Miksi ruotsalaiset asuu suomessa?

Nimetön

Ovatko he niin yksinkertaista porukkaa ettei löydä takaisin kotiin? Virossa sama ongelma venäjän-kielisten kanssa. Siirto-kansaa ja jalansija saavutettu. Miksi suomessa puhutaan ruotsin kieltä?

7

586

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos oikein ymmärsin

Jos hiffasin asian oikein, Suomena tunnettu alue on ammoisina aikoina kuulunut RUOTSIN vallan alle ja täänne on "istutettu" ruotsalaisuus ja ruotsin kieli.

Harmi että niin on päässyt käymään. Vihaan ruotsia ja kaikkea ruotsalaisuuteen liittyvää. Entinen tyttöystäväni oli suomenruotsalainen. Onneksi entinen.

• soomilainen

Miksi satojatuhansia suomalaisia asuu ruottissa?? Niilläkin vähän kompassi hukassa vai..

• kuin sinäkin?

Oletko siis sitä mieltä, että maassa saa asua vain ne, joiden sukujuuret ovat maan nimen mukaiset? Eli Suomessa vain suomalaisia, Ruotsissa ruotsalaisia jne. Mites tuota, kuinka pitkälle pitää mennä sukujuurissa, että hyväksytään maan kansalaiseksi eli pitääkö omien vanhempien, heidän vanhempiensa vaiko vielä kauemman polven olla ollut alkuperäisporukkaa, vai mihin laitettais raja?

Ja mitä hitsiä tehdään niille, jotka ei sovi porukkaan? Tulee meinaan melkoinen maailmanlaajuinen trafiikki, kun kunkin maan väestöstä poistetaan rajojen ulkopuolelle ne, jotka ei täytä normia ja asutetaan oman maan kansalaisia ne, jotka on potkittu pois muista maista.

Ja apua, mitä tehdään niille, joiden alkuperä on "sekava" eli mihin ihmeeseen tungetaan populaatio, joka toisen puolen esivanhemmista osalta kelpuutettais vaikka suomalaisiks Suomeen, mutta toisen puolen osalta ovatkin - esimerkin vuoksi nyt vaikka saksalaisia?

Vai kävikö nyt kummiskin niin, että Suomessa asuu myös aika yksinkertaista porukkaa, joka ei halua ymmärtää, että suurin osa ruotsalaisista ja muista ulkomaalaisista on - ihmisiä?

• suvi

Olet aivan oikeassa.
        Mä olen suomenruotalainen..Ja täytyy kyllä sanoa että vihastuttaa kun ihmiset ei ymmärrä...
        Ylensä ihmiset vihaa ruotsia vaan sen takia että joutuu lukea pakkoruotsia..Mun puolesta se voitaisiin poistaa,saataisiin turha viha ruotsin kieltä kohti pois..Ja luulen että toinen syy on tietämättömyys..Sitä vaan toivoisi, että ne jotka haluavat että me mennään takaisin ruotsiin,(mikä ei millään lailla ole kotimaamme),lukisi hieman historiaa,ja avaisi sen jälkeen suunsa.Jos lukisi hieman historiaa tajuaisi että me ollaan yhtä lailla suomen kansalaisia kun kuka muu vaan suomea puhuva..Olemme olleet mukana puolustamassa suomea venäjältä ym.
        Itse olen 20v..Äitini on täysin suomenkielinen..Hän vaan meni naimisiin suomenruotsalaisen miehen(eli isäni) kanssa..
        Niin he sitten laittoivat minut suomen ruotsalaiseen kouluun.Ja näin olen käynyt kaikki koulut suomenruotsalaisissa kouluissa.. Mistä olen todella kiitollinen..Näin opin 2 kieltä samalla kertaa..Mistä on minulle hyötyä nykyisessä työssäni.
        Sitten tässä yks juttu mitä suomenkieliset aina välillä kysyvät:
        1.Kenen puolella olet esim.jääkiekossa kun suomi pelaa ruotsia vastaan.
        vastaus:Suomen tietenkin,se on koti maani,synnyin maani,missä äitini on syntynyt,isäni on syntynyt,missä isän äitini on syntynyt....ja niin edelleen..Joku esiisistäni on joskus asunut ruotsissa...senkö takia mua ei luokitella suomen kansaliaseski..Oisko ollutkin parempi että vanhempani olisivat laittaneet minut suomenkieliseen kouluun??Sittenhän minulla ei olisi kaksi ns.äidinkieltä..Pitäiskö silti vielä muuttaa ruotsiin?
        Anteeksi,,tämä vihastuminen...Mutta sitä vähän turhautuu kun joutuu niin monesti todistaa olevansa suomen kansalainen,vaikka sitä on,vaan sen takia että on käynyt eri koulut....

• suvi

sori,,toi viesti oli oikeesti tarkoitettu ekalle viestin kirjoittaneelle..En siis ole sulle turhautunut=)Mutta olin samaa mieltä viestisi kanssa...

• Rajoittunut
        suvi kirjoitti:

sori,,toi viesti oli oikeesti tarkoitettu ekalle viestin kirjoittaneelle..En siis ole sulle turhautunut=)Mutta olin samaa mieltä viestisi kanssa...

Joo, kysyn minäkin, että miksi ihmisten pitää lähteä pois kotimaastaan ja mennä saastuttamaan toisen maan kansaa. Hyi, olkoon, mitähän siitäkin on seurannut, että suomalaisia on lähtenyt pilaamaan Ruotsia, Saksaa, Australiaa ja jopa Amerikan Yhdysvaltoja. Kertakaikkiaan kompassit hukassa. Ja että joku kehtaa rakastua ulkomaalaiseen. Pois se meistä! Joku raja pitäisi olla rakastumisellakin.

Onneksi löysin suomalaisen miehen ja sain lähes arjalaisen näköisiä lapsia. Mutta sitten ukko meni tutkimaan sukuaan ja löysi ranskalaista, venäläistä, jopa ruotsalaista verta. Voivoi! Ja aatelisiakin oli! Nyt meni Saarijärven Paavo -unelmat murskaksi ;)

• Aito Ruotsalainen on aito r...

..luulee olevansa muka ruotsalaisia. Osa suvustani asuu ruotsissa, toiset ovat syntyneet siellä ja olen kyllä kuullut monen aidon ruotsalaisen nauravan ja todella halveltavan näitä suomenruotsalaisia, jotka yrittävät olla ruotsalaisia. Heissä ei ole mitään samaa, kuin oikeissa, aidoissa "Sveduissa".
      Suomenruotsalaisia jopa pilkataan ruotsissa ja nauretaan heille!!!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3799
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2934
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1845
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1578
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1069
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      904
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      854
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      744
    9. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      688
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      56
      687
    Aihe