Mimmoset tilausajat saitte ????

-malttamaton

Tilasin pari viikkoa sitten uuden zafiran (1.8 Enjoy). Lupasivat alle 10 viikon. Onko kellään mennyt vielä pitemmäksi tai jopa saanut ennakoitua aikaisemmin ???

25

5210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jakke

      joo minä tilasin kanssa tasan kaksi viikkoa sitten tuon 1.8 enjoyn. Sanoivat, että uudesta mallista johtuen toimitusajat vaihdelleet normaalia enemmän. tietokone arvioi toimitusajaksi 9-11 viikkoa. Kovastihan tuo polttelee,
      millä varusteilla valitsit. Minä otin muuten esim. puoliautomaatti-lmastoinnin, joka maksaa vain reilu 200€ ja säätää lämpötilan. puhallin suunnat ja nopeudet jää kuskille (näin käytännössä joutunut toimimaan talviaikaan normaali automaatinkin kanssa.

      • peltikatolla...

        ...tilauksessa.Toim. aika n. 10vk, mutta epäilivät voivan tulla nopeamminkin.
        Harmittaa, kun kaikki vanhan 99 elegancini vakiovarusteet (esim.kyynärnoja, cruise,ajotietok.,nahkaratti jne.) piti erikseen ostaa, mutta saavutetuista eduistahan ei ole helppo tinkiä. Senpä takia tuli vielä ne kääntyvät xenonitkin otettua.Saas nähdä,miten toimivat...
        Hiukan pienemmällä välirahalla oisin saanut Corolla Verson 2,2d4d 136 hv (7h.),mutta hienosta moottoristaan huolimatta Zafira oli peräkkäisillä saman reitin koeajoilla leppoisampi ja vakaampi maantieauto. Uusi 1,8 vaikutti myös mukavan alhaalta vääntävältä, kuten vanhakin 1,8 on.

        OCF:n sivuilla joku uuden 1,8 omistaja jo kertoi pakkasilla varoitusvalojen vilkkuneen kojetaulussa, joten toivotaan uusia softapäivityksiä ennen luovutusta...

        Näitähän riittää nykyään. Vähän jäi kyllä mietityttämään, että lähipiirin Toyotoihin ei ole softia tarvinnut päivitellä. Kattellaan...


      • -malttamaton

        Mikä se puoli-automaatti ilmastointi on? Itse otin sen autoilmastointi nop.säädin etupaketin. Puhutaanko nyt samasta kamppeesta? Mielestäni tässä uudessa mallissa autoilmastointi kyllä hoitaa puhallukset ja muut kunhan vain säätää lämpötilan halutuksi (ainakin koeajoautossa toimi näin). Muita lisäkamppeita otin vetokoukun,metallivärin,talvikumet ja paremman kapteenin penkin kyynärnojan. Siinä kait ne tärkeimmät. Ainut mikä jäi mietityttämään oli se vararengas. En ottanut sitä tällä kertaa. Toivottavasti paikkasarjalla pärjää ;-)


      • -malttamaton
        peltikatolla... kirjoitti:

        ...tilauksessa.Toim. aika n. 10vk, mutta epäilivät voivan tulla nopeamminkin.
        Harmittaa, kun kaikki vanhan 99 elegancini vakiovarusteet (esim.kyynärnoja, cruise,ajotietok.,nahkaratti jne.) piti erikseen ostaa, mutta saavutetuista eduistahan ei ole helppo tinkiä. Senpä takia tuli vielä ne kääntyvät xenonitkin otettua.Saas nähdä,miten toimivat...
        Hiukan pienemmällä välirahalla oisin saanut Corolla Verson 2,2d4d 136 hv (7h.),mutta hienosta moottoristaan huolimatta Zafira oli peräkkäisillä saman reitin koeajoilla leppoisampi ja vakaampi maantieauto. Uusi 1,8 vaikutti myös mukavan alhaalta vääntävältä, kuten vanhakin 1,8 on.

        OCF:n sivuilla joku uuden 1,8 omistaja jo kertoi pakkasilla varoitusvalojen vilkkuneen kojetaulussa, joten toivotaan uusia softapäivityksiä ennen luovutusta...

        Näitähän riittää nykyään. Vähän jäi kyllä mietityttämään, että lähipiirin Toyotoihin ei ole softia tarvinnut päivitellä. Kattellaan...

        ... kuulla että tuo uusi 1.8 tuntuu ajossakin ominaisuuksiltaan hyvältä. Itse ajoin vain 2.2:sta. Tilasin kuitenkin testaamatta 1.8 litraisen koska olin tutulta kuullut siitä vain hyvää.


      • jakke
        -malttamaton kirjoitti:

        Mikä se puoli-automaatti ilmastointi on? Itse otin sen autoilmastointi nop.säädin etupaketin. Puhutaanko nyt samasta kamppeesta? Mielestäni tässä uudessa mallissa autoilmastointi kyllä hoitaa puhallukset ja muut kunhan vain säätää lämpötilan halutuksi (ainakin koeajoautossa toimi näin). Muita lisäkamppeita otin vetokoukun,metallivärin,talvikumet ja paremman kapteenin penkin kyynärnojan. Siinä kait ne tärkeimmät. Ainut mikä jäi mietityttämään oli se vararengas. En ottanut sitä tällä kertaa. Toivottavasti paikkasarjalla pärjää ;-)

        joo otin todella puoliautomaatin.
        Osasin kysyä sellaista, kun autobildin jossain ennakkojutussa puhuttiin siitä vielä vakiovarusteena. lopullisessa tuotantomallissa se oli sitten lisävarusta, mutta hinta 250€ tavalliseen käsikäyttöiseen verrattuna oli sen verran pieni, että tilasin sen. Minulle tuo lämpötilan säätö on ensiarvoisen tärkeä. nuo puhallinnopeudet jutut ei mielestäni useinkaan mene niin kuin itse haluaisin automaattiasennolla. (kun auto lämmin pudottaa puhallinnopeuden todella pieneksi, jolloin pakkasella lasit tahtoo kuitenkin huurtua)
        en itsekään ottanut vararengasta, koska se pitäisi säilyttää kontissa ja söisi tavaratilaa...


      • jakke
        -malttamaton kirjoitti:

        ... kuulla että tuo uusi 1.8 tuntuu ajossakin ominaisuuksiltaan hyvältä. Itse ajoin vain 2.2:sta. Tilasin kuitenkin testaamatta 1.8 litraisen koska olin tutulta kuullut siitä vain hyvää.

        itse ajoin viime vuoden puolella tuolla isommalla koneella ja nyt ostohetkellä oli mahdollisuus kokeilla tuota 1.8 konetta.
        en hyvin ronkeli tosin suorituskyvyn suhteen olekaan, mutta noissa kahdessa koneessa ei äkkiseltää syviä eroavaisuuksia löydy. Perheelliselle kun riittää, että pysyy hyvin liikenteen mukana ja rekan pystyy tarvittaessa hittamaan muuallakin kiun helsinki-Vantaan lentokentällä. uskoisin tuohon 1.8 yltävän.
        Ainut asia joka häiritsi oli yllättävän jäyttkä vaihdekeppi, mutta jospa se oli sitä uutuuden karheutta ;)


      • ...penkki" ??
        -malttamaton kirjoitti:

        Mikä se puoli-automaatti ilmastointi on? Itse otin sen autoilmastointi nop.säädin etupaketin. Puhutaanko nyt samasta kamppeesta? Mielestäni tässä uudessa mallissa autoilmastointi kyllä hoitaa puhallukset ja muut kunhan vain säätää lämpötilan halutuksi (ainakin koeajoautossa toimi näin). Muita lisäkamppeita otin vetokoukun,metallivärin,talvikumet ja paremman kapteenin penkin kyynärnojan. Siinä kait ne tärkeimmät. Ainut mikä jäi mietityttämään oli se vararengas. En ottanut sitä tällä kertaa. Toivottavasti paikkasarjalla pärjää ;-)

        Tarkoitatko, että otit urheiluistuimet eteen? Silloinhan niihin tulee myös nahkaverhoilu. Vai saako enjoyhin pelkän kuskin tuolin sport-penkkinä? Tällaista mahdollisuutta en tiennyt olevan...


      • jakke
        ...penkki" ?? kirjoitti:

        Tarkoitatko, että otit urheiluistuimet eteen? Silloinhan niihin tulee myös nahkaverhoilu. Vai saako enjoyhin pelkän kuskin tuolin sport-penkkinä? Tällaista mahdollisuutta en tiennyt olevan...

        ei kun enjoyhin saa tuon kuljettajan penkin kuusi suuntaisen säädön sadallaviidelläkympillä. samaan rahaan heilähtaa kyynärnoja


      • -malttamaton
        ...penkki" ?? kirjoitti:

        Tarkoitatko, että otit urheiluistuimet eteen? Silloinhan niihin tulee myös nahkaverhoilu. Vai saako enjoyhin pelkän kuskin tuolin sport-penkkinä? Tällaista mahdollisuutta en tiennyt olevan...

        ... kuskin penkki paremmilla säädöillä (oli 6-suuntainen?) ja siihen kuuluu mukaan kyynärnoja penkkien väliin.


      • jakke

      • Radiomann
        -malttamaton kirjoitti:

        ... kuskin penkki paremmilla säädöillä (oli 6-suuntainen?) ja siihen kuuluu mukaan kyynärnoja penkkien väliin.

        Itselleni tuli sekä kuskille että vänkärille ristiselän säätö ja kyynärnojat 150/penkki. Halusin etenkin nuo kyynärnojat, ja jospa siitä ristiselän säädöstä olisi vähän apua muuten aika huonoon penkkiin.


      • hanks
        peltikatolla... kirjoitti:

        ...tilauksessa.Toim. aika n. 10vk, mutta epäilivät voivan tulla nopeamminkin.
        Harmittaa, kun kaikki vanhan 99 elegancini vakiovarusteet (esim.kyynärnoja, cruise,ajotietok.,nahkaratti jne.) piti erikseen ostaa, mutta saavutetuista eduistahan ei ole helppo tinkiä. Senpä takia tuli vielä ne kääntyvät xenonitkin otettua.Saas nähdä,miten toimivat...
        Hiukan pienemmällä välirahalla oisin saanut Corolla Verson 2,2d4d 136 hv (7h.),mutta hienosta moottoristaan huolimatta Zafira oli peräkkäisillä saman reitin koeajoilla leppoisampi ja vakaampi maantieauto. Uusi 1,8 vaikutti myös mukavan alhaalta vääntävältä, kuten vanhakin 1,8 on.

        OCF:n sivuilla joku uuden 1,8 omistaja jo kertoi pakkasilla varoitusvalojen vilkkuneen kojetaulussa, joten toivotaan uusia softapäivityksiä ennen luovutusta...

        Näitähän riittää nykyään. Vähän jäi kyllä mietityttämään, että lähipiirin Toyotoihin ei ole softia tarvinnut päivitellä. Kattellaan...

        Itsellänikin polttelee Zafira 1.8 Enjoy. Täällä Oulussa kaupittelevat vielä maaliskuun loppuun sitä bisnes-pakettia (automat.ilmastointi vak.nop.säädin) hintaa 0 EUR. Liekö muualla Suomessa.


      • sijalla 10
        peltikatolla... kirjoitti:

        ...tilauksessa.Toim. aika n. 10vk, mutta epäilivät voivan tulla nopeamminkin.
        Harmittaa, kun kaikki vanhan 99 elegancini vakiovarusteet (esim.kyynärnoja, cruise,ajotietok.,nahkaratti jne.) piti erikseen ostaa, mutta saavutetuista eduistahan ei ole helppo tinkiä. Senpä takia tuli vielä ne kääntyvät xenonitkin otettua.Saas nähdä,miten toimivat...
        Hiukan pienemmällä välirahalla oisin saanut Corolla Verson 2,2d4d 136 hv (7h.),mutta hienosta moottoristaan huolimatta Zafira oli peräkkäisillä saman reitin koeajoilla leppoisampi ja vakaampi maantieauto. Uusi 1,8 vaikutti myös mukavan alhaalta vääntävältä, kuten vanhakin 1,8 on.

        OCF:n sivuilla joku uuden 1,8 omistaja jo kertoi pakkasilla varoitusvalojen vilkkuneen kojetaulussa, joten toivotaan uusia softapäivityksiä ennen luovutusta...

        Näitähän riittää nykyään. Vähän jäi kyllä mietityttämään, että lähipiirin Toyotoihin ei ole softia tarvinnut päivitellä. Kattellaan...

        "Vähän jäi kyllä mietityttämään, että lähipiirin Toyotoihin ei ole softia tarvinnut päivitellä."

        Opel on kokonaislaadultaan luotettavin "länsiauto", sijalla 10. Kuitenkin edellä on 9kpl japanilais ja korealaismerkkejä. Siksi Toyotaan ei tarvi päivitellä viallisia softia eikä varmaan niihin korealaisiinkaan.


    • Radiomann

      Kolmea kuukautta tarjottiin minulle odotusajaksi kun reilut pari viikkoa sitten tilasin 1,8 Enjoyn. Valinnaisina tulivat kyynärnojat etupenkkeihin, vetokoukku, pe***leen säteilylämmitin ja metalliväri. Sanoivat ettei vaikuta mitään toimitusaikaan, kaikki tilaukset ovat tehdastoimituksia. Tuota puuttuvaa vararengasta en edes huomannut, kai sen saa jälkeenpäinkin?

      Nyt ovat alkaneet tarjota osittaista ruostesuojausta pariin sataan, ajattelin jonkinlaisen lisäsuojan kuitenkin ottaa, jospa rengasmelukin vähän vaimenisi.

      • autonoomi

        Itse olen hankkinyt uuden Zafiran ja siihen asennettiin säteilylämmitin joka ei kovilla pakkasilla tunnu juuri lämmittävän. Ruotsissa 1.9 CDTI -moottoriin on asennettu Calix letkulämmittimiä ja kuuleman mukaan se on toiminutkin (ei reklamaatioita asiakkailta). Autokaupat asentavat kyllä mielellään säteilylämmittimiä, koska niihin ei voi tulla vikaa ja asennus on nopeaa.
        DEFA väittää että lämpöanturi, joka on moottorin yläosassa alavesiletkun liitospisteen lähellä aiheuttaa käyntihäiriöitä kun veden lämpötila laskee nopeasti käynnistyksen jälkeen nesteen lähtiessä kiertämään. Itse olettaisin että letkulämmitinkin toimii (Ruotsin kokemusten perusteella). Calix myy myös moottorilämmittimeen lisävarusteena kiertovesipumppua, jos tämä lisätään , yhdistelmä vastaa aika tavalla Eberiä tai Webastoa mutta on halvempi eikä ole vaaraa akun tyhjentymisestä. Autoni toimitusaika oli noin 11 viikkoa.


      • OSmo

        Mulla kävi flaksi kun olin ihastunut Zafiraan 1.8 konella. Halusin peruspunaisen joaka oli jo Turussa vapaana. 2 viikon päästä alla ja ajossa. En ymmärrä miksi kukaan haluaisi Zafiran 2.2 koneella. Täällä 1.8 koneellakin etenee erinomaisen tehokkaasti 140 kaakin voimin. Ajaminen on rentoa ja turvallista. Erinomainen pirssi. Suosittelen täydellä sydämellä kaikille Zafirasta kiinnostuneille 1.8 kokoonpanoa business line versiota 6-säätöisellä kapteenin penkillä, muuta ei tarvi.


      • Zafirotti
        OSmo kirjoitti:

        Mulla kävi flaksi kun olin ihastunut Zafiraan 1.8 konella. Halusin peruspunaisen joaka oli jo Turussa vapaana. 2 viikon päästä alla ja ajossa. En ymmärrä miksi kukaan haluaisi Zafiran 2.2 koneella. Täällä 1.8 koneellakin etenee erinomaisen tehokkaasti 140 kaakin voimin. Ajaminen on rentoa ja turvallista. Erinomainen pirssi. Suosittelen täydellä sydämellä kaikille Zafirasta kiinnostuneille 1.8 kokoonpanoa business line versiota 6-säätöisellä kapteenin penkillä, muuta ei tarvi.

        Halusin autooni automaattivaihteiston. Kun on
        tottunut ajamaan automaatilla, ei osaa siitä enää
        luopua.

        Kannattaa muuten kysyä tarjousta useammasta eri
        Opel-liikkeestä. Hintaerot ovat melkoisia ainakin
        suorassa ostossa.


      • 2.2 cosmo
        OSmo kirjoitti:

        Mulla kävi flaksi kun olin ihastunut Zafiraan 1.8 konella. Halusin peruspunaisen joaka oli jo Turussa vapaana. 2 viikon päästä alla ja ajossa. En ymmärrä miksi kukaan haluaisi Zafiran 2.2 koneella. Täällä 1.8 koneellakin etenee erinomaisen tehokkaasti 140 kaakin voimin. Ajaminen on rentoa ja turvallista. Erinomainen pirssi. Suosittelen täydellä sydämellä kaikille Zafirasta kiinnostuneille 1.8 kokoonpanoa business line versiota 6-säätöisellä kapteenin penkillä, muuta ei tarvi.

        2.2"ssa 6 vaihdetta, ei kallista jakohihnan vaihtoa 60tkm välein, parempi vääntö...


      • on kyllä pidempi
        2.2 cosmo kirjoitti:

        2.2"ssa 6 vaihdetta, ei kallista jakohihnan vaihtoa 60tkm välein, parempi vääntö...

        Uudessa 1,8:ssa vaihtoväli on 120tkm/10 vuotta, pienempi bensankulutus, alhaisemmat vakuutusmaksut eikä ainakaan vielä raportoituja käynnistysongelmia pakkasessa, kuten 2,2 direct moottorissa.


      • Opelin
        on kyllä pidempi kirjoitti:

        Uudessa 1,8:ssa vaihtoväli on 120tkm/10 vuotta, pienempi bensankulutus, alhaisemmat vakuutusmaksut eikä ainakaan vielä raportoituja käynnistysongelmia pakkasessa, kuten 2,2 direct moottorissa.

        Hihnanvaihdon väli oli 98 Astrassa myyntihetkellä 120tkm/8v., mutta muuttivat hetken päästä 60tkm/4v. Mikä tässä uudessa moottorissa on muuttunut ratkaisevasti, että on noinkin pitkäksi ilmoitettu?


      • Radiomann
        Opelin kirjoitti:

        Hihnanvaihdon väli oli 98 Astrassa myyntihetkellä 120tkm/8v., mutta muuttivat hetken päästä 60tkm/4v. Mikä tässä uudessa moottorissa on muuttunut ratkaisevasti, että on noinkin pitkäksi ilmoitettu?

        Hihna ei enää pyöritä vesipumppua, on pari mutkaa vähemmän matkalla. Hihnan kestoikä on aika paljon kiinni siitä, kuinka moneen mutkaan se joutuu kierroksen matkalla taipumaan.


      • Petel
        Radiomann kirjoitti:

        Hihna ei enää pyöritä vesipumppua, on pari mutkaa vähemmän matkalla. Hihnan kestoikä on aika paljon kiinni siitä, kuinka moneen mutkaan se joutuu kierroksen matkalla taipumaan.

        Vesipumppu pyörii tosiaan omalla hihnallaan, mutta myös itse jakohihna on reilusti vanhaa leveämpi. Eli perusteet pidemmälle vaihtovälille ovat olemassa.


    • masa

      zafira vaika heti niin sanotusti hyllystä

    • vähemmän

      Eli max 8vko, todennäköisesti tulee alle sen.

      • etuajassa

        6vk ja 3 päivää tilauksesta auto oli liikkeen pihalla, eli reilusti etuajassa ennustetusta 8vk:sta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5035
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe