Dubaissa asuvana olen seurannut tilannetta CNNlta ja lehdista, itse en ole huomannut mitaan muutoksia elamassa paitsi etta tanskalaisia elintarvikkeita ei ole kaupoissa.
Eli reissuun vaan! Tuli ihan kylmat vareet kauhun lietsonnasta keskustelupalstoilla... Varovainen tietysti kannattaa olla kuten aina ja ehka ei ole hyva idea pistaa T-paitaa jossa iso Tanskan lippu paalle juuri nyt...
Mielestani UAEn arabit ovat "rauhallisempia" (ja siis kun puhutaan kansalaisista) kuin esim. Libanononin tai Syyrian vastaavat missa on ollut mellakoita. Muutenkin meno taalla on suhteellisen sivistynytta eli keskustellaan asioista ja boikotoidaan mutta olisi aika yllattavaa jos lahetystoja lahdettaisiin polttamaan. Vaikka UAE on islamilainen maa, suurin osa palveluammateissa tyoskentelevista ovat aasialaisia siirtotyolaisia ja siten muiden uskontojen edustajia; pakistanilaiset ja indonesialaiset ovat yleensa muslimeja kun taas intialaiset ja filippiinilaiset ovat monesti uskonnoltaan jotain muita.
Suurlahetysto ei ole antanut mitaan tiedotetta varovaisuuden suhteen taalla asuville suomalaisille.
Jos kovasti pelottaa olla pohjoismaalainen voihan sitten vaikka tekeytya venalaiseksi, hehan eivat kait viela ole kuvia julkistaneet...
Tilanne Dubaissa
12
2886
Vastaukset
- kohta tulossa
Hyvä kun kirjoitat faktatietoa paikan päältä. On tässä ollut tosiaan vaikka minkälaisia väreitä kun on näitä kirjoituksia lukenut, varsinkin kun viikon sisällä on lähtö sinnepäin. Ei sillä että olisi käynyt vielä mielessäkään perua. Kirjoittele jatkossakin !!
- samoin lähdössä
Niin on sitä todella tullut mietittyä uskaltaako siellä miten liikkua. Entäs kun on vaalea, pitäisikö todella olla joku huivi päässä tai jotain liikkuessa kaupungilla ?????
- abc
Kiitti kamalasti tiedosta! Matkan olisi tarkoitus alkaa loppuviikosta ja vähän jännittää tilanne, mutta hyvältähän toi nyt kuulosti. Kirjottele vaan lisätiedotteita jos tilanne muuttu KIITOS
- ancient_predator
pistää Suomipaita päälle ni ei käy päälle...
;)- Mirja#
Kiitos tiedoista, itsekin jo olen miettinyt uskaltaako lähteä, nämä tiedot rauhoittavat kummasti mieltä, onneksi matka on vasta maaliskuussa joten tilanne ehtii varmaan jo hiukan tasaantua.
Kysyn vielä tyhmän kysymyksen, onko totta että farkkuhame ei saa olla niin lyhyt että polvet näkyy? - ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Mirja# kirjoitti:
Kiitos tiedoista, itsekin jo olen miettinyt uskaltaako lähteä, nämä tiedot rauhoittavat kummasti mieltä, onneksi matka on vasta maaliskuussa joten tilanne ehtii varmaan jo hiukan tasaantua.
Kysyn vielä tyhmän kysymyksen, onko totta että farkkuhame ei saa olla niin lyhyt että polvet näkyy?Kyllä se niin on, että polven peittävä hame ja olkapään peittävä pusero on suositeltavaa. Maassa maan tavalla.
- Xpat
Mirja# kirjoitti:
Kysyn vielä tyhmän kysymyksen, onko totta että farkkuhame ei saa olla niin lyhyt että polvet näkyy?polvet ja olkapäät saa näkyä. Mistäköhän nämä jutut tulevat? Kai nyt jokainen joka on käynyt Dubaissa on nähnyt että länsimaalaiset naiset jotka asuvat siellä pukeutuvat usein niin että sekä polvet että olkapäät näkyvät. Elikä ihan normaalit kesävaatteet päälle ja nauti lomasta.
- Mirja#
Xpat kirjoitti:
polvet ja olkapäät saa näkyä. Mistäköhän nämä jutut tulevat? Kai nyt jokainen joka on käynyt Dubaissa on nähnyt että länsimaalaiset naiset jotka asuvat siellä pukeutuvat usein niin että sekä polvet että olkapäät näkyvät. Elikä ihan normaalit kesävaatteet päälle ja nauti lomasta.
Kiitos vastauksista, rohkenen sitten ottaa ihan normaaleja kesävaatteita :)
lupaan nauttia :)
- minna
aika moni oli myös katolinen niistä työläisistä kun viimeksi jututin.
- katjuska
olen käynyt dubaissa kaksi kertaa aijemmin ja nytten oon taas lähössä. ja kyllä minä olen itte henkilökohtaasesti pakannu hameet yli polven ja paidat olen valinnu nii että ei olkapäät näy. kerta kokemuksesta voin sanoo että jos on vähäki paljastavaa nii autoiliat piippaalee ja ajelee rinnalla ja pyytää kyyttiin ja muutenki miehet kattelee perään vaikka ei haluu olla mitenkää erottuva. elikkä jos haluu olla rauhassa nii vähä peittävenpää päälle kerta eihän se tarkota että pitääs kulkee villa vaateissa sie
- sitä saa...
katjuska kirjoitti:
olen käynyt dubaissa kaksi kertaa aijemmin ja nytten oon taas lähössä. ja kyllä minä olen itte henkilökohtaasesti pakannu hameet yli polven ja paidat olen valinnu nii että ei olkapäät näy. kerta kokemuksesta voin sanoo että jos on vähäki paljastavaa nii autoiliat piippaalee ja ajelee rinnalla ja pyytää kyyttiin ja muutenki miehet kattelee perään vaikka ei haluu olla mitenkää erottuva. elikkä jos haluu olla rauhassa nii vähä peittävenpää päälle kerta eihän se tarkota että pitääs kulkee villa vaateissa sie
Mitä tilaa. Kun pukeudut säädyllisesti sinua myös kohdellaan sen mukaan.
- Reija
Kiva kun kirjoitit mikä siellä on tilanne. Olemme tulossa sinne 10.2 jo (7 krt). Ja siitä pukeutumisesta. Vaikka on kuinka säädyllisesti puettu niin ei se valitettavasti aina auta. Meikäläistä luullaan venäläiseksi ja erilaisia tarjouksia tulee. On hyvin valitettavaa että ne naiset ovat pilanneet myös aivan tavallisten naisten maineen siellä. Miehet luulevat että kaikki yksin tai kaksin matkaavat naiset ovat yleistä riistaa. En puhu nyt emiraatti ihmisistä, vaan näistä jotka ovat siellä siirtotyövoimana. Sharjahin puolella 2 liikkeessä meille ei edes myyty kun luulivat venäl. ilolinnuiksi. Jatkuvasti tarvitsi selittää että ollaan suomalaisia. Ja olen myös samaa mieltä maassa maan tavalla. Polvet peitettynä ja olkapäät. Onhan se myös kunnioitus heitä kohtaan. Jos se on jollekkin niin vaikeaa niin pitää valita jokin muu matkakohde kuin islamilainen maa. Hyvää jatkoa sinulle sinne ja toivon, että jonainen päivänä voisin viettää siellä useamman viikon talvis aikana. kaikille jotka lähtevät Dubaihin oikein lämmintä ja nautittavaa lomaa siellä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383682Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal293245- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912730- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 231528
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474