Ruotsalainen asiakaspalvelu

SonjaT

Hei,

Haluaisin kuulla mielipiteitänne kuinka olette kokeneet ruotsalaisen asiakaspalvelun? Onko palvelu parempaa kuin Suomessa? Miten eroaa? Hyvä tja huonot puolet?

Onko teillä asiat hoituneet kuten yritysten tai palveluntarjoajan kanssa on sovittu? Mitä ongelmia on ollut?

10

503

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laivamatkustaja

Ei ole ruotsalainen oikein luotu asiakaspalvelutehtäviin ja kielten oppiminen on ruotsalaiselle ylivoimainen haaste.
      Uumajaan on liikennöity laivalla Suomesta 50 vuotta yhtämittaa. Silti kaupoissa myyjät eivät ole vaivautuneet opettelemaan suomea.

• asiakastehtävissä

Laittakaa suomen lippu rintaan ja palvelkaa suomalaisia suomeksi Ruotsissa. Olkaa ylpeitä suomen kielestänne.

• Työtön ruosu

Kun nyt ensin edes ottaisivat töihin. Minusta tuntuu että suomen osaaminen on täällä pelkkä miinus.

• Olet vain
        Työtön ruosu kirjoitti:

Kun nyt ensin edes ottaisivat töihin. Minusta tuntuu että suomen osaaminen on täällä pelkkä miinus.

suomalaisuuden liiton homppeli joka yrittää mollata ruotsia taas. Hyi, häpeä, homppeli!

• Asiakas

Eilen viimeksi yritin täkäläisessä pankissa maksaa pientä lehtilaskua Suomeen. Kyllä oli tuskallista ja monimutkaista. Minua kohdeltiin kuin vähäjärkistä, vaikka takana on kaupallinen koulutus Suomesta, ja varmasti vielä parempi koulutus kuin pankkivirkailijalla, joka palveli minua.

Suomen kaupoissa ja virastoissa minua kohdellaan tuttavallisemmin, ja itsekin olen vapautuneempi. En tiedä, olenko itse sitten vähän alemmuudentuntoinen täällä Ruotsissa asioidessani. Se on raskas taakka kyllä, jota on kestänyt kauan.

• kun yritin

nostaa rahaa omalta suomalaiselta pankkitiltiltäni niin pankkineiti yritti kaikkensa etten ottais rahaa ulos vaan jättäisin tilille niin paljon kuin mahdollista.

Mitä pirua suomalaisella pankkineidillä on minun rahojeni kanssa tekemistä. Piruuttani menin ja siirsin kaikki tilillä olevat rahat Ruotsiin.

• Tapu

Mielestäni palvelu on asiallisempaa Suomessa. Toisaalta taas Ruotsissa ollaan joustavampia ja halukkaampia keskusteluun. Suomessa virkailijoille menee monesti luu kurkkuun kun keskustelu poikkeaa virallisista kaavoista.

• ruosuX

Uuh, mikäs synkkä yksinpuhelu täällä on menossa? Nyt hyvä neuvo aloittajalle: hakeudu välittämästi hoitoon, koska näytät kärsivän multipersoonallisuushäiriöstä... Vai onko Suomessa asiat niin huonosti leipäjonojen lisäksi, että mielisairaatkin hylätään kadulle?

• Ällistynyt

Vähän ällistyneenä luin kommentejanne sillä perheemme kokemukset ovat nimenomaan positiivisia! Voisiko sitten olla eroa siinä että olemme liikkuneet turistipaikoissa?

Lapset saivat erityisen hyvää palvelua ihan joka paikassa! Tapanamme on matkustaa Ruotsia ristiin rastiin kesäisin ja aina sama juttu: lapsista todella pidetään!
      Ero on järkyttävän selkeä kun ollaan tultu Suomeen: kahviloissamme täällä henkilökunta ja muut asiakkaat nyrpistelevät nenäänsä ja asiakkaat vaihtavat paikkaa varmuuden vuoksi (meteliäkö pelkäävät?).
      Annetaan ymmärtää että lapset ovat riesa ja aikuiset olisivat tervetulleita ja etenkin, jos vielä siivoavat itse astiansa pois niille tarkoitettuihn telineisiin.

Tiedoksenne: lapsemme ovat jo yli 10 vuotiaita. Emme koskaan siivoa astioitamme pois pöydästä mutta jätämme ne tarjottimelle siististi. Toimimalla siten "pakotamme" työnantajatahon palkaamaan apuhenkilökuntaa (nuoria?) töihin jottei porukat joutuisi olemaan työttömyyskassoilla.

Ruotsissa tämä näytetään tajuavan helpommin ja asiakaspalvelu pelaa.

• Myös äiti

Jokaisessa hampurilaisbaarissa, ainakin Ruotsissa voi lajitella roskat pariin kolmeen jätepussiin. Sen tekee parissa sekunnissa, kun menee ulos. Vanhempien tulisi näyttää hyvää esimerkkiä lapsille, että näin tulisi tehdä.

En luule, että he palkkaavat lisää henkilöstöä, jos ihmiset jättävät roskat pöytiin. Ne saa korjata paikan uusin työtekijä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7780
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5587
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4851
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4773
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      75
      3554
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2818
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      60
      2521
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2448
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2392
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2274
    Aihe