Pelkääkö joku muu täällä synnytystä.. ???
Minä ja mies kovasti harkitaan perheen perustamista.. mutta ongelmana on mun hillitön pelko synnytystä kohtaan.
Ja tuntuu et on jotenkin huono ihminen kun pelkää tollasta asiaa, joka on luonnollinen jne mut pelkään silti. Ois kiva kuulla muiden "pelkääjien" ajatuksia asiasta.
Synnytyspelko
5
651
Vastaukset
- sivustaseuraaja_
tilastoista löytyy totuus, liikenne ja tapaturmat ovat vaarallisia
- maikki
Synnytyspelko on normaalia. Onhan synnytys luonnollinen asia, muuta sinusta riippumaton. Kun synnytyksen aika koettaa niin sitä ei voi estää on vain "sopeuduttava" tilanteeseen. Itse ole viiden lapsen äiti ja kärsin synnytyspelosta. AIVAN TOTTA! Mutta onneksi lapsien ihanuus voittaa pelon...myöhemmin jo synnyttäneenä ajattelen, että kun selvisin aikaisemminki, niin miksi en tästä. onnea siis jatkoon... kyllä sinä kestät synnytyksen vaikka pelkäätkin!
- Belindas
Yks synnytyspelkoinen. Synnytyspelon takia lapsen hankinta on jäänyt ja taitaapa jäädäkkin. Olen jutellut pelkopoli kätilön kanssa asiasta. Ja hän sanoi, että neuvolasta voi pyytää lähetteen pelkopolille jo raskauden suunnittelu vaiheessa ns. alkuraskauden suunnitteluun. Ja sektion saa synnytyspelon vuoksi, jos ei muuta mahdollisuutta. Sektiossa on suuremmat riskit, kuin itse alatiesynnytyksessä, veritulppa, infektio, kiinnikkeet jne. No pelkään leikkaustakin, joten mikä avuksi. Ei kai muu kuin lapseton elämä, tai ottaa riski sektioon. En voi kuvitella synnyttäväni vaikka sitä kuinka jauhettas.
- niin kamalaa
Kyllähän jokainen pelkää ainakin jonkun verran synnytystä. Itsekin pelkäsin muttei tuo ollut niin hirveää kuin olin kuvitellut kun oli kunnon kivunlievitykset (epiduraali ja ilokaasu). Pakko se vauva oli synnyttää, mulle sektio ei olisi ollut vaihtoehto (paitsi jos välttämätön, esim perätila tms) koska sitä pelkäsin vielä enemmän kuin synnytystä. Kaikki kipu unohtui kyllä sillä sekunnilla kun vauva nostettiin rinnalle heti syntymän jälkeen.
- ahkera
Heips. Oon ajatellu et jos äitini selvis niin selviän minäkin... Kannattaa miettiä mikä synnytyksessä pelottaa. Itse pelkään esim. hammaslääkäriä ja pohdittuani tulin tulokseen, että kun en voi itse olla tilanteen herra vaan makaan avuttomana ventovieraiden armoilla niin paniikki iskee. Nyt kun sama lääkäri on jo poistanut yhden hampaankin niin luottamus on kasvanut ja pelko ei enää ahdista. Oon ajatellu itse puhua asiasta sitten kun olen raskaana ja neuvolassa. Kun sairaala/verikoe kammoni on tiedossa niin asiat varmaan järjestyvät. Oon lukenu jostain jopa pelkopoliklinikasta missä hoidetaan synnytyspelkoa ja sinne päästään neuvolan kautta. Jotkut menevät sinne jo ennen kun alkavat yrittää lasta. Myös oman äidin synnytyskokemukset voivat auttaa. Joku viisas on joskus väittäny et oma raskaus muistuttaa paljon oman äidin raskautta ja synnytystä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511427- 639830
- 1465574
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792593