei mitään minkä taakseen jätti! Lainaamalla sain rahaa, jota maksan takaisin.
Uusi nainen heitti exäni välillä ulos, otti takaisin ja menivät kihloihin. Ovat tunteneet 7 kk. Morsian tietää tarinasta myös minun versioni, itse otti yhteyttä ja halusi kuulla. Kiitin naista kun hänen ansiostaan pääsin selville miehen epärehellisyydestä ja ylipäätään helposti eroon koko tyypistä. Henkisesti olen vahvoilla ja nyt helpottaa jo rahankin kanssa.
Ostin autonkin ja lähden lasten kanssa urheilulomalla ulkomaille reissuun. Omilla rahoillani olen kustantanut, tehnyt töitä pirusti.
Nyt saan kuulla muilta ihmisiltä kuinka ex-mies haukkuu takana päin minua ja kertoilee keksimiään tarinoita entisestä yhteisestä elämästämme. Todentuntuisia mutta silti valheita.
Autooni on murtauduttu, hän kävi tekemässä jäynää, leuhkasi oikein asiasta minulle. Poliisi ei voi mitään koska tunnustus tehtiin minulle eikä ulkopuoliselle henkilölle.
Ex-mies kiusaa koko tekstiviesteillä, etenkin työaikaani. Puhelin on kuitenkin pidettävä auki koska haluan lasten saavan yhteyttä minuun aina. Tekstiviestit tukkivat puhelimen sillä aina en ehdi poistaa niitä. Otin uuteen morsiameen yhteyttä, käskin pitää parempaa huolta äijästä ettei sen aika riittäisi enää minuun.
Lapsilta utelee kaikkia asioitamme ja poika osaa kyllä vältellä vastauksissaan mutta tytär, entinen isin lellilapsi, matelee isänsä edessä ja kertoo oma-aloitteisestikin kaikkea. Jopa minun sukulaistenikin asioita. En saa tytärtä pysymään vaiti.
Vaikuttaa siltä että tahti alkaa kiihtyä. Taidan saada kokea vielä vaikka mitä miehen taholta. Nyt saan varoa, ettei hän tule minun ollessani töissä tyhjentämään kotia. Tytär päästäisi taatusti sisään.
Miksi tyhjentäisi? No, en suostunut luopumaan mistään irtaimistostamme koska olen ne aikoinaan maksanut ja hän ei ole maksanut omaa osuuttaan jättämistään laskuista.
Mitä veikkaatte, mitä kaikkea voi vielä tapahtua? Missä vaiheessa minulla alkaa olla oikeus saada viranomaisapua? Vai onko ainoa apuni yhteydenotto alamaailmaan?
Selän takana
6
777
Vastaukset
- Hape
Annahan olla tuo alamaailma. Ei kannata leikkiä jutuilla mistä ei tiedä. Ovellasi on tuolla meiningillä poliisi tai alamaailman edustaja.
- lähestymiskielto
Näytä kaikki tekstiviestit jollekkin luotettavalle ystävällesi. Ja tee myös poliisille ilmoitus ja näytä sielläkin kaikki tekstiviestit.
Ehkä olisi hyvä hankkia myös toinen puhelin ja siihen salainen numero, jonka annat aluksi vain lapsille ja läheisillesi ja vain luotettaville ihmisille. Pikkuhiljaa otat sen uuden salaisen numeron ykköskäyttöön ja luovut siitä vanhasta liittymästäsi. Kyllä lapset ymmärtää, kun selität heille miksi sitä uutta numeroa ei saa antaa kellekkään.
Pää asia on että yrität jaksaa olla välinpitämätön exääsi ja sen tekemisiä kohtaan. Hän väsyy nopeammin kun ei saa vastakaikua. Mutta varmuuden vuoksi asioista kannattaa kertoa poliisille ja tekstiviesteissähän näkyy lähettäjän numero eli kaikki viestit vaan viranomaisten tietoon. - 2 lapsen äiti
soitto lasten valvojalle niin saatte elatus maksut kohdalleen..sit sul vois olla mahdollista saada asumis tukea.muutto toiselle paikalle vois kans auttaa ja sit se et teil on tarkat tapaamis ajat ja hommaat lähestymis kiellon sun kotiin ja suhun.ja soita sosiaali toimistoon ja kerrot tilanteesta..tsemppiä
- ainakin sen
ettei lentoemäntää minusta tule.
Laita auto ja asunto vartioimisliikkeen vartioinniin piiriin. Laitteet maksaa 400-700 euroa. Auto kannattaa tarkastaa aina kun olet lähdössä ajamaan ainakin että kaikki renkaiden pultit on kiinni, bensatankin korkki paikallaan ja ettei moottorin alla ole tolkutonta öljylammikkoa. Myös työpaikan parkkipaikalle kannattaa järjestää kameravalvonta.
Hommaa miehelle lähestymiskielto ainakin kotiin. Tee rikosilmoitus jos se puhuu paskaa selän takana ja lähettää häirikköviestejä. Myös nimettömän viestin lähettäjä voidaan selvittää. Todennäköisesti siitä ei mitään seuraa, mutta jospa poliisin tiukkapuheinen kuulustelu saa miehen rauhoittumaan. Muuten, ainakin Nokian Communikaattoriin mahtuu yllin kyllin noita tekstiviestejä. Ne myös pystyy helposti siirtämään tietokoneelle pois uusien tieltä jos tarve niin vaatii. Jos se tulee kotiin örveltämään, niin poista se poliisilla.
Järjestä lapsille joku päivähoitopaikka minne viet ne aamulla ja mistä haet ne iltapäivällä, ennen koulua ja sen jälkeen. Näin niiden ei tarvitse olla yksin kotona kun sinä kuitenkin menet aikaisemmin töihin, ja tulet heitä myöhemmin kotiin. Kannattaa myös hankkia lapsille ja itsellesi puhelimet nimenomaan sitä varten että ne pystyy soittamaan sinulle milloin tahansa, eikä niitä puhelimia sitten käytetä mihinkään muuhun.
Jos pelkäät että se putsaa kodin, niin kannattaa vuokrata joku pieni varasto jostain ja siirtää arvokkain irtaimisto sinne. Vakuutukset sun muut kuntoon.
Kertomastasi päätellen sinulla on ollut jo pitkään oikeus viranomaisapuun. Laittomuuksiin ei kannata sortua. Pidä myös mielessä että avioparin omaisuus on yhteinen, eli kaikki lasketaan tarkkaan, ja jaetaan sitten tasan. Oletko varma että miehesi maksamattomat laskut kattaa koko teidän irtaimiston? Asia on tietysti täysin eri jos olitte avopari.
Se ei maksa vuokraa, joka asuntoon jää asumaan, vaan se kenen nimissä se on. Jos sinun nimesi on sopimuksessa, niin sinä myös maksat. Näin ilmeisesti on, koska sinä myös jäit sinne asumaan.- haukuttu ex-vaimo
Olimme avoliitossa. Aiemmin naimisissa mutta virallinen ero tehtiin jo -90 luvulla. Kaikki irtaimisto on minun hankkimaani. Mies teki konkurssin vuonna 2002.
Vuokra-asunto oli molempien nimissä mutta vuokranantajlla on kuulemma oikeus päättää kummalta se alkaa periä ja päättivät että minulta, joka olen silloin tällöin osa-aikatöissä!
Se, mitä ihmisyyden nimissä me kaikki pitäisimme varmasti oikeudenmukaisena, ei toteudu mikäli viranomaiset eivät halua soveltaa toimenpiteet mahdollistavia pykäliä: vaikka vuokrien maksamatta jättäminen on selvästi rikkonut rikoslain 1 § (lievä petos) sillä siinä sanotaan, että "...joka tahallisesti aiheuttaa toiselle taloudellista vahinkoa erehdyttämällä...", eivät oikeusaputoimistossa halunneet viedä asiaa eteenpäin, sillä "...7000 euron velka on vähäpätöinen."
Kun mies vielä senkin jälkeen rikkoi henkikirjoituslakia väärentämällä muuttoilmoituksensa päivämäärät, ei maistraatti halunnut käyttää sakotusoikeuttaan. Mies teki sen tahallisesti sillä olin pyytänyt, että hän tekisi sen juuri sille päivälle jolloin häädin hänet ulos, sillä se vaikutti saamiini asumistukiin ja lapsilisiin!
Oli yllättävän iso operaatio saada maistraatti uskomaan oikea muuttopvm... Siinä tarvittiin naapurini lausunto kirjallisena todisteena.
Kelan tuet tulivat sitten takautuvasti 3 ½ kuukauden kuluttua ja minä olin sitä ennen jo joutunut hakemaan 2 kertaa EU-tuettua ruokaa ja lainailemaan sukulaisiltani ennen kuin töistä sain palkkaa tililleni!
Lait ovat hyvät mutta noudattamisen tahtoa ei ole viranomaisillakaan, joten miksi sitten tavallisilla kansalaisillakaan?
Jos joku haluaa oikein tosissaan ryhtyä kiusaamaan toista ihmistä, se onnistuu helvetin hyvin tässä suomalaisessa yhteiskunnassa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi423900Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal393486- 703108
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912940Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no851934- 351928
- 241769
- 321713
- 291711
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231664