Kuinka saadaan kaksi narttu kissaa tottumaan toisiinsa. Vanhempi kissa(leikattu) on vajaa kolme vuotias ja uusi kissa noin 4 kk. Kissat ovat olleen yhdessä nyt 2 päivää ja ne vaan suhisevat ja murisevat toisilleen?! Help!
kissalle kaveri
9
454
Vastaukset
- pullukka
Hei!
Meillä on samanlainen tilanne täällä kotona ja kyllä se vaatii jopa parikin viikkoa,ehkä kuukaudenkin, että kissat alkavat todella ystävystymään.
Ensin saattaa olla kovatkin taistelut reviiristä ja ruokakupeista, mutta kun vanha kissasi huomaa, että uusi tulokas on tullut jäädäkseen, hän kyllä hyväksyy sen.
Tosin aina ei kissat vaan yksinkertaisesti tule toimeen keskenään, mutta toivotaan sinun kissoillesi käyvän paremmin!
Jos kuitenkin tilanne pahenee ja kissat ovat toisissaan kiinni koko ajan, kannattaa laittaa ne eri huoneisiin rauhoittumaan. Ja Feliwayn osto ei olisi pahitteeksi!- ??!
Kiitos viestistä, toivotaan ajan auttavan! Ihan muuten tyhmyyttäni kysyn mikä on sew Feliway?
- pullukka
??! kirjoitti:
Kiitos viestistä, toivotaan ajan auttavan! Ihan muuten tyhmyyttäni kysyn mikä on sew Feliway?
http://www.vetcare.fi/index.php?id=86
Itse ostin viikko, pari sitten Feliway-haihduttimen kotiin, ja näyttää kissa rauhoittuneen. Se auttoi sängyn päädyn raapimiseen ja nyt myös estämään stressiä uuden kissan tultua.
Ja tähän sun tilanteeseen kannattaa ostaa se haihdutin, ei suihketta. Ostin omani Ouluvetistä (eläinlääkäriltä siis) ja aloituspakkaus, jossa on se itse pistorasiaan laitettava haihdutin ja täyttöpullo sitä nestettä, maksoi 30€, mutta jos päädyn jatkamaan Feliwayn käyttöä, täyttöpullo maksaa siellä 20€. Jonkinlaista hintahaarukkaa tuossa. :) - ??!
pullukka kirjoitti:
http://www.vetcare.fi/index.php?id=86
Itse ostin viikko, pari sitten Feliway-haihduttimen kotiin, ja näyttää kissa rauhoittuneen. Se auttoi sängyn päädyn raapimiseen ja nyt myös estämään stressiä uuden kissan tultua.
Ja tähän sun tilanteeseen kannattaa ostaa se haihdutin, ei suihketta. Ostin omani Ouluvetistä (eläinlääkäriltä siis) ja aloituspakkaus, jossa on se itse pistorasiaan laitettava haihdutin ja täyttöpullo sitä nestettä, maksoi 30€, mutta jos päädyn jatkamaan Feliwayn käyttöä, täyttöpullo maksaa siellä 20€. Jonkinlaista hintahaarukkaa tuossa. :)Kiitti vinkistä. Olipa mielenkiintoista, en ole koskaan kuullut moisesta. Olisi vaan niin kiva saada nuo karvaturrit kavareiks, kun tää pien kissa on niin ihanan kova kehräämään ja kovin leikkisä, silloin kun sille antaa aikaa eikä vanha kissa ole lähistöllä. Nyt se vaan luimistelee nurkissa ja sohvan alla.
- Kepa
Juu ei vielä mitään hätää! :) Meitin kisut tappeli kirjaimellisesti n. 4 kk ja jouduin pitää niitä yöt itse poissaollessani eri huoneissa, mutta nyt on rauha maassa ja niitä voi jopa sanoa kaveruksiksi... Hiljaa hyvä tulee!
- ??!
Toivotaan niin! Ollaan pidetty yöt ja poissa ollessa niitä eri huoneissa. Lähinnä ne vaan tuijottaa toisiaan ja sähisee. Vanhempi misu jahtaa koko ajan nuorikon tekemisiä.
- ...
Meidän 15-vuotiaalla kissalla kesti noin vuoden verran, ennen kuin se sieti olla edes samassa huoneessa meidän uusien tulokkaiden, kahden tyttöpennun kanssa... Mutta uskoisin tämän olevan harvinainen tapaus, sillä vanhuksemme on aina ollut aika "oman arvonsa tunteva" ja helposti loukkaantuva... En sinuna olisi huolissasi, vielä.
- pertha
meidan kaksi kissaa on kumpikin narttuja kun nuorempi kissa tuli meille ei tullut mitään kun kumpikin vain sähisivät. mutta tällä hetkellä pienempi kissa yrittää saada vanhemman kissan leikkimään mutta vanhempi kissa vain hyökkää päälle ja murisee.jos narttukissat (eri-ikäiset) ei vaan tule toimeen keskenään.
- hölis
mulla oli vuoden ajan poika kissa joka oli tosi vilkas ja vaikutti yksinäiseltä..otin seuraks tytön, koska ajattelin että poika ja poika ei tuu toimeen..ja hyvin kävi!toin kisun uuteen kotiin, lähin kauppaan, tulin kotiin ja siellä ne nuoli toisiaan!onko kellään näin nopeasti totuttu uuteen kaveriin??kauppa sijaitsi n.200m päässä etten kyl pitkään ollut pois..johtuisko se siitä että valitsin eri sukupuolta olevan?että jos ei tuu toimeen niin kokeile ottaa poika!mulla toimi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71924
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708