Mikä on tilanne? Onko nyt rauhallisempi vai pahempi? Tarkoitan Pietarin katuja ja katurikollisuutta.
Itse joudun tunnustamaan että olin yön tajuttomana kun sain kunnolla päähään 4ltä ryöstäjiltä.. Nyt on pää vieläkin kipeä kun lääkärikin sanoi että on laaja aivojen tärähdys. Kuulin että tutut sihteriltä oli leikattu kurkku lompakon takia ja toiselta vietiin auto kun oli kaupassa käymässä. Minulta on yritetty viedä auto tai sen renkaat aina kun kävin Pietarissa viimeisten kahden vuoden aikana.
Onko minulla paha tuuri.. tai jakso. kun asuin siellä 16v ja ei tapahtunut mitään. Viimeiset 2v. on ollut aika paha. Mitä arvoisa keskustelufoorumi sanoo?
Rikollisuus Nyt ja Ennen
6
1558
Vastaukset
- Mediaani
Henk. kohtaisia kokemuksia odotellessa:
Suomi noin 4 murhaa/tappoa/100.000 asukasta
Viro noin 10 murhaa/tappoa/100.000 asukasta
Venäjä noin 20 murhaa/tappoa/100.000 asukasta
Suomen luku on läntisen Euroopan korkein. Venäjä meneekin sitten omia latujaan. Molo
Mun 15 v vanhat diisel mersut eivät sielläkään kiinnosta ketään, onneksi. No okei, taksi kuskit aina heittää tarjouksia kun ollaan Terijoella kytiksessä.
Mutkin rullattiin tänä kesänä, omasta mielestäni siinä ol kysynys omasta "huolimattomuudesta", noin niinkuin nätisti sanoen.- Anton_Keltosta
Kun ihmisille kertoo sattuneesta kuulee usein että omapa on syyni kaikkiin näihin rikoksiin. Onko se huolettomuus syy? Voiko omalla käyttäytymisellä estää vastaavat teot? Mieleen tulee vastaus Kyllä - Älä käy siellä koskaan. Mutta mehän tiedämme Venäjän vetovoiman. Voiko Venäjällä olla ylivarovainen? Herää kysymys: Voiko esim. yöllä liikkua yksin? Miten pääsee asuntoon silloin? Puhe on sekava ja epäilen vähän naurettava, mutt kun muistan että olin tajuttomana yön rappuisilla ei enää naurattaa.
- Novy.most
Anton_Keltosta kirjoitti:
Kun ihmisille kertoo sattuneesta kuulee usein että omapa on syyni kaikkiin näihin rikoksiin. Onko se huolettomuus syy? Voiko omalla käyttäytymisellä estää vastaavat teot? Mieleen tulee vastaus Kyllä - Älä käy siellä koskaan. Mutta mehän tiedämme Venäjän vetovoiman. Voiko Venäjällä olla ylivarovainen? Herää kysymys: Voiko esim. yöllä liikkua yksin? Miten pääsee asuntoon silloin? Puhe on sekava ja epäilen vähän naurettava, mutt kun muistan että olin tajuttomana yön rappuisilla ei enää naurattaa.
Mielestäni rikos ei ole uhrin syy -YLEENSÄ. Silloinhan esim. raiskauksen uhri olisi itse provosoinut tekijää. Ei tietenkään näin.
Mutta mutta. Matkaillessa vieraissa -tai tutummissakin- maissa ja kulttuureissa kohtaa kaikenlaista. Turistit ovat paikallisille taskuvarkaille ja muille rikollisille helppo kohde. Siksi jotain kannattaa itse turistinkin ottaa huomioon matkalla.
Kamala känni, kovaääninen jenkkityylinen elvistely ja paikallisten ihmisten, nähtävyyksien ja muiden paikkojen nyrpistely sun muut seikat keljuttaisi varmasti ketä tahansa. Kukapa ei haluaisi hieman näpäyttää tuota sikaa joka luulee olevansa maailman omistaja?
En kuitenkaan hyväksy "hölmöiltä turisteilta rahat pois" -mentaliteettia. Jos turisti tulee avoimin mielin ja kunnioittaa paikallisia juttuja, tutustuu niihin normaalisti, niin voitte olla varmoja että mua ainakin harmittaa jos joka mummo yrittää vetää kymmenkertasta hintaa ja kiljuu korvan juuressa "OSTA OSTA". Ei kiitos.
Järki päässä matkoilla. Rahat ja passit piiloon, viinaa vain kohtuudella, asiallinen ja ystävällinen käytös niin voi kulkea jopa yksin pimeellä. Jos hämäräjengi näyttää lähestyvän niin käänny ympäri tai mene toiselle puolelle katua. Näillä olen pärjännyt jo aika pitkään.
Nový most
- sivusta kuullut
kurkun viiltohan liittyy yhden alakultuurin kurin pitoon.
- rintatuoppi
Huonoa tuuria. Ei osaa muuta diagnosoida.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain607492Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232916- 1421766
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651649Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151458Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671394- 1301134
- 73827
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47802- 51707