AUTTAKAA MINUA

Hannuli

Mulla on yks tosi iso broblema,eli siis.voiko hamsteria viedä ulos kesällä,jos on hyvä ilma??
Mä tiedän ainakin yhden ihmisen joka on vienyt,mut onks hamsua OIKEESTI hyvä viedä ulos???
KIITOS KAIKILLE,jotka viitsivät auttaa!!

16

1016

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiinu

Ei saa viedä ulos, oli mikä ilma tahansa. Siinä piilee aina vaara. Jokin lintu voi napata hamsterin, hamsteri voi karata, se voi vilustua, se voi saada lämpöhalvauksen, se voi sairastua vieraista bakteereista, se voi loukata itsensä, jokin ötökkä voi purra sitä...

Ei saa viedä muuten kuin boksin sisällä ja silloinkin varjoiseen paikkaan ja vain pikkuhetkeksi.

• TaoTao

Meillä oli kylläkin marsu, mutta kävi se silti ulkona kesällä hyvälllä säällä. Ei se koskaan kauaa siellä ollut, eikä suorassa auringonpaisteessa koskaan, mutta tykkäs silti. Aina tarkistettiin se kohta, johon se päästettiin, laitettiin häkin yläosa päällä ja jäätiin viereen vartioimaan.

Haukkukaa vaan elääinrääkkääjiksi tai ajattelemattomiksi, mutta marsu tykkäsi siitä, eikä sille koskaan käynyt mitään.

• marsu<3

Kyllähän nyt marsua saa ulkona pitää! Ja hyvä onkin että olet pitänyt! Vaikka valjaissakin jos marsu itse rauhassa suostuu valjaissa olemaan :) Haleja marsullesi

• bibbo
        marsu<3 kirjoitti:

Kyllähän nyt marsua saa ulkona pitää! Ja hyvä onkin että olet pitänyt! Vaikka valjaissakin jos marsu itse rauhassa suostuu valjaissa olemaan :) Haleja marsullesi

kun mä ja mun sisko oltiin pari vuotta sitten mökillä, me teimme niin kuin säkin, mutta arvaappas, hamsterille!Me vaan mentiin uimaan ja jätettiin hamsteri siihen. Sitten se oli kaivanu ittensä pois, se ei tullut koskaan takas.

ME AJATTELEMATTOMAT KAKARAT!!!!Nyt voitte sanoo, että me ollaan eläinrääkkääjiä!!SANA ON vapaa!

• bibbo
        bibbo kirjoitti:

kun mä ja mun sisko oltiin pari vuotta sitten mökillä, me teimme niin kuin säkin, mutta arvaappas, hamsterille!Me vaan mentiin uimaan ja jätettiin hamsteri siihen. Sitten se oli kaivanu ittensä pois, se ei tullut koskaan takas.

ME AJATTELEMATTOMAT KAKARAT!!!!Nyt voitte sanoo, että me ollaan eläinrääkkääjiä!!SANA ON vapaa!

me tehtiin noin niinku TaotAO

• Söffi

MARSU JA HAMSTERI OVAT AIVAN ERI ASIA!!! Siis marsu on kaheksan kertaa hamsteria isompi! Marsu tykkää jaloitella ulkona niinkuin kanikin ja kyllä hamsterikin siitä varmasti tykkäisi mutta se on liian vaarallista!

• Tiinu
        Söffi kirjoitti:

MARSU JA HAMSTERI OVAT AIVAN ERI ASIA!!! Siis marsu on kaheksan kertaa hamsteria isompi! Marsu tykkää jaloitella ulkona niinkuin kanikin ja kyllä hamsterikin siitä varmasti tykkäisi mutta se on liian vaarallista!

mutta suurin ero on siinä, että hamsteri on yö- ja hämäräeläin. Kani ja marsu taas enimmäkseen päiväeläimiä. Hamsteri liikkuu vain hämärällä eikä se kestä kirkasta auringonvaloa saatika sitä kuumuutta.

• Nimetön

Totta puhuen ainakin minä vein viime kesänä hamsuni ulos(venäjänkääpiöhamsteri talvikko uros).
      Laskin sen nurmikolle josta minä ja ystäväni sitä seurailimme.Se taapersi suloisesti eteenpäin.
      Nautti siitä.Enkä todellakaan päästänyt vipeltäjää silmistäni.

Toivottavasti teet oikean päätöksen:D.Onnea!

• nuppu

jos minäkin puhun totta minäkin vein hamsuni viime kesänä ulos. hamsuni on syyrialainen ja sillä oli päällään hamsterin valjaat jotka oon ostanu eläin kaupasta. ja se piti siitä tosi tosi paljon. pidin sitä meidän taka pihalla.

• Elenar
        nuppu kirjoitti:

jos minäkin puhun totta minäkin vein hamsuni viime kesänä ulos. hamsuni on syyrialainen ja sillä oli päällään hamsterin valjaat jotka oon ostanu eläin kaupasta. ja se piti siitä tosi tosi paljon. pidin sitä meidän taka pihalla.

Mistä päättelitte, että hamsterinne tykkäsivät olla ulkona. Oletteko varma että he vaan pinkoivat edes takaisin henkensä edestä tai jäivät kököttämään paikalleen suojautumiselta?

• kjhjgöp
        nuppu kirjoitti:

VALJAAT HAMSTERILLA! Huh huh! Se on kyllä jo mielestäni eläinrääkkäystä. Todella toivon että valjaat ovat ensi kesään mennessä hävinneet, ettei hamsusi joudu taas narunpäähän!

• annile

minusta hamstereita ei ikinä saa viedä ulos, vaikka olisi kuinka ihana päiva mut sitä ei saa viedä ulos.

• Piitu

Itse olen vienyt kumpaistakin syyrialaistani ulos.. En tietenkään tuulisella säällä, kosteana tai muuten huonona päivänä enkä suoraan auringonpaisteeseen. Hiekkalaatikko oli puistossa iltaisella aina tyhjillään ja hamsu jo hereillä, niin sinne me sitten mentiin.. Hamsteri meni, nuuski kaikkea vastaantulevaa ja kaivoi kuoppia sydämensä kyllyydestä (täytyi toki varoa ettei kuopasta tullut liian syvä sortumisvaaran takia).. Matalana se tietysti liikkui silloin kun se kulki hiekkalaatikon halki, mutta se ei johdu pelosta, vaan suojautumisvietistä.. Hamsteri osoitti luottamuksensa ja tyytyväisyytensä aina alkaen puhdistaa turkkiaan.. Kun omat hamsterinsa tuntee hyvin, osaa ottaa ne vaivatta kiinni ja valvoa niitä, niin mielestäni tämänkaltainen ulkoilutus ei ole pahasta..

• hiirulainen

hamstereita voi viedä ulos, tai ainakin mulle on monessa eläinkaupassa niin sanottu ja vien itse omia hamsujani kesällä ulos.. kunhan vaan lämpötila pysyy 15 asteen lähellä..ja paikka johon laitat hamsusi ulos,niin siihen ei saa paistaa aurinko eikä se paikka saa olla kostea..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      122
      4740
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      4
      3364
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      126
      3180
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      26
      2607
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      69
      2320
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1769
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1374
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1245
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      9
      1233
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1078
    Aihe