http://www.suomenufotutkijat.fi/tunnetuimmatufot.htm#Imatra, Linnala
Mikäköhän tämä tapaus mahtoi olla? Tapauksella oli kymmeniä silminnäkijöitä. Äitini eno perheineen oli paikalla. Tapaus oli ollut jotain aivan uskomatonta. He olivat katsoneet tapausta sanaakaan sanomatta autostaan.
Imatran tapaus
8
2041
Vastaukset
- javlar
En tiedä mikä siellä Imatralla lenteli silloin kauan sitten, mutta kun luin selostuksen siitä niin mieleeni tuli heti Paul R. Hillin ajatukset
'repulsiivisesta voimakentästä. Asiasta on tietoa Borgin kirjassa ' Ufot ja tiedemiehet '.
Eli kun imatralainen kirjoittaja puhuu
' magneettikentästä ' , niin Hill on sulkenut pois magneettikentän esimerkkien avulla ja päätynyt repulsiokenttään, eli ' luotatyöntävään voimakenttään'. Ymmärtääkseni se sopisi hyvin tuohon Imatran tapaukseen. - Myös Imatralainen
Olen kuullut myös samasta.Tosi kiinnostava tapaus.
Olisikohan kellään lisätietoja?- Imatralainen
Äitini eno kertoi joskus tuosta tapauksesta. Joskus 80-luvulla kun olin siinä 10-vuotias. Aika jännittävää oli kuunnella. Jokin oli tosiaan noussut.
Tapahtumakohta oli käsittääkseni mansikkapaikan luona oleva keskuskadun ja Tainionkoskentien risteys.
- kiintoisaa
olisi kuulla nyt silminnäkijöitä, kun heitä vielä on todennäköisesti elävien kirjoissa. Ehkäpä pilkatuksi tulemisen pelkokin olisi jo lieventynyt.
- kuulu tähän mutta nyt puhun
En muista millään enään vuotta kuitenkin 60-luvulta.
Olen ollut hyvin kiinnostunut ilmailusta koko ikäni,tunnen lentokoneet,näin Imatralla Virasojantieltä kohti sen aikaista 6-tietä katsottuna hyvin matalalla lentävän laitteen,koko oli noin DC-3 luokkaa mutta lentonopeus oli niin alhainen että DC ei olisi pysynyt ilmassa,muoto oli sikarimainen ja hopeanharmaa väriltään.
Meitä nuoria oli monta mutta en rohjennut kysyä keltään muulta leimautumisen takia.
Suunnilleen samoihin aikoihin näin yöllä myöhään läksyjä lukiessa itärajan suunnalla selvästi vilkkuvan valon ilmassa,muistutti piikkonia,olisi voinut olla helikopteri,mutta ei täsmää,pysyi paikallaan noin 10 minuuttia,sitten se nousi salamannopeasti ylös ja katosi,mikään sen aikakauden helikopteri ei nouse sellaisella vauhdilla. - entinen imatralainen
Mä muistan tuon tapauksen,siitä oltiin ihmeen hiljaa,ilmeisesti näkijät pelkäsivät pilkkaa.
Se oli sen aikainen Ylä-Vuoksi muistaakseni nimeltään joka julkaisi jutun.
Kyllä siellä Imatralla on outoja ilmiöitä havaittu muulloinkin mutta niistä ei juuri puhuta.- myös Imatralainen
Joo, ei täälläpäin tunnu olevan mitään hinkua puhua tämän tyyppisistä jutuista, todennäköisesti tosiaan porukka vierastaa ihmisten asenteita. Itse olen kuullut tutuilta ainakin kolmesta omituisesta ilmiöstä (mm valopallo Karhumäellä poutaisena kesäiltana 60-luvulla jolloin koiria painui uikuttaen ojaan ym), samoin yhdeltä tutulta rajavartijalta erikoisen tarinan. Toki venäläisten puuhat voivat jotain myös selittää mutta silti....kiinnostavia hommia
- imatralta muuttanut
myös Imatralainen kirjoitti:
Joo, ei täälläpäin tunnu olevan mitään hinkua puhua tämän tyyppisistä jutuista, todennäköisesti tosiaan porukka vierastaa ihmisten asenteita. Itse olen kuullut tutuilta ainakin kolmesta omituisesta ilmiöstä (mm valopallo Karhumäellä poutaisena kesäiltana 60-luvulla jolloin koiria painui uikuttaen ojaan ym), samoin yhdeltä tutulta rajavartijalta erikoisen tarinan. Toki venäläisten puuhat voivat jotain myös selittää mutta silti....kiinnostavia hommia
tuon Vuoksen varren tapauksen,kyllä ihmisten asenne oli sellainen että "höyrypäiksi" ne leimattiin jotka näkijöiksi ilmoittautuivat.
Olisikohan millään mahdollista saada sitä lehtileikettä nettiin,onhan se tapaus tuolla jo kopioituna mutta alkuperäinen lehtijuttu kiinnostaisi.
Osa Imatran tapauksista selittyy varmaan sillä että paikkakunta on rajalla mutta kaikki ei selity sillä,siellä on outoja ilmiöitä.
Olihan siellä ilmestynyt valopallo auton eteen ja autosta katosi kaikki sähköt,tämän kertoi eräs taatusti täysijärkinen ihminen,ikäänkuin se juttu lipsahti tai pakonomainen tunne puhua mutta varsin lyhyesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511427- 639830
- 1465574
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792593