Lueskeltuani erästä tekstiä jossa kirjoitettiin että nuori ei tee mitään.
Meillä on kolme teini-ikäistä jotka vaihtelevalla menestyksellä tekevät ja eivät tee.
Joskus tekevät ihan oma-aloitteisesti ja joskus kyllä pyydän niin tekevät jos ei niin teen itse ilman turhia valituksia ja huutoja. Huutohan ei auta mitään, se on ihan turhaa. Luo vaan enenmän kapinointia. Joskus ihan itse saattavat kysyä oisko jotain tekemistä toisinaan ei kiinnosta mikään kotihomma.
Mutta omat huoneeensa joutuvat pitämään siistinä ja sen tekevät kyllä ilman sanomistakin ja siinäkin on välillä niillä hommaa.
Ja tosi on ainakin meillä että läksyjä,esitelmiä yms on tosi paljon,lukiolaisen opiskeluista puhumattakaan.
Eli itse en ota kauheeta tressiä jos lapset ei tee mitään ,kyllä ne lopulta omassa huushollissaan tekee jos eivät osaa niin opettelevat tai ottakoot sellaisen puolison joka tekee.
Nuorista
3
426
Vastaukset
- kati86s
pakko myöntää että kun itse asuin vielä kotona, niin välillä huvitti ja välillä ei.. sama se on nykyäänkin.. eilen en tiskannut, mutta tänään kyllä... toisilla äideillä se tulee verenperintönä opettaa tyttäret siivoamaan, laittamaan ruokaa ja leipomaan. meitä on joka lähtöön. kyllä minäkin omilta lapsiltani tulen vaatimaan että oman huoneen pitää olla siisti ja kun leluilla ei leikitä, ne viedään omille paikoilleen.
- semmu
Aivan. Kaikki nuoret ei ole niitä kapinoivia tuholaisia joita kaupungilla useimmiten näkee, vaan on myös näitä tunnollisia ja kunnollisiakin teini-ikäisiä ihmisiä. Niitä vaan tuntuu olevan siellä katukuvassa niin vähän ettei niitä tiedosteta.
Itse olen aina totellut ja ollut suhteellisen tunnollinen. Tarkoittaen, etten ole kuljeskellut kylillä, olen totellut vanhempiani ja juominenkin alkoi vasta kun lukioon päästiin. Enkä tosiaan puhu mistään valtavasta ryyppäämisestä, vaan tyylillä pari siideriä korkeintaan kerran kuukaudessa. Kotihommiin olen aina osallistunut kun on sanottu.
Täytyy myöntää, että olet todella onnistunut kasvattajana jos olet tällaisia nuoria saanut kasvatettua. Kaikki tietävät, kuinka vaikeaa se voi joskus olla, ja jos olet selvinnyt siitä huutamatta heille, niin isot plussat sulle! Oma äitini huutaa tämän tästä, ja sillä ei tosiaan ole muuta kuin negatiivista vaikutusta. Lähinnä sen osalta ettei uskalla kertoa kaikkea ja räjähtää kahta pahemmin jos kuulee muualta.- Äityli
Ei sitä vielä tiedä onko sitä onnistunut kasvatuksessa ennenkuin maailmalle lähtevät..jos lähtevät. Lapsille olen luvannut että kotona saa olla niin kauan kun haluaa ja sitten kun lähtee maailmalle niin sitten menee ja jos siellä ei pärjää on koti avoinna aina. Mun monet tuttava perheet sanoo et pistävät lapset heti pellolle kun täyttävät 18 tai kun ovat saaneet ammatin,julmaa ainakin minusta (Lapseni ovat nyt tyttö 17 ja pojat 14(kaksoset))
Meilläkään ei lapset juokse kylillä(lähimpään kaupunkiin on n.11 kilometriä) ja eipä noita ole kiinnostanut vaikka joskus kysyn haluaisivatko käydä kattoo mitä siel iltaisin tapahtuu..
Tuumaavat vaan et mitä intoa sinne on mennä kun porukka kuljeksii kaljareput selässä,tottahan se on.Kyllähän nuo sitten täys ikäisenä kerkeevät jos haluavat mennä.
Noh. ei meilläkään lapset kerro kaikkia juttujaan ja minusta se on ihan ok.Onhan jokaisella oltava omat pikkusalaisuudet joita ei tarvitse vanhemmille kertoa enkä kaikkia halua ees tietää, ellei se ole sellaista mistä voi olla myöhemmin haittaa. Jospa äidilläsi on omia huolia joita se ei halua kertoa ja sen takia käyttäytyy negatiivisesti. Yritä jutella äitisi kanssa jos se on mahdollista.Meitä vanhempia on joskus vaikea ymmärtää mutta tsemppiä sulle eteenpäin ja kaikkea hyvää tulevaisuutta kohti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511427- 639830
- 1465574
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792593