Vitamiini yrjöttää

Outo juttu.

Käytin 20-vuotiaana jotain Sanasolia, nestemäistä, appelsiinin makuista vitamiinia. Pikkuhiljaa tuote alkoi kuvottaa minua niin että jouduin lopettamaan sen käytön.

Nyt olen rutkasti vanhempi, ja erinäisistä syistä aloitin tablettimaisten vitamiinien käytön (ABCDE) ja taas yököttää! Vähän aikaa sen jälkeen kun olen nauttinut vitamiinia runsaan juoman ja ruoan kanssa alkaa melkoinen yrjötys. Jos en syö mitään, yrjöttää entistä enempi.

Mistähän moinen voinee johtua? En ylitä ohjeen annostusta.

9

1931

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miekin

Elimistösi ei tarvitse tällä hetkellä lisävitamiineja, kaikki on tasapainossa.

• Outo juttu.

Minulla on koko kehon hiiva, ja se kuulema on sellainen vitamiinisyöppö että se ryövää kaiken. Lisäksi nyt kun olen ruokavaliolla hiivan tappaakseni, en välttämättä saa tarpeeksi monipuolista ravintoa kun hedelmiäkään ei voi syödä.

Parikymppisenä olin niin köyhä että saatoin yhtenä päivänä syödä lautasellisen hernekeittoa ja toisen lautasen kermajäätelöä. Aika erikoiselta tuntuu jos silloinkaan ei muka ollut vitamiinien tarvetta (silloinkin yökötti näet).

• medina

johtua heikoista entsyymitoiminnoista. Kokeile hetken aikaa jotain hyvää luontaistuotekaupasta saatavaa monipuolista entsyymivalmistetta.

• Outo juttu

Hm... Minulla taitaa olla varsin hidas aineenvaihdunta, joten oiskohan se sitten tuo se probleemin syy. Täytyypi tutkia asiaa, kiitos!

• biotutkija

Kiinnittäisin kyllä tapauksessasi huomiota valmisteen sidos ja lisäaineisiin, ne ovat useimmiten ne, jotka aiheuttavat epämielyttäviä oireita. Yritä löytää semmoinen valmiste jossa ei ole hiivaa, sokeria, laktoosia, vehnää, aspartaamia, keinotekoisia väriaineita jne. Ja ehdottomasti monivitamiinit tulee ottaa ruuan kanssa. Joskus myös sinkki saattaa alkaa yrjöttämään, mutta yleensä maha pian tottuu siihen, myös rauta saattaa olla sellaisessa kemiallisessa muodossa, että tulee oksettava olo. Rautabisglysinaatti on hyvin siedetty.

• Outo juttu

...ei näemmä purkin mukaan sisällä mitään noista mainitsemistasi aineista hiiva, sokeri, laktoosi, vehnä, aspartaami... On siinä jotain "paakkuuntumisen estoaineita" yms.

Eilen kun otin vitamiinia Omega 3:n kanssa (kalanmaksaöljy) aterian yhteydessä myöhään 21 maissa en havainnut mitään ällötystä.

Noh, tänä aamuna otin mustikkasopan kanssa tällä hetkellä kuurinani olevan Candida Forten, Omega 3:n, valkosipulipuristeen ja vitamiinia. Juomana oli vichyvesi (pitäisi auttaa kielisammakseen). Vähän aikaa kului niin yrjö lensi. Mitään pillerin osia en nähnyt, pelkkää punertavaa litkua vain.

Taisi mennä liikaa tuotteita yhtäaikaa. Lisäksi minulla on kyllä viime aikoina ollut vatsahappovaivaa (vatsa pulputtaa öisin ja on pahoinvointia), josko sekin sitten pahentaa.

(Parikymppisenä kun nestemäinen vitamiini aiheutti ällötystä minulla ei kyllä vatsahapot vaivanneet.)

• Puhurix
        Outo juttu kirjoitti:

...ei näemmä purkin mukaan sisällä mitään noista mainitsemistasi aineista hiiva, sokeri, laktoosi, vehnä, aspartaami... On siinä jotain "paakkuuntumisen estoaineita" yms.

Eilen kun otin vitamiinia Omega 3:n kanssa (kalanmaksaöljy) aterian yhteydessä myöhään 21 maissa en havainnut mitään ällötystä.

Noh, tänä aamuna otin mustikkasopan kanssa tällä hetkellä kuurinani olevan Candida Forten, Omega 3:n, valkosipulipuristeen ja vitamiinia. Juomana oli vichyvesi (pitäisi auttaa kielisammakseen). Vähän aikaa kului niin yrjö lensi. Mitään pillerin osia en nähnyt, pelkkää punertavaa litkua vain.

Taisi mennä liikaa tuotteita yhtäaikaa. Lisäksi minulla on kyllä viime aikoina ollut vatsahappovaivaa (vatsa pulputtaa öisin ja on pahoinvointia), josko sekin sitten pahentaa.

(Parikymppisenä kun nestemäinen vitamiini aiheutti ällötystä minulla ei kyllä vatsahapot vaivanneet.)

sanoisin minäkin kuten jo ehdotettiin: entsyymeihin viittaa.

• Outo juttu
        Puhurix kirjoitti:

sanoisin minäkin kuten jo ehdotettiin: entsyymeihin viittaa.

Seuraavaksi kandeekin kai sitten hommata joku Colonic Plus... (Tsekkailin netistä.) Minullahan voi tämä aineenvaihdunta olla melkolailla viturallaan, aina ollut hitaahko, ja jos ja kun on tämä hiivasyndroomakin...

• Outo juttu

Minulla on toistuvasti iltaisin ollut urtikaria-kutinaa, ja yhtäkkiä tajusin että sehän alkaa vasta kun olen ottanut illalla vitaminskuja. Kävin paketin tietoja läpi, ja siellä mainittiin ainesosana HERNEJAUHE. Olen (käsittelemättömille) herneille allerginen.

Olisikohan tämä se selitys sitten...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11467
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9940
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      150
      5619
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3794
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3760
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3645
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3388
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3193
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2835
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2623
    Aihe