Palsta on meidan

vihdoinkin

huomaatteko mika rauha ja sopu vallitsee taalla. Vakkarit lahtivat pussukat mukanaan pois. Nyt voi keskustella koirista vaikka mita. Hyva asia, kauan odotettu. Toivottavasti muistavat korjata kakat.

11

1036

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sinnu

mitä tekisin kun mun pentukoira kokoajan puree mun jalkoja mitä pitäis tehdä et se lopettais sen.
      Olis mulla toinenkin kyssäri,koska mun pitäis alkaa sitä opettaan vapaana oloon ulkona kun en vielä oo uskaltanut laskee sitä vapaana juokseen.Se on nyt 5 kuukautta vanha

• paljonkin

mut mites sun kanssa. ei koiria saa pitaa irti. pussukka mukaan muista korjata kakat.

• Sinnu
        paljonkin kirjoitti:

mut mites sun kanssa. ei koiria saa pitaa irti. pussukka mukaan muista korjata kakat.

kun mummolas olis iso pelto ja siinä olis kiva juosta pennun kanssa mut kun en uskalla päästää irti.
        Kerro kuinka sen saisin oppiin ettei karkaa kun mua pelottaa että auto ajais sen päälle vaikka.
        Kyllä mä kerään ihan aina ne kakat kun äiti sanoi että se on pakko

• tiedan
        Sinnu kirjoitti:

kun mummolas olis iso pelto ja siinä olis kiva juosta pennun kanssa mut kun en uskalla päästää irti.
        Kerro kuinka sen saisin oppiin ettei karkaa kun mua pelottaa että auto ajais sen päälle vaikka.
        Kyllä mä kerään ihan aina ne kakat kun äiti sanoi että se on pakko

pellolla ny mitaan autoja hyvanen aika aja, traktoreita kylla. Paasta irti vaan, ei se mihinkaan karkaa. Ellei tottele lahde pois pain siita, kylla se sua seuraa. Ellei seuraa heita sille pussukka mukkaan ja saa korjata itte kakkansa.

• teet pennulle

tiukasti selväksi,että sinua ei purra...pentu puree,ravista vaikka niskasta ja sano toruvasti ei,toistetaan kunnes perille menee ja vapaana oloa kannattaa harjoitella heti kun voi,eli parhaiten oppii jos ihan pienestä saa irti olla jos se vaan mahdollista on.
        Äläkä hyvä ihminen kuuntele ketjun aloittajaa,kakka-fanaatikko se on.

• Sinnu
        tiedan kirjoitti:

pellolla ny mitaan autoja hyvanen aika aja, traktoreita kylla. Paasta irti vaan, ei se mihinkaan karkaa. Ellei tottele lahde pois pain siita, kylla se sua seuraa. Ellei seuraa heita sille pussukka mukkaan ja saa korjata itte kakkansa.

kuiteskin karkaa kun pellon takaa menee autotie ja pelottaa jos pentu juoksee autonalle sinne
        Neuvoisit nyt oikeesti mulle mitä teen kun mun mielestä sä oot sanonut että tiiät paljon ja siks kysyisin sulta kun ei oo kukaan mua neuvonut kunnolla
        Äiti ei osaa auttaa kun ei oo ollu ennen koiraa ja kyselen koiraihmisiltä sen takia

• Kokeneempi

Kuules Sinnu.
        Neuvoisin sua nyt hetimiten menemään kirjastoon ja lainaamaan sieltä koiranopetukseen liittyviä kirjoja, kun lähelläsi ei ole ketään, joka voisi sinua opastaa.
        Lyhykäisesti:
        - Jos koira puree, niin kiellä "EI"-komennolla. Älä koskaan lyö!
        - opeta koiralle luoksetuloa "TÄNNE"-komennolla ja muista aina antaa makupala (pikkunokare makkaraa, juustoa yms) kun tottelee. Voit laittaa koirallesi esim. pidemmän hihnan (väh 5m), vaikka muovinarusta ja treenaat sen kanssa luokse tuloa. Treeniä aina vain vähän aikaa kerrallaan, mutta vaikka useita kertoja päivässä. Muista aina palkita.

• pikkuhaukku
        Sinnu kirjoitti:

kuiteskin karkaa kun pellon takaa menee autotie ja pelottaa jos pentu juoksee autonalle sinne
        Neuvoisit nyt oikeesti mulle mitä teen kun mun mielestä sä oot sanonut että tiiät paljon ja siks kysyisin sulta kun ei oo kukaan mua neuvonut kunnolla
        Äiti ei osaa auttaa kun ei oo ollu ennen koiraa ja kyselen koiraihmisiltä sen takia

Eikö teillä oo esim. aitausta tai jotain millä voitte estää koiran karkaamisen? Meillä opetetaan näin koiraa pysymään lähellä, mukana käytetään tietty namupaloja. Luoksetulo olis myöskin hyvä opettaa pennulle ellei se sitä jo osaa. Ja muista, että koiraa täytyy opettamaan tulla luokse silloinkin kun sitä EI pistetä kiinni tai oteta sisälle jne. Ja aina kehut kun tulee luo ja annat makupalan. Ja tosiaan, jos lähtee karkuun, yritä saada sen huomio suhun ensin ja sitten lähdet juokseen eri suuntaan, koiraa pakoon. Sillon koira tulee perässä. :)

• pöhpöh
        Kokeneempi kirjoitti:

Kuules Sinnu.
        Neuvoisin sua nyt hetimiten menemään kirjastoon ja lainaamaan sieltä koiranopetukseen liittyviä kirjoja, kun lähelläsi ei ole ketään, joka voisi sinua opastaa.
        Lyhykäisesti:
        - Jos koira puree, niin kiellä "EI"-komennolla. Älä koskaan lyö!
        - opeta koiralle luoksetuloa "TÄNNE"-komennolla ja muista aina antaa makupala (pikkunokare makkaraa, juustoa yms) kun tottelee. Voit laittaa koirallesi esim. pidemmän hihnan (väh 5m), vaikka muovinarusta ja treenaat sen kanssa luokse tuloa. Treeniä aina vain vähän aikaa kerrallaan, mutta vaikka useita kertoja päivässä. Muista aina palkita.

lukiko edellisessä viestissä että LYÖ! kyllä minä ainakin läppäsin kuonolle jos puri tai todellakin otin niskasta kiinni kun oli niin vallaton.Ja tehostin sitä sanalla ei nyt riittää pelkkä ei.Ja toisekseen ei makupalat ole pakollisia,itse koulutin koirani ilman ja ihan hyvin menee.Leluilla leikittiin palkinnoksi

• piru

siinä kaikki...

• Meikä

Eihän tänne viittiny kirjotella niiden sekaan.Toisaalta hyvin haukkuivat koiranvihaajat pois palstoilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      40
      3711
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      33
      3304
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2918
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2760
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1778
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1739
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1589
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1537
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      29
      1519
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1514
    Aihe