Kaikki Kattoo

Marsut on ihq

Moi! Mä oon sanonu et haluun marsun mutsi miettii sitä mut ainut mikä on harmillista on että meillä ei oo paljon rahaa ja sille pitäisi hankkia laji kumppani mä oon sanonu et lupaan tehä mitä vaan sen marsun eteen kohan saan sen!

7

556

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SilverFox

Ihanteellista on, jo smarsulle voidaan hankkia kaveri, marsuhan on lauma eläin.
      teillä ei ole paljon rahaa? suuri häkki, purut, ruoat, muut tarvikkeet.. mikään ei ole ilmaista, eikä välttämättä kovin halpaa. Eläinlääkärikäynnit maksavat ja paljon.
      annahan äitisi miettiä rauhassa, vastuu lemmikin hankinnasta perheeseen on aina vanhemmilla.
      En halua masentaa, mutta miettikää tarkkaan etenkin nämä kulu kysymykset läpi ja myös se mahdollinen kaverin hankinta marsulle? kaksin on aina kaunihimpi :)

• maassukka

todellakin...mikään ei ole ilmaista. Itse olen saanut toisen pojistamme täysin ilmaiseksi, ja toisesta maksoin kasvattajalle 20 euroa. mutta..... heinät, pelletit, tuoreruuat, purut, c-vitamiinit ym ym ym.... vievät joka päivä kukkarosta oman osuutensa. saati sitten jos marsu sairastuu. edellistä pikku ukkoani jouduin käyttämään lääkärillä pariin otteeseen ja kukkaro tyhjeni. Ei sillä etten valita...mitä vain jos lääkäri pystyy (tai olisi pystynyt) auttamaan. tiedäthän että marsun sairastuessa ei myöskään saa vetkuttaa lääkäriin menoa yhtään! ei seuraavaan tilipäivään tai välttämättä edes seuraavaan päivään, apu on saatava heti, oli rahaa tai ei. Miettikää rauhassa, nassukka saattaa olla luonasi jopa kahdeksan vuotta.

• ...

onko kaksi marsua teidän mielestä lauma.?Sehän on pariskunta,pari tms..3 ja siitä eteenpäin on lauma.Ja monilla sivuilla marsulle suositellaan jopa 3 kaveria tai enemmän.mutta kyllä minusta jo kolmekin on lauma..

• SilverFox
        ... kirjoitti:

onko kaksi marsua teidän mielestä lauma.?Sehän on pariskunta,pari tms..3 ja siitä eteenpäin on lauma.Ja monilla sivuilla marsulle suositellaan jopa 3 kaveria tai enemmän.mutta kyllä minusta jo kolmekin on lauma..

itse mainitsin, että marsu on lauma eläin. en väittänyt kahden marsun muodostavan laumaa.
        Marsulle riittää yksikin lajitoveri, joskus näin on parempi jollei tilaa, aikaa ja rahaa ole tarpeeksi.
        Tottakai hienoa jos joku jaksaa/voi pitää vaikka kolmea marsua.
        Ja jos ensimmäistä marsua on ottamassa on parempi ettei kerralla haali suurta määrää eläimiä.

• .Z.a.C.u.

MoiHH! :] Mukavaa,että pidät marsuista. Ne ovat aivan ihania! Mutta "mutsisi" on oikeassa;kunnollinen marsunhoito tarvitsee rahaa.
      Ja myös rutkasti tietoa! Lue ennen mahdollista marsunhankintaa paljon marsukirjoja.
      "Kaverini oli kerran eläinkaupassa ja näki sattumalta,kun noin. 5-vuotiaalle pojalle ostettiin pientä marsua.Poika oli aivan marsun vieressä. Hän halusi kantaa pahvilaatikkoa,jossa marsu oli. Äiti ei antanut,vaan otti laatikon itselleen. Poika suuttui ja "kiljahti" suoraan marsun korvaan. Poika jatkoi kiljumista. Äiti yritti hiljentää poikaansa,mutta turhaan."

Tulee mietittyä,että kuka aikuinen ostaa riehakkaalle 5-vuotiaalle pikkupojalle marsua. Marsut ovat suloisia,kun niitä hoitaa hyvin.
      Itse hoidan marsuani [ vaikka itse sanonkin ] mielestäni oikein hyvin.

P.S.
      Jos saat marsun [jota kyllä toivon] niin,kannattaa laittaa kissanhiekkaa purujen alle, EI SANOMALEHTIÄ,sillä muste ei ole hyväksi marsulle.
      Kannattaa käyttää Mörttiröpöä!
      Osku-ruokatarvikkeet on todettu olevan parhaimpia!

x}

• Koot

^ Öhöm. Älä syötä marsullesi Oskua tai muuta marketin mömmöä. Kannattaa katsoa ensin tuoteselosta ja huomaat (jos tiedät) että ruoka-arvot eivät ole hyviä. Ja oskussa on maissia, jota marsulle ei saisi syöttää.

• MiaM.

Ei kissanhiekkaa purujen alle. Kissanhiekka pakkuuntuu kun se kastuu. Se imee hyvin pissat mutta, entä jos: Marsu syö kissanhiekkaa. Marsun suolistossa se pakkuuntuu. Ja tulee suolistotukos.

Itse en ostaisi noin vain tavallisesta ruokakaupasta marsulleni "eväitä". Oskussa on maissia, mikä on epäterveellistä marsuille. Luitko kenties ennen marsun hankkimista marsukirjoja?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11427
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9830
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      146
      5574
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3740
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2593
    Aihe