Käytin 20-vuotiaana jotain Sanasolia, nestemäistä, appelsiinin makuista vitamiinia. Pikkuhiljaa tuote alkoi kuvottaa minua niin että jouduin lopettamaan sen käytön.
Nyt olen rutkasti vanhempi, ja erinäisistä syistä aloitin tablettimaisten vitamiinien käytön (ABCDE) ja taas yököttää! Vähän aikaa sen jälkeen kun olen nauttinut vitamiinia runsaan juoman ja ruoan kanssa alkaa melkoinen yrjötys. Jos en syö mitään, yrjöttää entistä enempi.
Mistähän moinen voinee johtua? En ylitä ohjeen annostusta.
Vitamiinit yrjöttävät
7
590
Vastaukset
- tyhjään vatsaan
sulla voi olla vaan herkkä vatsa ts. jos syöt monta pilleriä kerralla alat voimaan pahoin. itse olen huomannut että vitamiinipillerit tms. kannattaa ottaa aina ruoan kanssa. jos otan enemmän kuin 2 pilleriä tyhjään vatsaan alkaa minuakin oksettamaan :-).
- Outo juttu.
>>Vähän aikaa sen jälkeen kun olen nauttinut vitamiinia runsaan juoman ja ruoan kanssa alkaa melkoinen yrjötys
Että joo.
- Vitamino
Onko sulla ihan tiettävästi vitamiininpuutosta vai syötkö noita pillereitä vaan "varmuuden vuoksi" ?
Jos elimistössä on jo tarpeeks vitamiineja, niin liikasaanti voi olla yks syy tuohon yrjötykseen. Vitamiineja kun saa normaalilla ruokavaliolla ihan tarvittavan määrän yleensä.
Ootko myös tutkinu pakkausselosteet huolellisesti ? Lääkkeiden koostumuksessa voi olla joskus syy pahaan oloon. Esim. joissain tableteissa on laktoosia sun muita ainesosia, jotka voi aiheuttaa mahavaivoja herkille...- Outo juttu.
Minulla on koko kehon hiiva, ja se kuulema on sellainen vitamiinisyöppö että se ryövää kaiken. Lisäksi nyt kun olen ruokavaliolla hiivan tappaakseni, en välttämättä saa tarpeeksi monipuolista ravintoa kun hedelmiäkään ei voi syödä.
Parikymppisenä olin niin köyhä että saatoin yhtenä päivänä syödä lautasellisen hernekeittoa ja toisen lautasen kermajäätelöä. Aika erikoiselta tuntuu jos silloinkaan ei muka ollut vitamiinien tarvetta (silloinkin yökötti näet).
En ole laktoosille allerginen. Tutkittu juttu.
- Outo juttu
Minulla on toistuvasti iltaisin ollut urtikaria-kutinaa, ja yhtäkkiä tajusin että sehän alkaa vasta kun olen ottanut illalla vitaminskuja. Kävin paketin tietoja läpi, ja siellä mainittiin ainesosana HERNEJAUHE. Olen (käsittelemättömille) herneille allerginen.
Olisikohan tämä se selitys sitten... - Solgaria
Solgarin tuotteet tehdään ilman lisäaineita ja ovat muutenkin laadukkaita. Itse olen huomannut niiden olevan parempia vatsalle, kuin monet muut valmisteet.
Lisätietoja:
http://solgarnordic.com/lang_fi_sida314
http://www.solgar.com/- Outo juttu
Harmi kun ostin juuri tänään jotain vitamiinia (josta kotona huomasin ärtymyksekseni että niissä on sokeria... höh...) - mutta sitten kun tulee taas tarvis niin ehkä tutustun noihin mitä mainitsit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273219- 652855
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151485
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474- 281468