Helluntailaiset

Ehkäisyttäkö?

Osaako joku vastata minulle, onko helluntailaisilla uskovaisilla uskomus, ettei ehkäisyä käytetä? Tuttavaperheilläni, jotka ovat siis helluntaiseurakuntalaisia, on kaikilla viisi tai enemmän lapsia. Minä itse en kuulu mihinkään lahkoon.

7

1939

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkäistään

Helluntaiherätyksellä ei ole mitään virallista kantaa ehkäisyyn, vaan se on jokaisen avioparin oma asia. Osa käyttää ehkäisyä, osa ei. Mutu -fiilikseni kuitenkin on, että valtaosa helluntailaisista aviopareista kyllä käyttää ehkäisyä, sillä perheiden koko ei ole sen suurempi kuin muillakaan. Osalla saattaa olla enemmän lapsia, mutta sillä tuskin on mitään tekemistä helluntailaisuuden kanssa. Jotkut vaan haluavat enemmän lapsia tai ovat henkilökohtaisesti sitä mieltä, ettei lapsilukua tule rajoittaa.

nimim. viidestä lapsesta haaveileva helluntailainen, joka on käyttänyt ehkäisyä, kunnes lapset tulivat ajankohtaiseksi :)

• äitee +4

äkkiseltään kun asiaa mietin niin luulen kyllä että aika monella on kolme tai useampi lapsi. Liittyy varmaan ajattelumaailmaan enemmänkin?

• pop
        äitee +4 kirjoitti:

äkkiseltään kun asiaa mietin niin luulen kyllä että aika monella on kolme tai useampi lapsi. Liittyy varmaan ajattelumaailmaan enemmänkin?

..varmaan ajattelumaailmasta on kyse. Me ollaan uskovaisia ja meillä on 6 lasta - ei kyllä kuuluta helluntaihin. Mutta kyllä se ajattelumaailma muuttui uskoon tullessa. Ehkäisyä käytetään - muuten lapsia olisi varmaan tuplasti enemmän! :o)

• tiea
        pop kirjoitti:

..varmaan ajattelumaailmasta on kyse. Me ollaan uskovaisia ja meillä on 6 lasta - ei kyllä kuuluta helluntaihin. Mutta kyllä se ajattelumaailma muuttui uskoon tullessa. Ehkäisyä käytetään - muuten lapsia olisi varmaan tuplasti enemmän! :o)

Näin on!Uskoon tultuamme (ei hellari) meidänkin ajatusmaailmamme heitti ympyrän ja nyt on viides tulos!Meille ehti syntyä neljä lasta ENNEN uskoontuloamme...ja taviksii ollaa...

• kokemusta..............

vanhampani ovat helluntailaisia.kyllä he olisivat käyttäneet ehkäisyä jos itse olisivat halunneet,ei sitä heiltä ainakaan kielletty...lapset olivat kaikki tervetulleita,vaikka vanhempani eivät uskossa olisi olleetkaan.

• iki

Eiks ne oo niitä lestadiolaisia, jotka eivät saa ehkäisyä käyttää? Ainakin niillä on lapsia 10 tai enemmänkin täällä pienessä eteläsuomalaisessa kaupungissa.

• ...

Oletko varma, ettet sekoita lestadiolaisiin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3662
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      27
      3209
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      65
      2845
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      82
      2677
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      80
      1680
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      15
      1475
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1464
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1458
    Aihe