Thai-vaimo?

Handsome Finnish man

Olen ollut tiiviissä kirjeevaihdossa Chiang Maissa tapaamani (ihanan) naisen kanssa. Tästä ehkä saattaisi tulla jotakin pysyvää.

Olen kuitenkin kuullut monta varoituksen sanaa Thai-vaimoista. Osassa on totuuden siemen, osa ei varmaankaan pidä paikkaansa.

Eräs asia kuitenkin kiinnostaa minua. Onko "kansainvälisistä" avioliitoista tehty erotilastoja? Olisi kiinnostavaa tietää, miten hyvin thaimaalais-suomalaiset liitot ovat kestäneet verrattuna vaikkapa puhtaasti kotimaisiin liittoihin.

Btw, en tietenkään tee päätöksiä erotilastojen mukaan. Haluan vain tietää - onko tilastonikkareita palstalla?

11

5831

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muistelija

      Taannoisten tilastojen mukaan muistaakseni puhtaasti kotimaiset avioliitot menestyivät pysyvyyden kannalta parhaiten, sitten tulivat suomalaisten miesten ja ulkomaalaisten naisten väliset avioliitot ja viimeisenä suomalaisten naisten ja ulkomaalaisten miesten väliset avioliitot.

      Onnea.

      • Petra

        Hei! Mulla on sama muistikuva avioliittotilastosta. Mitä thaimaalaisiin naisiin tulee, ovat ne yleensä todella hienoja ja miehilleen uskollisia. Niin kauan kuin sinä pysyt rakastavana ja luotettavana miehenä, joka aidosti pitää naisesta, tulee thai-nainen todennäköisesti pysymään rinnallasi. En halua kuulostaa rasistilta,mutta läheltä thaimaalaista elämää seuranneena, ovat thai-miehet puolestaan usein jopa todella sovinisteja (haluaisin käyttää jopa vahvempaa sanaa, mutta olkoon näin). Tämän tietää thai-naiset, jonka takia ovat he yleensä aika onnellisia hyvän suomalaisen miehen kanssa. AInoa ongelma tulee olemaan ilmasto ja kulttuuri (jos siis haluatte asua Suomessa). Thaimaalaisille on kova shokki joskus tulla pimeään ja kylmään Suomeen. Lisäksi kieli on hankalaa, etenkin ääntäminen saattaa tuottaa ongelmia. Tämän tiedän, sillä opetan maahanmuuttajille kieltä.


      • Petra
        Petra kirjoitti:

        Hei! Mulla on sama muistikuva avioliittotilastosta. Mitä thaimaalaisiin naisiin tulee, ovat ne yleensä todella hienoja ja miehilleen uskollisia. Niin kauan kuin sinä pysyt rakastavana ja luotettavana miehenä, joka aidosti pitää naisesta, tulee thai-nainen todennäköisesti pysymään rinnallasi. En halua kuulostaa rasistilta,mutta läheltä thaimaalaista elämää seuranneena, ovat thai-miehet puolestaan usein jopa todella sovinisteja (haluaisin käyttää jopa vahvempaa sanaa, mutta olkoon näin). Tämän tietää thai-naiset, jonka takia ovat he yleensä aika onnellisia hyvän suomalaisen miehen kanssa. AInoa ongelma tulee olemaan ilmasto ja kulttuuri (jos siis haluatte asua Suomessa). Thaimaalaisille on kova shokki joskus tulla pimeään ja kylmään Suomeen. Lisäksi kieli on hankalaa, etenkin ääntäminen saattaa tuottaa ongelmia. Tämän tiedän, sillä opetan maahanmuuttajille kieltä.

        Niin...unohdin kysyä, minkälaisia varoituksia thai-naisista kuulee. Ainoa, minkä voin ajatella on, että he eivät yhtä vahvasti tuo esiin mielipidettänsä kuin länsimaalaiset ja usein heidät koetaan jopa hieman "lammasmaisina". Mutta ei tämän asian tarvitse olla mikään ongelma.


      • pattis
        Petra kirjoitti:

        Niin...unohdin kysyä, minkälaisia varoituksia thai-naisista kuulee. Ainoa, minkä voin ajatella on, että he eivät yhtä vahvasti tuo esiin mielipidettänsä kuin länsimaalaiset ja usein heidät koetaan jopa hieman "lammasmaisina". Mutta ei tämän asian tarvitse olla mikään ongelma.

        petra tuntuu olevan hyvin tietämätön opettajaksi.


      • petra
        pattis kirjoitti:

        petra tuntuu olevan hyvin tietämätön opettajaksi.

        kuulisin mielelläni, millä tapaa olen tietämätön!


      • papang
        petra kirjoitti:

        kuulisin mielelläni, millä tapaa olen tietämätön!

        Eikös ole vähän ajattelematonta yleistää että thai vaimot (tai muut) ovat sellaisia ja tällaisia. Yksilöllisiä ihmisiähän me ollaan kaikki. Ollaan oltu aviossa 14 vuotta (vaimoni on filippiineiltä) ja voin sanoa että ainakaan minä en voi sanoa tuntevani sen perusteella millainen on filippiini vaimo yleensä!Tottakai eri kulttuureissa on erilaiset tavat mutta eihän se yksilön olemusta määrittele, asettaa vaan ne rajat arvoinensa joiden puitteissa tulisi toimia. Ainakin meidän lasten äiti on takuulla yhtä kunnianhimoinen ja eteenpäin pyrkivä kuin kuka tahansa suomalaisnainen, perhe vaan on kovin tärkeä, eli ei eteenpäin millä hinnalla hyvänsä!


      • Petra
        papang kirjoitti:

        Eikös ole vähän ajattelematonta yleistää että thai vaimot (tai muut) ovat sellaisia ja tällaisia. Yksilöllisiä ihmisiähän me ollaan kaikki. Ollaan oltu aviossa 14 vuotta (vaimoni on filippiineiltä) ja voin sanoa että ainakaan minä en voi sanoa tuntevani sen perusteella millainen on filippiini vaimo yleensä!Tottakai eri kulttuureissa on erilaiset tavat mutta eihän se yksilön olemusta määrittele, asettaa vaan ne rajat arvoinensa joiden puitteissa tulisi toimia. Ainakin meidän lasten äiti on takuulla yhtä kunnianhimoinen ja eteenpäin pyrkivä kuin kuka tahansa suomalaisnainen, perhe vaan on kovin tärkeä, eli ei eteenpäin millä hinnalla hyvänsä!

        Tarkoitukseni ei ollut yleistää ja viedä ihmisiä yhteen ja samaan lokeroon huolimatta siitä, mistä päin tulevat. Mielestäni en sitä myöskään tehnyt muuta kuin korkeintaan posiitivisessa mielessä, mutta jos näin kuitenkin tein, pyydän anteeksi. Minulle ei ole mitään thaimaalaisia naisia vastaan. Päinvastoin. Pidän heistä paljon. Yleensä he ovat ahkeria ja hienoja ihmisiä, mutta tuokin on taas sitä yleistämistä kai.

        Petra


      • papang
        Petra kirjoitti:

        Tarkoitukseni ei ollut yleistää ja viedä ihmisiä yhteen ja samaan lokeroon huolimatta siitä, mistä päin tulevat. Mielestäni en sitä myöskään tehnyt muuta kuin korkeintaan posiitivisessa mielessä, mutta jos näin kuitenkin tein, pyydän anteeksi. Minulle ei ole mitään thaimaalaisia naisia vastaan. Päinvastoin. Pidän heistä paljon. Yleensä he ovat ahkeria ja hienoja ihmisiä, mutta tuokin on taas sitä yleistämistä kai.

        Petra

        Ei kai kannata lähteä hiuksia halkomaan siitä yleistämisestäkään. Minusta on kiva että on ihmisiä jotka ottavat kantaa ja keskustelevat asioista tällaisissa foorumeissa. Muuten en kai tätäkään kirjoittaisi. Jatka vaan asioiden kääntelyä ja kurkista vaikka msn yhteisöjen sivuille , sieltäkin löytyy aika kivasti kaikennäköistä chattia ja keskustelupalstaa. Jos haluat esim. minunkin kanssa jutustella niin löydät http://msn.groups.com/BayankoPhilippines sivuilta meidä keskustelupalstan, joka kaipaa vähän elämää!!!!


      • papang
        papang kirjoitti:

        Ei kai kannata lähteä hiuksia halkomaan siitä yleistämisestäkään. Minusta on kiva että on ihmisiä jotka ottavat kantaa ja keskustelevat asioista tällaisissa foorumeissa. Muuten en kai tätäkään kirjoittaisi. Jatka vaan asioiden kääntelyä ja kurkista vaikka msn yhteisöjen sivuille , sieltäkin löytyy aika kivasti kaikennäköistä chattia ja keskustelupalstaa. Jos haluat esim. minunkin kanssa jutustella niin löydät http://msn.groups.com/BayankoPhilippines sivuilta meidä keskustelupalstan, joka kaipaa vähän elämää!!!!

        linkki oli http//groups.msn.com/BayankoPhilippines Sorry!


      • papang

      • ddf32

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe