Minulta kuoli paripäivää sitten koira. Kuinka pian olette hankkineet uuden koiran kun olette joutuneet luopumaan vanhasta ystävästä?
Kuinka pian uusi koira?
10
3610
Vastaukset
- jh.
Nauti saamastasi vapaasta , voit lähteä ulos ilman koiraakin. Voit lähteä minne vaan ei tarvitse ajatella että minne koira ,
- Gousti
Ensimmäiseksi otan osaa suureen menetykseesi ja suruusi. Oma tapaukseni oli sellainen,että otimme
uuden koiran noin puolen vuoden jälkeen,mutta kuten
otsikossa mainitsin,niin uuden koiran hankinta edellisen jälkeen on aivan henkilökohtaista.
Kaikkea hyvää Sinulle.- Mapuccino
mieltä, ihmiset käsittelevät suruaan eri tavoin. Toiset haluavat uuden koiran heti kun mahdollista kun taas toiset haluavat surra aikansa ja keskittyä uuteen perheenjäseneen vasta kun ovat siihen valmiita.
Itse menetin toisen koirani vajaa vuosi sitten koirani ollesta vain 4,5-vuoden ikäinen, vakavasti sairas. Itse en voinut kuvitellakaan ottavani heti uutta koiraa menetetyn tilalle. Pelkään (edelleenkin) että vertaisin sitä vain menettämääni rakkaaseen antamatta uudelle tulokkaalle mahdollisuutta olla oma itsensä. Ajan kuluessa, menetyksen yli päästyäni asia on varmasti toisin.
Tiedän kuitenkin useita ihmisiä, jotka ovat pystyneet ja halunneet ottaa uuden koiran heti miten. Useimmiten uuden tulokkaan tehtävä on ollut "tyhjiön täyttäminen", kuitenkin rakastettuna omana erilaisena itsenään. Omalla kohdallani vanhempi koirani on edelleen seuranani joten en ole kaivannut tyhjiön täyttäjää samalla tavoin kuin sellaiset tuttuni, joille menetetty koira oli ainoa.
Eli, sure niin kauan kuin sinusta tuntuu siltä ja ota uusi rakastettava sitten kun olet siihen valmis, tiedät/tunnet sen kyllä sitten.
Osanotto minunkin puolesta, jaksamisia!
- kaksi vuotta
suruaika koiran suhteen :( lintuja tosin hankin sinä aikana ja kun ne kuoli, en ole ottanut uusia eli lintujen suhteen suruaika pitkittyi ja kun eläinlääkärit ei niistä vieläkään tiedä tarpeeksi en ole uusia uskaltanut ottaa ..joten pitäydyn vain koirissa. Surullisia nuo luopumiset oma koirani on nyt kymmenen ja olen alkanut ajattelemaan ettei koirani enään kauaa luonani ole kun sairasteleekin ja on lääkityksellä. :(
- yx eräs
Otan osaa menetyksestäsi.
Omalla kohdalla kyse on ollut päivistä tai viikoista. Siinä on kyllä paljon sattumaakin mukana kun on nopeasti löytynyt uusi koiruus. - Meikä
Koti tuntui tyhjältä ja sopiva löytyi heti.Eli oli jo kahden päivän päästä.Nyt en voisi niin nopeasti tuntuisi pettämiseltä.Luulen kyllä ilmoituksia heti katselevani.
- sanna
Olen itse miettinyt samaa asiaa. Menetin rakkaan koiran 10 vuoden yhdessä olon jälkeen perjantaina, kun koira sairastui niin vakavasti, ettei mitään ollut tehtävissä.
Uuden koiran hankkiminen on käynyt mielessä, mutta jotenkin ajattelen, että täytyy viettää suruaika, ettei se uusi koira ole sitten entisen korvike, jokainen koira kun on oma yksilönsä. Itse olen miettinyt, että ensi syksynä tai keväänä voisi olla sopiva ajan kohta, nyt teen surutyötä lueskelemalla netistä koiraaiheisia sivuja ja katselemallao man koirani kuvia. Mutta jokainen hankkii koiran sitten, kun itsestä siltä tuntuu, mitään oikeaa sääntöä siihen ei ole. Voimia sinulle. Tällä hetkellä voin sanoe, että tiedän miltä sinusta tuntuu... - *sitruunaprinsessa*
otan osaa koirasi menetyksen vuoksi,
mutta, sehän on aivan itsestäsi kiinni kuinka nopeasti haluat koiran oottaa.. koska voi olla ettet pysty surusi takia ottamaan uutta koiraa heyi koska tunnet laimin lyöväsi entistä koiraasi vaikkei se olisi enään elossa. mutta kuten sanottu se on oma asia, itseltäni kuoli kissa ja en voinut ottaa uutta, koski liikaa.. - onneton
Kiitos kaikkille lohduttajalle. Juu itse en ole ottamassa koiraa vähän aikaa vielä. Ehkä muutaman vuoden päästä vasta aikaisintaan. Mutta kiinosti vain yleisesti että kuinka pian muut kohtalotoverit ovat ottaneet uuden koiran?
- viivus
otan osaa..
Itselläni kesti 3vuotta että otin toisen koiran kun tuntu että jos otan uuden niin oon unohtanu vanhan..
Voimia sinne, kyllä sen huomaa kun on valmis ottamaan uuden kaverin! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383799Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362934Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81845Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51578Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71904
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44744
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22688- 56687