hararahalla

työskentelevät

mikä teille hara rahalla työskentelevät määrää työn teon määrän vai saako itse päättää istuuko ja ihmettelee.vai tekeekö töitä kuin pitääkin. näin on jos olet jonkin palveluksessa et voi istua vaan pitää hihat heilua eli jos työ ei maistu niin tietä mittaamaan .

4

992

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja ohjatkaa

haraporukka kunnolla töihin, niin tulostahan syntyy. Ei kukaan voi olettaa, että ulkopuolelta tuleva voi heti osata kaikki yrityksen tavat ja työtehtävät. Vakiporukka ei uskalla opastaa harjoittelijaa, ettei vain oma työpaikka olisi vaarassa.

• xxx

Näinhän se just on että silmäkulmain alta vaan seurataan kun uusi ihminen tulee taloon. ei neuvota eikä opasteta,VAAN valitetaan tällasella palstalla. HALOO, äly kehiin, jos on työpaikka menossa uuden henkilön opastamisesta niin enpä usko että tuollaisella työpaikalla on paljon annettavaa nykytekijälle, paitsi jatkuvan pelon työpaikan menettämisestä.

• totuutta työelämästä

Olen huomannut, että eniten harjoittelijoita haukkuvat ja halveksivat ne, joilla vähiten olisi siihen varaa (ei ole kouluttauduttu, osaaminen jälkeenjäänyttä, työaika menee valittamiseen-tyypit). Tottakai harjoittleijoihinkin mahtuu monenlaista tekijää. Mutta niin mahtuu vakkarityössäolijoihinkin! Varsinkin täällä kainuussa on kunnia-asia käyttää valittamiseen paljon työaikaa, itse pidän sitä tehottomuutena. Sekin on kunnia-asia, että käyttää työaikaansa harjoittelijoista valittamiseen - fiksu osaa ottaa harjoittelijoista saatavan hyödyn irti eikä TODELLISILLA osaajilla ole yleensä tarvettakaan heitä morkata.

Terkuin entinen harjoittelija, nykyinen yrittäjä, joka ei ole sinisilmäinen.

• sumppi

..Mutta olen itse ollut hararahalla kajaanin kaupungilla ja itse halusin lisää työkokemusta. Pakko oli lukion jälkeinen välivuosi jotenkin elää ja hankkia jotain hyödyllistä ja kuitenkin siitä vielä maksettiinkin.
      Myös ystäviä on haralla tälläkin hetkellä ihan kunnollisissa työpaikoissa, mutta juuri opastus työpaikan sääntöihin, käytännön juttuihin yms.tökkii. En tiedä on se sitten välinpitämättömyyttä vai mitä, että työtoverit tai vastuuhenkilöt eivät viitsi auttaa uutta, joka on tasavertainen ihminen(kylläkin tutustumassa uusiin asioihin, eikä voi tietää kaikesta kaikkea) ja ennen kaikkea yritykselle ilmaista työvoimaa! Onko se sitten ihan sama että lorviiko se "harjoittelija", kunhan on sen 6 tuntia päivässä paikalla..?
      Näissäkin asioissa hyvä kello kauas kantaa, mutta huono vieläkin kauemmaksi-niin yrityksen kuin työntekijänkin ja myös haralaisen kohdalla..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11397
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9660
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      138
      5484
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3774
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3730
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3625
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3368
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3153
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2783
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      76
      2544
    Aihe