Voiko magnesiumista tulla raajoihin kihelmöintiä?
Minä käytin jonkin aikaa ja minulle alkoi tulla. Todella omituista puutuneisuuden tunnetta jalkoihin ja käsiin. Ei varmaankaan ole kovin terveellistä ottaa joka ilta magnesiumia? Kertokaa, jos teille on tullut samanlaita oiretta tai jotain muuta
magnesiumista. Voisiko magnesium laskea liikaa verenpaineetta ja aiheuttaa verenkierto-ongelmaa?
Magnesium
8
10553
Vastaukset
- puutunut käsi
Voiko magnesium todella tehdä tälläisen, minulla oikeaan käteen voimakkaan pistelyn ja puutumisen tunteen? Aloin n. kuukausi sitten hyvän yöunen saamiseksi nauttia kaksi pilleriä magnesiumia illalla. Ei tullut aikaisemmin mieleenikään, että se voisi olla syynä näihin puutumisvaivoihin. Tarkkaan en muista alkoivatko vaivat heti käytön aloittamisen jälkeen.
- ongelmallinen
Täytyypi lopetella magnesium, koska minulle vaiva on aika kiusallinen. Kannattaa sinunkin ainakin vähentää annosta. Lisäksi minulla on ilmennyt aika kovaa väsymystä magnesiumista.
- Olle.
Magnesium varastoituu elimistöön, mm. luustoon, ja lienee varmaa, että jatkuvasti käytettynä mömmötehtaiden ohjeen mukaan tulee yliannostus, koska jokainen saa sitä ravinnostakin, mutta ohjeet on tehty vuorokausikokonaistarpeen mukaan, eli syteen mennään. Kuvaamanne oireet, ja etenkin kova väsymys viittaavat yliannostukseen, sillä olette jo tankanneet luustonne varastot täyteen.
- biotutkija
Magnesiumia on aika vaikea käytännössä yliannostella, jos munuaisten toiminta on normaalia, ainoita sivuoireita, joita on kirjallisuudessa kuvattu on osmoottinen ripuli. Kun ottaa huomioon maaperämme magnesiumköyhyyden, pehmeän juomaveden ja sen että valmisruokien mukana saamme runsaasti polyfosfaatteja, jotka sitovat kalsiumin ja magnesiumin imeytymättömään muotoon, on usein suositeltavaa käyttää magnesiumia ravintolisänä. Magnesiumin yliannostusta on siis käytännössä vaikea saada aikaan ja väsymys johtuu kyllä ihan jostain muusta.
- massapsykoosinne
Imeytyminen vähenee jos siitä ei ole pulaa, mekanismi hoitaa tuon siis automaagisesti.
Sitä paitsi, magnesiumia suositellaan nimenomaan lääkkeeksi puutumiseen lähes kaikkialla muualla paitsi tässä threadissa. :)
- 400mg
Magnesiumvalmisteita löytyy useina eri muotoina. Parhaiten imeytyvien joukkoon kuuluvat: Magnesiumöljy, Mg-aminohappokelaatti, Mg-sitraatti, Mg-tauraatti, Mg-glukonaatti, Mg-laktaatti, Mg-aspartaatti, Mg-malaatti ja Mg-orotaatti, Mg-fumaraatti, Mg-glysinaatti ja niiden jälkeen keskinkertaisesti imeytyvä Mg-karbonaatti ja Mg-sulfaatti sekä kaikkein huonoimmin imeytyvänä Mg-oksidi (toimii ulostuslääkkeenä).
esim. Citymarketista saa hankintatukun sitraattia kympillä 3kk satsi eli halpaa on ja lisäksi on myynnissä magnesiumsuihke (kallista suomessa). Muut hyvin imeytyvät täytyy tilata ulkomailta.
http://www.hankintatukku.fi/fi/tuotteet/?-magnesia-sitraatti-300---&product=96
Magnesiumin puute väestössä on yleistä - Anonyymi
Olen pohtinut samaa asiaa viime aikoina. Syön Mg-lisää säännöllisesti enkä normaalisti huomaa mitään ongelmaa, mutta toisinaan jos olen ottanut Mg-lisän (2 tbl) erillään ruokailusta, olen saattanut tuntea pistelyä iholla (kämmenten ja jalkaterin alueella), kävelylenkillä voimakasta väsymystä, tykyttelyä, nopeaa pulssia, heikotusta ja hataraa oloa. Minulla on myös refluksi ja mietin, liittyykö se jollain tavalla tähän kokemaani.
- Anonyymi
Ihminen saa aika pitkälti tarvittavan määrän magnesiumia terveestä ruokavaliosta. Lisäksi yliannostus on todella haastava saada aikaiseksi koska magnesium on vesiliukoinen ja ylimääräinen poistuu virtsan mukana.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569