Muistakaa myös arkiston viestit!

chiquita

Huomatkaahan uudet forumilla vierailevat, että ensimmäiset viestit tälle palstalle on kirjoitettu jo vuoden 2004 lopulla (eivät elokuussa 2005)!
Eli kun etsit vastausta johonkin mieltä askarruttavaan kysymykseen, vastaus voi löytyä jo vanhoista viesteistä, jotka taas löytyvät mahdollisesti arkistosta. Arkiston viesteihin pääset klikkaamalla "Tietoa palstasta" -linkkiä ("Aloita uusi keskustelu" -linkin vieressä).

8

1176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rkb

      Häiritseekö Teitä jos joku kysyy asiaa johon jo löytyy vastaus ? Jaksat toistuvasti muistuttaa että kaikki mahdolliset asiat on jo kerrottu.

      Tämähän ei ole tiedonhaku- tai uutispalsta, vaan keskustelupalsta. Keskustelupalstalle on ominaista keskustelu. Jotta tämä säilyy keskustelupalstana, täytyy siis jatkossakin tapahtua keskustelua. Jos uusia aiheita ei löydy, on hyvä aloittaa keskustelu jostain jo käsitellystä aiheesta ja siten mahdollisesti löytää uusia näkökulmia tai edes uusia vivahteita.

      Ei kaikkeen ole pakko vastata, tietoa hakevat kyllä tavalla tai toisella tietonsa löytävät.

      Uusille, vanhoille ja keski-äkäisille foorumilla vieraileville ehdotan että ennenkun lähdette hakemaan arkistosta vanhoja vastauksia, kysykää askarruttavaa asiaa rohkeasti omin sanoin. Sillä tavoin löytyy uusia aspekteja kun vastaajat vaihtuvat ja tulee uusia näkökulmia. (Kunhan nyt ette ihan tyhmiä kysele koska niihin saa tyhmän vastauksen eli minä joudun niihin vastaamaan kun olen tyhmä.)

      Mutta älä kultapieni-chiquita yritä tukehduttaa keskustelua, por flavour. Jokaiselle edes vähän asiaa sisältävälle viestille on täällä tilaa. Sinulla tai minulla tai edes fidel castraatolla ei kuitenkaan ole mitään velvollisuutta vastata jos tuntuu siltä ettei ole asiasta mitään uutta lohkaistavaa.

      • Cubako

        Totta turiset. Itse olen lähdössä kolmen viikon päästä Kuubaan ja olis kiva keskustella aiheesta muitten asiasta tietävien kanssa ja nostattaa matkakuumetta, mutta olen huomannut, että jos jostain täällä keskustelun alottaa, niin chiguitat viittaa edellisiin keskusteluihin tai antaa linkin lonely planetin sivuille, joten ilmeisesti tällä palstalla kaikki sanomisen arvoinen on jo sanottu...


    • chiquita

      Tämä on tosiaankin keskustelupalsta, jolla jokainen saa sanoa mielipiteensä. Myös minä. Se, että pyytää lukemaan myös vanhat viestit tai katsomaan arkiston viestejä, ei ole kielto kysyä asioista. Monesti vaan asiasta voi kysyä tarkempia yksityiskohtia, jos on jo tutustunut aikaisempiin vastauksiin. Tällä palstallahan on tarkoitus myös hakea tietoa, eikö vain?

      Samoin, jos esim. ohjaa jonkun toiseen linkkiin, jossa asiasta on jo annettu hyvä vastaus, se on mielestäni ok. Itsekin olen sillä lailla saanut paljon hyviä vinkkejä ja linkkejä. Tälläkin palstalla on esitetty kysymyksiä, joihin ei kukaan ole henkilökohtaisesti pystynyt vastaamaan. Silloin tietoa täytyy etsiä muualta, josta sitä saa.

      Mikä teitä siis oikein oikeasti pännii? Jos vastaukseni ärsyttävät teitä, jättäkää ne lukematta. Monelle niistä on ollut hyötyä ja olen saanut myös tunnustusta siitä, että jaksan kirjoitella monia auttavia viestejä.
      En ole kirjoittanut mitään epäasiallista enkä esim. haukkunut täällä ketään henkilöitä tms. joten antakaahan kaikkien kukkien kukkia. Hyvää keväänjatkoa teillekin vaan! :)

      • Zede

        Yhdyn täysin mielipiteeseesi. Lisäksi koska täällä ei ole sheriffiä pitämässä meitä kurissa ja nuhteessa niin on hyvä, että joku muistaa.


      • rkb

        Onhan tämä ehkä tiedonhakupalstakin. Kuubassa tapahtuu kuitenkin jatkuvasti muutoksia asioissa jotka koskevat matkailua. Arkistossa olevat viestit ovat ehkä historiallisesti kiinnostavia, mutta tämän päivän tilanne Kuubassa on useissa asioissa erilainen kuin esim. vuonna 2004.

        Tämän keskustelupalstan luonteeseen kuuluu se että vanhoja viestejä ei kirjoittaja (ainakaan rekisteröitymätön) pääse muokkamaan myöhemmin. Siksi vanhojen viestien lukijan on syytä olla kriittinen. Eli jokainen viittaus vanhoihin viesteihin pitäisi sisältää informaatiota siitä, mitkä tiedot vanhoissa viesteissä on edelleen ajan tasalla. Kova homma, parempi olisi kehittää joku toinen tapa tiedonhakua palvelemaan.

        Siksi toisekseen: mikäli tässä kovasti pyritään rakentamaan tiedonhakua palveleva palsta, se on ikävää. Tietoa löytyy miljoonilta nettisivuilta, mutta suomalaisten ensikertalaisturistien ennakkokäsitykset Kuubasta on ihan mukavia lukea, samoin heidän kokemuksistaan.

        Mun mielestä sun kannattaisi rekisteröidä tuo nimimerkki ja kerätä linkit ja vinkit omalle galleria-sivullesi. Pystyisit pitämään tiedot ajan tasalla, ja kun sulla on aiheesta paljon tietoa, uskoisin että saisit hetkessä luoduksi edustavan kokoelman linkkejä ja vinkkejä ohjeeksi ja opiksi turistille.

        Koska sä muuten olet itse viimeksi käynyt Kuubassa ?


    • mjm

      Minusta chiquitita on antanut vain ansiokkaita ja hyviä neuvoja ja monipuolisia vinkkejä. On ihan turha ruveta keskustelemaan siitä, mikä tämän palstan perimmäinen luonne on.
      Lähden ensi keskiviikkona kolmeksi viikoksi Kuubaan ja jos joku tietää, mitä turistin kannalta olennaisia muutoksia Kuuban systeemeissä on tapahtunut parin vuoden takaisiin kuvioihin verrattuna, olisin kiitollinen tiedoista. Vanhat kuviot mielestäni kyllä tunnen.

      • turistikortista

        Itse olen lähdössä maaliskuussa Kuubaan ja ensimmäinen yllätys tuli kun hain turistikorttia. Netistä printaamassani hakemuksessa sanottiin englannin kielellä, että turistikortti maksaa 22 euroa ja mikäli haluaa korttinsa postitse niin tulee hakemuksen mukaan liittää palautuskuori postimerkillä ja omalla osoitteella varustettuna. Tein ohjeen mukaan, mutta tänään täti Kuuban suurlähetystöstä soitti ja kysyi, voinko lähettää lisää rahaa 25 euroa jo maksamani 22 euron lisäksi, koska nyt kuulemma veloittavat 25 euroa siitä, että pistävät sen minun lähettämäni palautuskuoren postiin. Hetken neuvottelun jälkeen sovittiin, että asia hoituu myös niin, että Helsingissä asuva ystäväni käy Kuuban suurlähetystössä postittamassa turistikortin minulle edellä mainitussa kirjekuoressa. Haluavat varmaan näin antaa turistille esimakua Kuuban toimintatavoista ja kusetuksesta... ;)


      • Zede
        turistikortista kirjoitti:

        Itse olen lähdössä maaliskuussa Kuubaan ja ensimmäinen yllätys tuli kun hain turistikorttia. Netistä printaamassani hakemuksessa sanottiin englannin kielellä, että turistikortti maksaa 22 euroa ja mikäli haluaa korttinsa postitse niin tulee hakemuksen mukaan liittää palautuskuori postimerkillä ja omalla osoitteella varustettuna. Tein ohjeen mukaan, mutta tänään täti Kuuban suurlähetystöstä soitti ja kysyi, voinko lähettää lisää rahaa 25 euroa jo maksamani 22 euron lisäksi, koska nyt kuulemma veloittavat 25 euroa siitä, että pistävät sen minun lähettämäni palautuskuoren postiin. Hetken neuvottelun jälkeen sovittiin, että asia hoituu myös niin, että Helsingissä asuva ystäväni käy Kuuban suurlähetystössä postittamassa turistikortin minulle edellä mainitussa kirjekuoressa. Haluavat varmaan näin antaa turistille esimakua Kuuban toimintatavoista ja kusetuksesta... ;)

        Tähänkö on nyt menty? Onko enää millään rajaa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1727
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1547
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      55
      1260
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      729
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      725
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      717
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      668
    Aihe