oletko

taikauskoinen?

Silmiini tarttui teksti, että tee itsellesi niin kuin haluaisit muiden tekevän sinulle. Minä olen yrittänyt olla ns. hyvä ihminen, mutta takaisin päin vain ei ole kuulunut mitään. Onko liiallinen kiltteys pahasta? Mun mielestä pitää
olla itsekäs, jos aikoo saada itselleen jotain.
Ja sitten siitä taikauskosta, uskotko johonkin
"lauseeseen" tai räpsytteletkö valoja sen seitsemän kertaa, ennenkuin uskallat ovesta ulos?

5

666

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asioissa

olen taikauskoinen. En talvella lähde autoilemaan ilman käsineitä ja pipoa. Kerran ajoin lyhyellä matkalla autoni sähköpylvääseen, silloin ei ollut kumpiakaan matkassa. Auto meni romuksi, mustelmia ja lihaskipuja isompaa ei tullut onneksi kellekään.
      Vakuutuksetkin tuntuvat turhilta, mutta jos ne irtisanoo, kuinkas sitten käykään?

• puuta

Koputan kyllä puuta jos sanon/manaan jotain epäonnista. Se on ainakin.

• Catsy_666

"oletko
      Kirjoittanut: taikauskoinen? 7.2.2006 klo 10.23
      Minä olen yrittänyt olla ns. hyvä ihminen, mutta takaisin päin vain ei ole kuulunut mitään. Onko liiallinen kiltteys pahasta?"

Kiltit ihmiset vetävät puoleensa ihmisiä jotka kaipaavat jonkinlaista hoivaamista kuten esimerkiksi alkkiksia -> kiltti ihminen palaa loppuun. Ja kun käämit ovat kerran palaneet loppuun niin yhtenä pahana päivänä kiltti lakkaa olemasta kiltti.

"Ja sitten siitä taikauskosta, uskotko johonkin
      "lauseeseen" tai räpsytteletkö valoja sen seitsemän kertaa, ennenkuin uskallat ovesta ulos?"

En varsinaisesti, mutta vaikea olla uskomatta ystävän enneuneen.

Hän näki pyörätuolissa nukkuvan vanhuksen ja kun vanhus heräsi, hän näki, että se olin minä joskus 2050-luvulla.
      Minä olin ilahtunut siitä että näin ystäväni. Sanoin, että maailman tilanne oli muuttunut kovin pahaksi tämän sodan takia ja että minutkin varmaan heitettäisiin leirille pian.
      Mutta sitten pohdin että miten minä näen monta vuotta sitten kuolleen ystäväni. Vanhukseksi olen ainoana ystäväpiirissä elänyt. Ja sitten kasvoni kirkastuivat ja sanoin, että se, että näen kuolleet niin kuin elävinä ei tarkoita että kuolleet olisivat tulleet eloon vaan sitä että minä itse olen kuollut.
      Unen lopussa hakataan oveen ja poliisi tunkeutuu sisälle huoneeseen ja löytää minut kuolleena.

• krayon24

En pidä sitä oikeastaan taikauskona jos uskoo että hyvät teot (ja myöskin pahat) palautuvat jossain muodossa takaisin. Siinä on minusta kyse enemmän elämänfilosofiasta, eikä sillä ole välttämättä tekemistä taikauskon kanssa. Itse olen sekoitus mystikkoa ja tieteellistä maailmankatsomusta. Pidän erästä pientä esinettä (sitä voi ehkä kutsua eräänlaiseksi 'onnenamuletiksi') mukana aina kun tuntuu että tarvitsen vahvistusta. Uskon hyviin voimiin ja energioihin ja niiden vastavoimiin. Uskon myös enneuniin. Jumalaan uskominen on minusta myös varsin loogista.

• taikaa...

Olen viimeaikoina lukenut horoskooppeja enemmänkin. Nyt ehkä mieleen tulee iltalehtian, cosmon ja muiden juorulehtian horoskoopit...niitä en nyt tarkoita.

Tarkoitan sitä millainen ihminen on. Luonnehoroskooppeja, ihmisen heikkoudet ja vahvuudet, kehitystehtävät tulevaisuutta ajatellen, asioita joihin kiinnittää itsessä huomiota. Monet niin paikkansa pitäviä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      52
      4207
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      69
      3871
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3378
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3290
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      102
      2299
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2188
    7. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      36
      2049
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2049
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2029
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1924
    Aihe