RATSASTUS

Katja

Ratsastusretkistä sanotaan, että sopivat ratsastamattomillekin. Kysyisinkin, että sopivatko myös paljon ratsastaneille, vai meneekö 50 e pelkässä käynnissä..Tietenkin maisemat ja elämys tuovat lisäarvoa..
Enää muutama päivä lähtöön (12.2.)Jihaa!

1

537

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Chica

Ratsastus sopii niin aloittelijoille kuin paljonkin ratsastaneille. Ryhmiä on kaiken kaikkiaan kolme: ensikertalaiset, jonkin verran ratsastaneet ja kokeneet, joten voit valita niistä sopivimman ryhmän. Kaikki menevät ilmeisesti suurin piirtein saman reitin, mutta kokeneemmat saavat sitten laukata rannalla. Itse olen ratsastanut vuosia sitten joten taidot ruosteessa, ja menin ratsastamaan siskoni kanssa joka ei ollut koskaan ollutkaan hevosen selässä. Hyvin sisko pärjäsi matkassa, hevoset ovat niin tottuneet reittiin että seuraavat kyllä muiden perässä jos ratsastaja on kokematon.

Ratsastus oli aivan mahtava kokemus vaikka menimmenkin pääasiassa käyntiä ja jonkin verran ravia. Parasta olivat upeat maisemat joita ei ilman hevoskyytiä pääse näkemään. Reitti alkoi puoliaavikolta kaktusten ja muun kasvillisuuden seassa kiemurtelevia polkuja pitkin ja pian alkoi nousu vuorelle. Välillä hirvitti millaisia kinttupolkuja menimme jyrkänteiden reunalla, mutta maisemat olivat niin mahtavat ettei paljon ehtinyt pelätä. Näimme ylhäällä kotkia ja muita lintuja ihan lähietäisyydeltä. Vuorelta laskeuduimme taas puoliaavikolle ja meren rantaan. Rannassa ratsastimme ihan veden rajassa ja välillä vedessä. Vaikka olimmekin aloittelijoiden ryhmässä, toinen oppaistamme lähti kanssani rantaan laukkaamaan sillä aikaa kun sisko meni oppaansa kanssa pidempää reittiä. Nelistimme täysillä muutaman kerran rantapätkän edestakaisin, ja kyllä siinä sai vauhdin hurmaa ihan riittävästi! Sen jälkeen suunnistimme puoliaavikkoa pitkin takaisin talleille.

Kaiken kaikkiaan ratsastus kesti noin kaksi tuntia ja oli mielestäni yksi parhaista kokemuksista lomalla. Siihen kuului muuten juomat ennen ja jälkeen ratsastuksen. Suosittelen sitä lämpimästi kaikille vaikkei hevosista niin innostunut olisikaan, sillä ratsastusretki on todella monipuolinen kokemus!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?

Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "
      Maailman menoa
      325
      1424
    2. Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa

Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja
      Maailman menoa
      345
      1326
    3. Mitä kirjainta kaipaat?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      106
      1132
    4. Onko ikäerolla väliä?

Mitä mieltä ootte? Meillä on 14 vuotta ikäeroa.
      Ikävä
      111
      1025
    5. Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä

Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔
      Ikävä
      50
      1008
    6. Mitä sä teet

Juuri nyt?
      Ikävä
      106
      940
    7. Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"

Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh
      Suomalaiset julkkikset
      22
      807
    8. Uusioperhe vai salasuhde?

Mitä ensisijaisesti haluat? Pelkään, että menetän järjen sun kanssa 😉
      Ikävä
      111
      802
    9. Onko sulla rakas mitään sanottavaa?

Lähetä tässä kaivatullesi haluamasi terveiset 💌
      Ikävä
      102
      692
    10. Miten vaikuttaa

Jos kaivatustasi on moni muukin kiinnostunut?
      Ikävä
      77
      673
    Aihe