ilmeisesti kun en saa toimimaan kotiverkkoa niin siinä ip-osoitteiden ristiriita. Miten mun täytyy toimia että saan sen kotiverkon toimimaan???
ip-osoite?
15
1209
Vastaukset
- onnenmykkyrä
Minkäsmoiset hilavitkutin vempeleet pitäis kotiverkossa saada toimimaan, ja mimmasmoinen palomuuristo sulle on rakennettu?
- tanja
on ohjeita. kiitos. mutta sanotaan etten ole niin hyvä käyttämään konetta. yritän ekana näin kysellä ja sit toimin samalla :o) mulla on xp-home käyttis ja soneran laajakaista ja sieltä kanssa tilattu soneran virusturva ja palomuuri. mielestäni olen asentanut verkkoympäristön oikein. toiseessa koneessa näen pc2 ja pc1 ja tässä ns. isäntäkoneessa on pc1. mutta silti ei toimi. ssako tästä sepustuksesta mitään selvää?
- onnenmykkyrä
tanja kirjoitti:
on ohjeita. kiitos. mutta sanotaan etten ole niin hyvä käyttämään konetta. yritän ekana näin kysellä ja sit toimin samalla :o) mulla on xp-home käyttis ja soneran laajakaista ja sieltä kanssa tilattu soneran virusturva ja palomuuri. mielestäni olen asentanut verkkoympäristön oikein. toiseessa koneessa näen pc2 ja pc1 ja tässä ns. isäntäkoneessa on pc1. mutta silti ei toimi. ssako tästä sepustuksesta mitään selvää?
ota telehvoonitöpsökkä seinästä niin, että kotiverkko on kaikinpuolin poijes netistä. Sitten voit sammuttaa palomuuriston, tarkistele, oliskos yhteys muodostunut mukavalla tavalla. Jos näin ei ole, ompi sulla rojektina laitella niuta iippis osotteita.
- tanja
onnenmykkyrä kirjoitti:
ota telehvoonitöpsökkä seinästä niin, että kotiverkko on kaikinpuolin poijes netistä. Sitten voit sammuttaa palomuuriston, tarkistele, oliskos yhteys muodostunut mukavalla tavalla. Jos näin ei ole, ompi sulla rojektina laitella niuta iippis osotteita.
tää koneet eivät sitten halunneet toimia helpomman kautta :o( miten mä saan ne ip-osoitteen laitettua?
- Jippo
tanja kirjoitti:
tää koneet eivät sitten halunneet toimia helpomman kautta :o( miten mä saan ne ip-osoitteen laitettua?
sulla modeemi? Mulla 4-reikänen ZyXel, kaksi konetta toimii vituilemati. Ja samalla IP:llä. Toisessa Linux, toisessa tämä perinteinen. Joku kohta huutaa, miten mahdollista, kun tietäisin, neuvoisin :¤).
Edit; tiedän kyllä, - tanja
Jippo kirjoitti:
sulla modeemi? Mulla 4-reikänen ZyXel, kaksi konetta toimii vituilemati. Ja samalla IP:llä. Toisessa Linux, toisessa tämä perinteinen. Joku kohta huutaa, miten mahdollista, kun tietäisin, neuvoisin :¤).
Edit; tiedän kyllä,on Siemens SpeedStream 4100 ja soneran laajakaista
- Jippo
tanja kirjoitti:
on Siemens SpeedStream 4100 ja soneran laajakaista
siinä useampi hole. Vanhalta haisee tuo sinun vehkeesi. Jos takana useampi portti, ei pitäisi olla mitään vaikeuksia kahden, kolmen.... yhteyden kanssa.
- tanja
Jippo kirjoitti:
siinä useampi hole. Vanhalta haisee tuo sinun vehkeesi. Jos takana useampi portti, ei pitäisi olla mitään vaikeuksia kahden, kolmen.... yhteyden kanssa.
laajakaistan soneralta pari viikkoa sitten ja sain päälliskauppaan modeemin. siin ei oo ku yksi reikä, mutta olen yhdistänyt hubin kautta. internetti toimii molemmissa hyvin, mutta tiedostojen siirto toisesta koneesta toiseen ei onnistu.
- Jippo
tanja kirjoitti:
laajakaistan soneralta pari viikkoa sitten ja sain päälliskauppaan modeemin. siin ei oo ku yksi reikä, mutta olen yhdistänyt hubin kautta. internetti toimii molemmissa hyvin, mutta tiedostojen siirto toisesta koneesta toiseen ei onnistu.
tarviit taasen eri piuhat. En äkikseltään muista mitkä. Googleta.
- tanja
Jippo kirjoitti:
tarviit taasen eri piuhat. En äkikseltään muista mitkä. Googleta.
myös yhdistänyt piuhoilla pc1 ja pc2 ja sitten vielä erikseen pc1 ja pc2 internettiin. mun mielestä on piuhat ihan oikein laitettu. luulen että jonkinlainen yhteys niissä on. koska pc2 verkkoympäristössä näkee molemmat koneet, mutta kun yritän klikata pc1 kuvatetta niin siihen tulee ettei ole yhteyttä... ota yhteyttä järjestelmänvalvojaa...olen yrittänyt muuttaa molempiin erit ip, mut sitten ei toimi netti. tää on ihmeellinen juttu :o(
- Jippo
tanja kirjoitti:
myös yhdistänyt piuhoilla pc1 ja pc2 ja sitten vielä erikseen pc1 ja pc2 internettiin. mun mielestä on piuhat ihan oikein laitettu. luulen että jonkinlainen yhteys niissä on. koska pc2 verkkoympäristössä näkee molemmat koneet, mutta kun yritän klikata pc1 kuvatetta niin siihen tulee ettei ole yhteyttä... ota yhteyttä järjestelmänvalvojaa...olen yrittänyt muuttaa molempiin erit ip, mut sitten ei toimi netti. tää on ihmeellinen juttu :o(
IP:tä, kokeile muodostaa niiden välille etätukiyhteys, joskus mulla näin.
- tanja
Jippo kirjoitti:
IP:tä, kokeile muodostaa niiden välille etätukiyhteys, joskus mulla näin.
sellainen etätukiyhteys tehdään?
- tanja
tanja kirjoitti:
sellainen etätukiyhteys tehdään?
Kotiverkko toimii ja kaikki hyvin. kiitos kaikille arvokkaista neuvoista :o)
- kerrot vähän
mutta kahdella koneella EI SAA olla samaa
ip-osoitetta.
Pistin googleen kotiverkko, tulos:
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=kotiverkko&btnG=Google-haku&meta=cr=countryFI
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383662Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal273209- 652845
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak822677- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801680- 281507
- 151475
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231464- 281458