Paras kotelo

saber.xtx

Alunperin oli tarkoitus ottaa Nexus breeze 400W kotelo, mutta olen alknut epäileen. Muutama keskustelu alempana oli juttua ilmanvaihdon toimivuudesta. Samaa ongelmaa olen huomannut myös muilla keskustelu palstoilla.

Eli ei kannata ottaa nexusia jos koneeseen tulee tämmösiä osia:

AMD 64 3700
X850 XT jolle kellotusta yli XT PE tason

Muut osat ei liiemmin lämpöä tuota ellei sitten DVD asema.

Mikä kotelo olis hyvä?

Onko kenelläkään kokemusta Nexusin modauksesta? Saako siinne taka paneeliin tuulettimen paikkaa tai ylös?

10

2962

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx...

      ottaa muistaakseni osan ilmasta alakautta. Ei aina toimiva vaihtoehto. Kotessa on myös x määrä erilaisia muoviklipsuja, jotka hajoavat helposti, jos kotelon sisällä joutuu käymään usein.

      • Höpö

        »..ottaa muistaakseni osan ilmasta alakautta»
        Ottaa kyllä käytännössä kaiken ilman alakautta, mikä on mielestäni erittäin hyvä ja toimiva ratkaisu varsinkin jos konetta pitää lattialla: melu on pienempi ja lattia on (ainakin tällaisessa vanhassa talossa jossa asun) varsin viileä. Suodatin toki tarvitsee tällaisessa eläinperheessä puhdistaa verraten usein.

        Itse olen käynyt kovastikin usein kotelon sisällä eikä mitään ole hajonnut.

        Mutta lisätuulettimen asennus koteloon on aika heikkoa, sillä siellä ei ole mitään paikkaa sellaiselle, ellei sitten koita jotain korttipaikkatuuletinviritelmää. Vaan eikös ole ihan hyvä että ilma virtaa siististi kotelon lävitse?

        Nexuksessa on muuten järjettömän naurettavassa paikassa kiintolevyt. Eli samalla tavalla kuin kutakuinkin kaikissa koteloissa. Ongelmana on että muissa otetaan ilma edestä sisään joten se viilentää myös kiintolevyjä. Nexuksen tapauksessa ilma ei vahingossakaan vaihdu kiintolevyjen pinnalta. Tältä osin olen modannut tuota koteloa.

        Omat lämmöt tällä hetkellä:
        Prosessori (1) 36ºC
        Prosessori (2) 36ºC
        Piirisarja 21ºC
        Kiintolevyt:
        Maxtor IDE: 28ºC
        WD s-ata (1): 29ºC
        WD s-ata (2): 27ºC

        Ei pahat. Tää ei ole pelikone. Näytönohjaimestakin (Matrox Perhelia) otin tuulettimen pois, hyvin tuntuu pärjäävän passiivinakin.
        Prossut ovat kolmospenoja (866MHz), ei mitään pahasti lämpiäviä siis. Tehokkaammat taitavat lämmitä vähän enämpi.


      • saber.xtx
        Höpö kirjoitti:

        »..ottaa muistaakseni osan ilmasta alakautta»
        Ottaa kyllä käytännössä kaiken ilman alakautta, mikä on mielestäni erittäin hyvä ja toimiva ratkaisu varsinkin jos konetta pitää lattialla: melu on pienempi ja lattia on (ainakin tällaisessa vanhassa talossa jossa asun) varsin viileä. Suodatin toki tarvitsee tällaisessa eläinperheessä puhdistaa verraten usein.

        Itse olen käynyt kovastikin usein kotelon sisällä eikä mitään ole hajonnut.

        Mutta lisätuulettimen asennus koteloon on aika heikkoa, sillä siellä ei ole mitään paikkaa sellaiselle, ellei sitten koita jotain korttipaikkatuuletinviritelmää. Vaan eikös ole ihan hyvä että ilma virtaa siististi kotelon lävitse?

        Nexuksessa on muuten järjettömän naurettavassa paikassa kiintolevyt. Eli samalla tavalla kuin kutakuinkin kaikissa koteloissa. Ongelmana on että muissa otetaan ilma edestä sisään joten se viilentää myös kiintolevyjä. Nexuksen tapauksessa ilma ei vahingossakaan vaihdu kiintolevyjen pinnalta. Tältä osin olen modannut tuota koteloa.

        Omat lämmöt tällä hetkellä:
        Prosessori (1) 36ºC
        Prosessori (2) 36ºC
        Piirisarja 21ºC
        Kiintolevyt:
        Maxtor IDE: 28ºC
        WD s-ata (1): 29ºC
        WD s-ata (2): 27ºC

        Ei pahat. Tää ei ole pelikone. Näytönohjaimestakin (Matrox Perhelia) otin tuulettimen pois, hyvin tuntuu pärjäävän passiivinakin.
        Prossut ovat kolmospenoja (866MHz), ei mitään pahasti lämpiäviä siis. Tehokkaammat taitavat lämmitä vähän enämpi.

        Olisiko tuosta ainesta koteloksi?


      • Höpö

    • onko tää..

      paras, mutta tyytyväinen olen ollut antec p160 alumiinikoteloon. kallishan tää oli, reilu satsku ilman poweria. Mutta on tilava, kevyt siirrellä ja tuuletus pelaa hyvin. Ainut huono puoli on nuo cd/dvd asemien luukut, tai siis napit mitkä painaa varsinaisessa asemassa olevaa aukasu nappia. Eivät mokomat olleet samalla kohdalla omien asemien kanssa, no siitäkin selvisin pienellä näpräämisellä.

    • tomppa

      itellä on amd64 3500 ja his radeon x850xt pe ja kotelona joku vanha paska johon asensin taakse 80mm tuulettimen mutta näytönohjain käy todella kuumana (yli 80' rasituksessa)

      Mulla on hieman pieni budjetti, joten millaisia kokemuksia on Thermaltaken xaser sarjasta? niissä näyttäs olevan kaikissa vähintään 4 tuulentinta valmiina.. kun budjetin yritän tässä pitää pienenä, mutta olisi mukava päästä pelaamaan uudella näyttiksellä ilman että alkaa emolevy huutamaan.

      • kotilox

        Hiljentäjälle: Antec P150

        Kellottajalle: Antec P180

        Antec Sonata II:ssa on myös näyttiksen kohdalla paikka tuulettimelle kuten P180:ssä -siitä voi olla jotain hyötyä tässä tapauksessa. Muuten jäähdytysilman imeminen takaa vaatii tilavan sijoittelun ja olishan se pölysuodatin sielläkin tarpee, kun etupuolellakin on sellainen.

        Tuulettimia ja esim. ilmakanavia (jostain putkesta vaikka) voi tietysti itsekin viritellä mihin tahansa koteloon.


      • tomppa
        kotilox kirjoitti:

        Hiljentäjälle: Antec P150

        Kellottajalle: Antec P180

        Antec Sonata II:ssa on myös näyttiksen kohdalla paikka tuulettimelle kuten P180:ssä -siitä voi olla jotain hyötyä tässä tapauksessa. Muuten jäähdytysilman imeminen takaa vaatii tilavan sijoittelun ja olishan se pölysuodatin sielläkin tarpee, kun etupuolellakin on sellainen.

        Tuulettimia ja esim. ilmakanavia (jostain putkesta vaikka) voi tietysti itsekin viritellä mihin tahansa koteloon.

        hyviltähän noi näyttää mutta menee pahasti yli opiskelija budjetin. tuleeko mieleen mitään noin 50-70€ laadukkaita koteloita, mieluiten ilman virtalähdettä kun uusi sellainen jo löytyy..


      • kotilox
        tomppa kirjoitti:

        hyviltähän noi näyttää mutta menee pahasti yli opiskelija budjetin. tuleeko mieleen mitään noin 50-70€ laadukkaita koteloita, mieluiten ilman virtalähdettä kun uusi sellainen jo löytyy..

        No esim. Compucase 6A21 tai Antec SLK3000B:sta saa askarreltua ihan hyvät systeemit.


      • TMTK X

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1758
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      170
      1175
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1123
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      25
      947
    5. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      925
    6. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      920
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      860
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      774
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      769
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      731
    Aihe