Saksa, Itävalta tai Sveitsi

???

Kyselisin onko muita jotka ovat hakemassa ensi syksyksi opiskelemaan Saksaan, Itävaltaan tai Sveitsiin? Niin minne ja mitä alaa olette hakemassa? Itse ajattelin hakea BWL opiskelemaan. Tässä vielä etsiskelen mihin kouluihin haen.

5

677

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hakemassa

moi! mulla olis vähän samanlaiset sunnat sun kanssa eli sveitsiin tai saksaan aattelin lähteä. ( zürich, basel tai münchen). täytys pikkuhiljaa alkaa vähän enemmän katselemaan, että mitä ne vaatii, että sinne pääsee opiskelemaan. Pääsykokeita ei ole, mutta saksan testi pitäis tehdä.. Millaisia valmisteluja sulla on tässä vaiheessa? olis kiva vaihtaa kuulumisia sitä mukaa, kun edistytään hakemisessa :)
      ai niin ja biologiaa aattelin siellä opiskella.

• ???

• Sveitsi
        ??? kirjoitti:

Laita vaikka postia [email protected] niin voidaan keskustella hakemisesta enemmän.

Ainakin Zürichin yliopistoon ja kaikkiin muihin sveitsin yliopistoihin vaaditaan saksan kielen koe sekä joudut suorittamaan "sveitsiläisen yliooplastutkinnon" tietyin arvosanoin, mikä ei ole helppo juttu. Siitä pälkähästä pääset ainoastaan, jos sinulla on samalla alalla suomess opiskelupaikka, niin silloin riittää ainoastaan kielikoe. Ammattikorkeakouluihin vaaditaan yksi alempi kielitutkinto, mutta useimmilla aloilla vähintään vuoden työkokemus kyseiseltä alalta.
        Ammattikouluihin tehdään pääsykokeita, mutta kaikki ei ota suuren hakijamäärän tilaston perusteella muita kuin sveitsiläisiä.

Toivottavasti tämä auttoi vähän selventämään=)

• sveitsi
        Sveitsi kirjoitti:

Ainakin Zürichin yliopistoon ja kaikkiin muihin sveitsin yliopistoihin vaaditaan saksan kielen koe sekä joudut suorittamaan "sveitsiläisen yliooplastutkinnon" tietyin arvosanoin, mikä ei ole helppo juttu. Siitä pälkähästä pääset ainoastaan, jos sinulla on samalla alalla suomess opiskelupaikka, niin silloin riittää ainoastaan kielikoe. Ammattikorkeakouluihin vaaditaan yksi alempi kielitutkinto, mutta useimmilla aloilla vähintään vuoden työkokemus kyseiseltä alalta.
        Ammattikouluihin tehdään pääsykokeita, mutta kaikki ei ota suuren hakijamäärän tilaston perusteella muita kuin sveitsiläisiä.

Toivottavasti tämä auttoi vähän selventämään=)

Zürich
        Reifezeugnis Studienplatznachweis für die gewünschte Studienrichtung an einer Universität im Herkunftsland. Aufnahmeprüfung in Fribourg falls kein Studienplatznachweis für die gewünschte Studienrichtung

Eli: Ylioppilastodistus ja todistus opiskulpaikasta omassa kotimaassa. Jos ei opiskelupaikkaa niin pääsykoe Fribourgissa, jolla tarkoitetaan sveitsiläistä ylioppilas tutkintoa. tämä pätee kaikkiin yliopistoihin sveitsissä.

En halua mitenkään olla ilkeä tai mitään, mutta halusin aikoinani myös opiskella Zürichin yliopistos, joten olen pistänyt aikaa pääsyvaatimuksiin.

• uiopp

Moi! Ite oon menossa ens vuodeks Saksaan opiskeleen BWL:ää.. Tarkemmin Düsseldorfiin. Oon kyseisessä kaupungissa aikasemmin vuoden asunu ja se on niin mahtava paikka et sinne taas pakko päästä! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      224
      4576
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      445
      3308
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2238
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1889
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      5
      1208
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      74
      1043
    7. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      26
      1035
    8. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      1035
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      77
      966
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      54
      926
    Aihe