Isän käytös

DolphiN74

Tämä asia liittyy ehkä enemmän suhteisiin, mutta kysynpähän nyt täällä.
Olemme lasten isän kanssa eronneet n. vuosi sitten ja aluksi kaikki sujui hyvin. Olimme hyvissä väleissä, puheyhteys toimi ja asiat saatiin sovittua.
Sen jälkeen kun hän tapasi uuden, on kaikki asiat menneet jotenkin niin vaikeiksi. Asioiden sopiminen tuntuu olevan kovasti vaikeaa ja jos kysyn esim. viestillä jotakin lapsiin liittyvää, hän ei vaivaudu vastaamaan, vaikka varmasti tajuaa, että odotan vastausta.
Siinäkö se jutun juoni onkin? Hän ei vastaa, koska tietää minun odottavan vastausta. Mitä tällaisella käytöksellä yritetään saavuttaa? Mihin tällä pyritään?
Ei voi pieni ihminen ymmärtää...

13

1731

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valitettavasti aina

Aivan tavallinen tilanne. Niin käy lähes kaikilla eronneilla. Ex miehen kanssa välit, puhevälit ja lasten tapaamiset sujuu täsmälleen niin kauan, kun isä on vapaa. Mutta kun uusi astuu kuvioihin, kaikki muuttuu!

Mikään ei enää onnistu kun uusi nainen sanelee miehelle säännöt miten eletään, ollaan ja toimitaan.
      Meilläkin oli hieno ystävyys suhde niin kauan kunnes ukko löysi uuden ajanvietenaisen. Kuin seinään loppui kaikki; joka asiasta haastoi riitaa, mikään ei enää toiminut, ei edes lapsia ole nähnyt viiteen vuoteen, kuin pari kertaa.

Puhelimen ei joko vastata tai sitten se lopataan kiinni. Tekstareihin ei vastailla.

Meiltä isyys loppui siihen. Olen lapsille sanonut suoraan, että joku nainen vei isin kokonaan pois. Jos isi haluaisi teidän kanssa olla, hän olisi, eikä välittäisi naisistaan, mutta isi laittoi asiat tärkeysjärjestykseen, valitettavasti. He hyväksyivät asian, eikä kaipaa enää.

• äiskä71

Mun veljen ex-muija tekee just tota samaa nyt kun on löytäny uuden ukon ja on mm.päiväkotiin antanut vain tämän uuden miehen tiedot eikä lapsen isän tietoja ollenkaan,vaikka isä hakee lasta säännöllisesti ja on yhteishuoltajuus.Mielestäni tosi loukkaavaa,etenkin kun mitään syytä moiseen käyttäytymiseen ei ole,erokin johtui pääosin ex-muijan mielenterveysongelmista.

• Jossu

Annan sinulle nyt nä-ä-ä-ä-in ison neuvon!

Älä ota yhteyttä exääsi, missään asiassa. JOS hän haluaa tavata lapsia, anna hänen ottaa yhteyttä. Kirjaa jokainen yhteydenotto ylös, vaikka se vaivalloista olisikin. Kun hän hakee lapset tapaamisiin, tervehdi, älä muuta!

Älä tee samaa virhettä jonka minä tein! Tivasin, miksi hän käyttäytyy kuten teki, ihmettelin sitä ääneneen ja äänettömästi. Ihmettely sai vain uuden naisystävän kiristämään otteita.

Asianajajani neuvo oli tämä: Älä pidä mitään yhteyttä, unohda koko mies, tule toimeen omillasi, käytä maksullisia lastenhoitajia jos sinulla on menoa, pyydä ystäviä, älä missään nimessä vaivaa exääsi. Älä sotke rakkaustarinaa vaatimuksillasi, unohda lasten paras ja lastenoikeus isään. Mies on isä, jos haluaa olla ja yleensä uuden naisystävän myötä hän ei halua. Uuden naisen/parisuhteen antama itsevarmuus tekee hänestä/heistä kiusanhengen.

Minun kaksi vuotta sitten alkanut surullisen kuuluisa tarinani alkoi juuri kuten sinun, ja päättyi viime kuussa viikkoa ennen käräjäoikeuden istuntoa, jossa hän/he olivat vaatimassa lapsia itselleen.

tsemppiä! Nyt on aika näyttää hurja luontosi ja tulla toimeen ilman exää - kokonaan! Unohda sen miehen olemassaolo!

• mää vaan

kun lakkasin soittamasta sille. Käyttäidyin kuin hän olisi ilmaa. Vaikka jätti joskus hakematta lapset sovittuna aikana, en ottanut yhteyttä. Aikaa kului noin vuosi, kunnes isä tajusi ettei minua pysty kiusaamaan ja sen jälkeen asiohin on tullu parannusta. Nyt tapaa lapsia joka toinen viikonloppu yhden yön kerrallaan. En väitä että varmasti toimisi, mutta mikäli on miehen motiivi on sinun kiusaamisesi (niinkuin luulen) niin kannattaa kokeila.

• viiden lapsen yh-äiti

Ei vastaa välttämättä puhelimeen jos soitan,tekstareihin ei koskaan.Ylipäätään jos jotain kommentoi niin lasten välityksellä.
      Ärsyttävää ja hankalaa.Mut tehkööt miten parhaaksi näkee,lapset ei ole tyhmiä joten edestään löytää.
      Mä en viitsi alkaa tapella.Paperiin on merkitty hakuajaksi klo 18 ja jos mulla on menoja ennen sitä niin menen menoni ja odottakoot oven ulkopuolella sit siihen asti kun palaan jos ei ajoissa ilmoita mihin aikaan hakee lapset.Tähän asti olen joka kerta soittanut ja kysynyt.

• täydellinen?

Mitä vittua sä jauhat paskaa jos lapsen kannalta asiat sujuu hyvin? Mitään merkejä ei ole lapsen pahoinvoinnista ellet itse yritä myrkyttää lasta isää vastaan. HÄPEÄ!

• DolphiN74

Kyllä lapset ovat edelleen meidän yhteisiä lapsiamme, eikä sitä asiaa tule mikään koskaan muuttamaan. En koe myöskään mitään tarvetta mustamaalata isää lapsille, koska hän on hyvä isä.
        Tähän asti hän on hakenut lapset, kuten on sovittu, mutta jos yhteyttä tarvitsee ottaa muuten, niin varsinkin tekstareihin vastataan harvemmin. Puhelimessa puhuminen sujuu asiallisesti ja joskus jopa mukavasti, kunhan uusi nainen ei ole lähistöllä.
        Ehkä juuri siksi olen niin hämilläni, kun tuntuu että samassa ihmisessä asuu kaksi eri henkilöä; se mukava ja yhteistyöhaluinen mies ja sitten se mies joka ei vastaa kun kysyn jotain ja joka on tyly ja epäystävällinen.
        Varmaan omassa käytöksessänikin on parantamisen varaa; eihän meistä kukaan ole täydellinen. Mielestäni olen kuitenkin yrittänyt parhaani, että asiat sujuisivat mutkattomasti. Aina sitä ei vaan jaksaisi olla se joka luovii ja sovittelee, kun toinen on ilkeä ja äksyilee.

• ...meistä ole täydellinen.
        DolphiN74 kirjoitti:

Kyllä lapset ovat edelleen meidän yhteisiä lapsiamme, eikä sitä asiaa tule mikään koskaan muuttamaan. En koe myöskään mitään tarvetta mustamaalata isää lapsille, koska hän on hyvä isä.
        Tähän asti hän on hakenut lapset, kuten on sovittu, mutta jos yhteyttä tarvitsee ottaa muuten, niin varsinkin tekstareihin vastataan harvemmin. Puhelimessa puhuminen sujuu asiallisesti ja joskus jopa mukavasti, kunhan uusi nainen ei ole lähistöllä.
        Ehkä juuri siksi olen niin hämilläni, kun tuntuu että samassa ihmisessä asuu kaksi eri henkilöä; se mukava ja yhteistyöhaluinen mies ja sitten se mies joka ei vastaa kun kysyn jotain ja joka on tyly ja epäystävällinen.
        Varmaan omassa käytöksessänikin on parantamisen varaa; eihän meistä kukaan ole täydellinen. Mielestäni olen kuitenkin yrittänyt parhaani, että asiat sujuisivat mutkattomasti. Aina sitä ei vaan jaksaisi olla se joka luovii ja sovittelee, kun toinen on ilkeä ja äksyilee.

Ainahan meillä kaikilla on omassa käytöksessään parantamisen varaa. Ja eronneilla ihmisillä, joilla on yhteisiä lapsia tulee aina välistä jotain sananharkkaa. Itse olen myös yh ja olen huomannut tuon saman. Eli siis viesteihin vastataan jos jaksetaan. Ja puhelimessa puhuminen on aivan erilaista jos uusi kumppani on vierellä. Kaikissa asioissa kannattaa ottaa neutraali linja ja koittaa olla polttamatta päreitään. Jos itse jaksaa pysyä rauhallisena niin se on lapsenkin kannalta paljon parempaa. Itse en jaksa pienistä asioista motkottaa. Joten, jos ei vastaa viesteihin niin on sitten turha valittaa asiasta jälkeenpäin. Oli viestissä sitten mitä tahansa. Yleensä lasta koskevia asioita. Jaksamista sulle :)

• haukuttu ex-vaimo

Sinun, ja näköjään muutamien muidenkin kohdalla on tilanne täsmälleen päinvastainen kuin minun, jossa yhteyttä otetaan häirintään ja kiusaamiseen asti vaikka onkin se uusi nainen kuvioissa. Tai sitten juuri siksi. Ehkä minun tapauksessani he haluavatkin perustaa suurperheen sillä isän uudella naisella on ennestään lapsia eri miehille. Kaipa ne kohta alkavat vaatimaan meidän lapsiamme heidän asuntoonsa...

En tiedä enää kumpi olisi toivetila: yhteydenotto usein vaiko ei ollenkaan.

Sympatiani sinulle(kin), joka tapauksessa.

• ... että puhut "teidän" lapsista vielä eron jälkeen. Useinhan se menee niin että "meidän" lapsista tulee "minun lapset" kun ero tulee, mutta kuitenkin sen verran "meidän" että elatustukea pystyy lypsäämään.

• Jossu
        Jean-L kirjoitti:

... että puhut "teidän" lapsista vielä eron jälkeen. Useinhan se menee niin että "meidän" lapsista tulee "minun lapset" kun ero tulee, mutta kuitenkin sen verran "meidän" että elatustukea pystyy lypsäämään.

Olet oudon kiinnostunut näistä nk ongelmista, vaikka käsittääkseni sinulla on lapsen äitikin vasta haussa.

Tee hyvä valinta, näytä maailmalle miten suunnittelulla saadaan loistava lopputulos aikaan ;D

• haukuttu ex-vaimo
        Jean-L kirjoitti:

... että puhut "teidän" lapsista vielä eron jälkeen. Useinhan se menee niin että "meidän" lapsista tulee "minun lapset" kun ero tulee, mutta kuitenkin sen verran "meidän" että elatustukea pystyy lypsäämään.

Erehdyit, sillä ex-mieheni ei maksa meidän yhteisiä velkojamme vaan jätti ne minun hoidettavakseni.

Hän ei myöskään maksa mitään lapsiin liittyvää vaan elarit tulee kunnalta. Harrastukset? Ei osallistu kuluihin.

Ko. mies on virallisesti kirjoilla eri osoitteessa kuin morsiamensa (ovat kihloissa sormuksin!) mutta he asuvat yhdessä sillä nainen haluaa nauttia Kelan maksamista yh-lisistä.

Mies on töissä ja on ilmeisesti sopinut työnantajansa kanssa, että kirjoille merkitään vain murto-osa hänen palkastaan sillä uo-virasto ei saa häntä vastuulliseksi maksuista.

Sellainen(kin) on suomalainen mies. Älä sinä yksipuolisesti puutu yh-naisten sanomisiin jos et taustoja tunne.

Viime sunnuntaina lapset kieltäytyivät tapaamasta isäänsä "jos se taas pakottaa meidät kylään niitten apinoitten luo." Lapset inhoavat isän uutta pergettä. Minun EI ole tarvinnut manipuloida sillä näin isot lapset, jotka meillä on, osaavat ajatella itsenäisesti ja saavat lastenvalvojan mukaan itse päättää kiinnostaako isän tapaaminen enää.

Liian usein miehet aliarvioivat lastensa käsityskykyä....

• Ansu

Kuulosti melkein siltä, kuin olisi tullut minun suustani, vaikka en olekaan varma onko lasten isän uudella osuutta asioiden mutkaisuuteen. Meillä on myös tilanne ettei puhelimeen, eikä viesteihin vastata. Viimeinen puhelu oli syksyllä, sen jälkeen ei ole vastattu ja lapsen viimeisestä tapaamisestakin on jo pari kuukautta, silloin loppui vastaaminen viesteihinkin, eli kommunikaatio ei siis pelaa millään tasolla, ja tämä aivan ilman mitään riitoja, ilman selvää syytä, olen ymmälläni, samoin 3v-tyttäremme.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      47
      4097
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      62
      3753
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3288
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3190
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      89
      2154
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2108
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1959
    8. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      1939
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      31
      1921
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1844
    Aihe