Osaako joku vastata minulle, onko helluntailaisilla uskovaisilla uskomus, ettei ehkäisyä käytetä? Tuttavaperheilläni, jotka ovat siis helluntaiseurakuntalaisia, on kaikilla viisi tai enemmän lapsia. Minä itse en kuulu mihinkään lahkoon.
Helluntailaiset
7
1939
Vastaukset
- ehkäistään
Helluntaiherätyksellä ei ole mitään virallista kantaa ehkäisyyn, vaan se on jokaisen avioparin oma asia. Osa käyttää ehkäisyä, osa ei. Mutu -fiilikseni kuitenkin on, että valtaosa helluntailaisista aviopareista kyllä käyttää ehkäisyä, sillä perheiden koko ei ole sen suurempi kuin muillakaan. Osalla saattaa olla enemmän lapsia, mutta sillä tuskin on mitään tekemistä helluntailaisuuden kanssa. Jotkut vaan haluavat enemmän lapsia tai ovat henkilökohtaisesti sitä mieltä, ettei lapsilukua tule rajoittaa.
nimim. viidestä lapsesta haaveileva helluntailainen, joka on käyttänyt ehkäisyä, kunnes lapset tulivat ajankohtaiseksi :)- äitee +4
äkkiseltään kun asiaa mietin niin luulen kyllä että aika monella on kolme tai useampi lapsi. Liittyy varmaan ajattelumaailmaan enemmänkin?
- pop
äitee +4 kirjoitti:
äkkiseltään kun asiaa mietin niin luulen kyllä että aika monella on kolme tai useampi lapsi. Liittyy varmaan ajattelumaailmaan enemmänkin?
..varmaan ajattelumaailmasta on kyse. Me ollaan uskovaisia ja meillä on 6 lasta - ei kyllä kuuluta helluntaihin. Mutta kyllä se ajattelumaailma muuttui uskoon tullessa. Ehkäisyä käytetään - muuten lapsia olisi varmaan tuplasti enemmän! :o)
- tiea
pop kirjoitti:
..varmaan ajattelumaailmasta on kyse. Me ollaan uskovaisia ja meillä on 6 lasta - ei kyllä kuuluta helluntaihin. Mutta kyllä se ajattelumaailma muuttui uskoon tullessa. Ehkäisyä käytetään - muuten lapsia olisi varmaan tuplasti enemmän! :o)
Näin on!Uskoon tultuamme (ei hellari) meidänkin ajatusmaailmamme heitti ympyrän ja nyt on viides tulos!Meille ehti syntyä neljä lasta ENNEN uskoontuloamme...ja taviksii ollaa...
- kokemusta..............
vanhampani ovat helluntailaisia.kyllä he olisivat käyttäneet ehkäisyä jos itse olisivat halunneet,ei sitä heiltä ainakaan kielletty...lapset olivat kaikki tervetulleita,vaikka vanhempani eivät uskossa olisi olleetkaan.
- iki
Eiks ne oo niitä lestadiolaisia, jotka eivät saa ehkäisyä käyttää? Ainakin niillä on lapsia 10 tai enemmänkin täällä pienessä eteläsuomalaisessa kaupungissa.
- ...
Oletko varma, ettet sekoita lestadiolaisiin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652845
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151475
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231464- 281458