Xantian hydraulijärjestelmä pätkii!

hopeaherhiläinen

Meillä on xantia 1.8 -93.aj.270tkm huoltohistoriasta ei tietoa.
Mikä on kun ei normaalisti nosta kuin peräpään? Kun säätää vivusta kumpikin pää nousee.
Nyt on ruvennyt näkymään myös auton alla keltaisia läiskiä.
Onko tietoa mistä kiikastaa, onko yhteyttä toisiinsa ,onko kiirellinen korjata, mitähän kustantaa ja missä kannattaa korjauttaa?

10

1630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jossain

      keulapuolella vuoto, putkessa tai liitoksessa. Aika helppo paikallistaa. Nyt kannattaa huolehtia ettei neste pääse loppumaan > matka katkeaa siihen.

      Tuskin kallis remontti - eihän tuo koko auto ehjänäkään ole kuin tonnin arvoinen.

    • Vaihda tai vaihdata ensimmäisenä LHM-nesteet koko systeemin. Se että ne läikät ovat keltaisia, kertovat nesteiden olevan todella vanhat, niiden kun pitäisi olla kirkkaanvihreitä. Vanhojen nesteiden viskositeetti on myös jo kärsinyt, ja niin outoa kuin se onkin, pieniä tiputteluja on korjaantunut pelkällä nesteiden vaihdolla. Neste ei ole kallista, viiden litran pönikkä maksaa oikeassa paikassa noin 30 euroa ja siitä jä nestettä ylikin, mutta vaihtotyö pitää tehdä huolella ja sinun tapauksesa kyseen voisivat tulla cleaner-nesteet joksikin aikaa systeemin, koska kaikesta päätellen se on todella likainen.

      • usein

        hydraulinesteet tulisi vaihtaa?


      • usein kirjoitti:

        hydraulinesteet tulisi vaihtaa?

        Suositellaan muistaakseni jotain 3 vuotta mutta on niin halpaa että itse teen vuosittain. Se kuitenkin on niin olennainen osan systeemin kestävyyden kannalta, ettei se 30 euroa vuodessa ole paha jos sillä välttyy isommilta korjauksilta


      • lhm+
        shamr0ck kirjoitti:

        Suositellaan muistaakseni jotain 3 vuotta mutta on niin halpaa että itse teen vuosittain. Se kuitenkin on niin olennainen osan systeemin kestävyyden kannalta, ettei se 30 euroa vuodessa ole paha jos sillä välttyy isommilta korjauksilta

        jos edes kahden vuoden tai 60 tkm välein joku kehtaisi vaihtaa niin sekin olisi jo hyvä alku...

        ja ite en niitä kliinereitä ihan helposti menisi kiuluun laittamaan. kokeilisin ensin parilla lhm-huuhtelulla eli uudet litkut kiuluun, muutama tuhat km ajoa, taas uudet liemet. unohtamatta suodattimien puhdistusta ja jarrujen ilmausta.


      • olla
        lhm+ kirjoitti:

        jos edes kahden vuoden tai 60 tkm välein joku kehtaisi vaihtaa niin sekin olisi jo hyvä alku...

        ja ite en niitä kliinereitä ihan helposti menisi kiuluun laittamaan. kokeilisin ensin parilla lhm-huuhtelulla eli uudet litkut kiuluun, muutama tuhat km ajoa, taas uudet liemet. unohtamatta suodattimien puhdistusta ja jarrujen ilmausta.

        keltainen on sitä kuulua pakkasnestettä.citikan vihree hytrauli neste ei muutu keltaiseksi missään vaiheessa..keltaiseksi.


      • olla kirjoitti:

        keltainen on sitä kuulua pakkasnestettä.citikan vihree hytrauli neste ei muutu keltaiseksi missään vaiheessa..keltaiseksi.

        Sopivan vanha ja "paskainen" neste alkaa tosiaankin kellertää ... ikäväkseen on joutunut näkemään autoja joilla on ajettu näinkin pitkään samoilla nesteillä. Enkä kyllä keltaista pakkasnestettäkään ole nähnyt, tosin moottoriöljytahra voi varsinkin lumessa näyttää keltaiselta.


      • lumessa keltaiselta
        shamr0ck kirjoitti:

        Sopivan vanha ja "paskainen" neste alkaa tosiaankin kellertää ... ikäväkseen on joutunut näkemään autoja joilla on ajettu näinkin pitkään samoilla nesteillä. Enkä kyllä keltaista pakkasnestettäkään ole nähnyt, tosin moottoriöljytahra voi varsinkin lumessa näyttää keltaiselta.

        Kaadapas LHM:ää lumeen, näytää ihan keltaiselta vaikka on uuttakin!


      • lhm+
        lumessa keltaiselta kirjoitti:

        Kaadapas LHM:ää lumeen, näytää ihan keltaiselta vaikka on uuttakin!

        Pääosin Näyttää kylläkin vihreältä, mutta kevään edetessä kellertyy lumien sulamisen myötä.

        Jos on keltaista nesteettä jo maahan valuessa, niin se on todella likaista lhm:ää enkä yhtään ihmettelisi jos ei mikään toimi!


    • Jack

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      97
      1150
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      978
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      729
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe