Hei!
Tällainen huoli mulla. Mieheni on 39 vuotias ja minä täytän keväällä 24. Ollaan oltu naimisissa jo usempi vuosi. Alusta alkaen on ollut selvää, ettemme voi saada biologisia lapsia terveydellisistä syistä jotka koskettavat minua. Tämän takia adoptio on ollut meille aina selkeä vaihtoehto ja olemme kokeneet sen ihan hyvänä ratkaisuna lapsettomuudellemme. Ikäerosta huolimatta olemme todella onnellisia ja kuten laki sanoo, etten voi adoptoida ennen 25 ikävuotta olisi järkevää toimia pikaisesti, jotta voisimme saada lapsen mahdollisimman pienenä. Mieheni kun ehtii täyttää neljäkymmentä ennen kuin minä 25. Tämän takia mieltäni askarruttaa että onko mahdollista aloittaa adoptioneuvonta ja itse prosessi ennen minun "täysiikäisyyttä"? Vai vasta kun olen 25 vuotias. Jos se olisi mahdollista aloittaa esimerkiksi vuotta aiemmin, voisiko olla mahdollista että saisimme lapsen jo esimerkiksi silloin kun täytän 25....
Selitinköhän asian liian hankalasti...toivottavasti joku ymmärtää ja tietää asiasta jotain.
Adoptioneuvonnasta...
3
489
Vastaukset
- höpö
Hei!
Kannattaa kysellä kunnan sosiaalitoimesta / PeLasta, kumpi teidän tapauksessa järjestäisi neuvonnan, että mitä mieltä olisivat. Monesti neuvontaan saattaa olla jonoa, ainakin isommilla paikkakunnilla.
Mielestäni olen jostakin lukenut, että neuvonnan voi aloittaa ennen 25 vuotta, mutta luvan saa vasta täytettyään 25.
Helposti siinä vierähtää vuosi, ja ylikin; jonoissa, neuvonnassa ( esim. PeLan neuvonta kestää ekalla kerralla vuoden ), luvan saamisessa...
Onnea matkaan! - Pilvi Pouta
Sieltä ne asiat selviää!
Ikäeronne saattaa olla siinä mielessä ongelmallinen, että kotimaiseen adoptioon miehesi alkaa olla liian vanha (odotusaika viitisen vuotta) ja kansainvälisellä puolella taas ikää usein arvostetaan, esim. Kiina, jossa molempien vanhempien pitää olla 30. Interpedian ja Pelan sivuilta löytää varmasti lisää maakohtaisista ikävaatimuksista.
Ette varmaankaan saa lasta, kun täytät 25, sillä jo pelkästään neuvonta-aika kestää vuoden verran ja siihen vielä odotukset päälle. Joillakin paikkakunnilla neuvontaan on otettu alle 25 ikäinen mutta on myös toisinpäin. - äidiksi
Kiitos vastauksista! Laitetaanpas homma etenemään... Soitin paikkakuntamme adoptioneuvojalle ja hän aikoi olla pelaan yhteyksissä. Pääsemme siis neuvontaa aloittamaan jo nyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi534290Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal813973- 703458
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963380Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1052393- 352258
- 362129
- 242129
- 382109
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k232004