Ihan ensiksi,tunnen monia romaneita jotka ovat aivan asiallisia ja kohteliaita normaaleja ihmisiä.
Mutta pari asiaa teidän tavoissanne aiheuttaa kovastikin kummeksuntaa ainakin minussa.
1.Jos kauppoihin vain voisi ajaa sisälle autolla niin sen varmaan tekisitte.Miksi se auto pitää aina jättää juuri siihen aivan kaupan/liikkeen oven eteen?Eikö sitä muutamaa lisäaskelta jaksa ottaa?
2.Aina kun näen romaniauton,lapset pomppivat takapenkillä ilman turvavöitä.Kieltääkö laki teiltä turvaistuimet ym turvalaitteet?Luotatteko omiin ajokykyihinne niin paljon ettei kolareita tule?Itselle ei tulisi mieleenkään antaa lapsien hillua autossa vapaana ilman vöitä.
Ei sen puoleen onnistuuhan nämä temput valkolaisiltakin siinä missä romaneiltakin.
Asiallisia vastauksia toivoen.
Hyvää lopputalvea kaikille.
olenkohan
14
941
Vastaukset
- ei-romaani
Romaaneissa virtaa eri veri kuin meissä jäyhissä pohjolan ihmisissä. Paljon samanlaista käytöstä näkee esim. Italiassa ja itse tykkään sellaisesta hällä väliä-mentaliteetista moniin paikkoihin se sopii, tekee elämästä mukavampaa.
Ei ehkä lasten turvallisuudesta tulisi tinkiä. Toisaalta en ole koskaan kuullut, että romani olisi ajanut pahaa kolaria, yleensä "kansallisuus" muistetaan aina mainita heidän kohdallaan.
Itse tunnen romaneja, joilla on hyvät tavat, mutta jotka ovat heti valmiita varastamaan kun käännät selkäsi. Se on heidän luontonsa ja kai johtuu vähän siitäkin, että heille ei oikein anneta muuta mahdollisuutta. Esim. manne kaupankassana olisi outo näky, huvittava. Tai manne siivoojana? Njääh, ei sopisi heidän kovisimagoonsa. Muita hommia eivät saisi kun eivät jaksa käydä kouluja, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Jos olisin manne, en minäkään kävisi, enhän pääsisi kuitenkaan minnekään hyvään työhön.
Niin, että tangoon tarvitaan kaksi tanssijaa.- Herttapiru.
Mulla on tuttuja romaneja jotka ovat siivoustyön ammattilaisia,Herra-X on omistanut jo vuosia oman siivousfirman, työllistää myös valtaväen ihmisiä.Osallistuu itsekkin siivoukseen!!Firma on toiminut jo vuosia.
- timanttimies
Herttapiru. kirjoitti:
Mulla on tuttuja romaneja jotka ovat siivoustyön ammattilaisia,Herra-X on omistanut jo vuosia oman siivousfirman, työllistää myös valtaväen ihmisiä.Osallistuu itsekkin siivoukseen!!Firma on toiminut jo vuosia.
siivousliike tummilla
- valkolainen...
"Romaaneissa virtaa eri veri kuin meissä jäyhissä pohjolan ihmisissä."
Toi on niin totta kuin voi olla. Silloin harvoin kuin näkee romaaneja, niin kyllä ne ainakin mun silmään erottuu edukseen. Romanit osaa pukeutua hienosti ja toiseksi niiden olemus on jotenkin avoimempi kuin meidän jäyhien suomalaisten, ei romanit kävele nokka maata viistäen niinkuin eräät...
Töissä tuli kerran juttua romanien tavoista ja en tiedä miten nykyään, mutta ainakin joskus on ollut niin, että jos lusikka putoaa lattialle, niin sitä ei panna enää pöydälle ym puhtauteen liittyviä juttuja. No tämä toinen tyyppi siihen, että romanit on niin taikauskoisia. Just joo, mä en kyllä keksi mitään mikä yhdistäisi tuon taikauskoisuuteen.
Luultavasti hygieniaan liittyy myös se että yleisissä saunoissa ainakaan romanimiehet ei istu lauteille, vaan seisovat siellä?
Olkaa ylpeitä itsestänne ja jatkakaa samaan malliin. :)
T:Jani - kun ei tohi
valkolainen... kirjoitti:
"Romaaneissa virtaa eri veri kuin meissä jäyhissä pohjolan ihmisissä."
Toi on niin totta kuin voi olla. Silloin harvoin kuin näkee romaaneja, niin kyllä ne ainakin mun silmään erottuu edukseen. Romanit osaa pukeutua hienosti ja toiseksi niiden olemus on jotenkin avoimempi kuin meidän jäyhien suomalaisten, ei romanit kävele nokka maata viistäen niinkuin eräät...
Töissä tuli kerran juttua romanien tavoista ja en tiedä miten nykyään, mutta ainakin joskus on ollut niin, että jos lusikka putoaa lattialle, niin sitä ei panna enää pöydälle ym puhtauteen liittyviä juttuja. No tämä toinen tyyppi siihen, että romanit on niin taikauskoisia. Just joo, mä en kyllä keksi mitään mikä yhdistäisi tuon taikauskoisuuteen.
Luultavasti hygieniaan liittyy myös se että yleisissä saunoissa ainakaan romanimiehet ei istu lauteille, vaan seisovat siellä?
Olkaa ylpeitä itsestänne ja jatkakaa samaan malliin. :)
T:Janiistua t:T
- et oonkohan tulossa
raskaaksi,joo sit luin lisää,joo oliki rasistiksi t:timantti
- Lignell & Piispanen
Oonkoha tulossa raskaaks ku panettaa ni pirusti??ahahhaahiihahi
- ignell&iispanen
Lignell & Piispanen kirjoitti:
Raskaaksi Hhahahahahahahaoaakkaahahahahakkahahaahahahohohohohohohohohohoho hohhohhohho!! Nytpä vitsi murjasit, älä kerro tänä vuonna toista! ehhehehh.........
- mä vaan
ensin luulin...jotenkin osas hämäyttää hienosti.
- timanttimies
Lignell & Piispanen kirjoitti:
missä saa oikee myyrällä (raivausauralla) kyntää
- timanttimies
mä vaan kirjoitti:
ensin luulin...jotenkin osas hämäyttää hienosti.
tääl ollaan seinäjoen kirjastos,ei sua näy ny täällä
- raskaaksi
ignell&iispanen kirjoitti:
Raskaaksi Hhahahahahahahaoaakkaahahahahakkahahaahahahohohohohohohohohohoho hohhohhohho!! Nytpä vitsi murjasit, älä kerro tänä vuonna toista! ehhehehh.........
t:timantti
- tulossa ras(kaaksi)istiksi :)
Ainakaan teiltä ei huumorintajua puutu! :)
Ei mut asiaan.
Toi veren perintö on varmasti osasyy moneenkin tapaan.
Elellään ihmisiksi ja yritetään tulla keskenämme toimeen.- timanttimies
ootko mies vai
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3611476- 639950
- 1505629
- 1443794
- 753760
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373645- 403388
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243193- 652835
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792633