Olen käynyt Blue1:n haastattelussa ja sain yhtiöstä tehokkaan ja hyvän kuvan sen perusteella. Onko joku käynyt heidän kabiinikurssiaan ja osaisi kertoa siitä kokemuksia. Mietin tässä vielä, uskaltaisinko vaihtaa kokonaan alaa... Myönteinen päätös muuten tuli jo ja kurssi alkaisi maaliskuussa.
Blue1:n kurssi
11
1923
Vastaukset
- tietää?
Ihan asiallinen yhtiö, varsinkin matkustajan, mutta myös työntekijän näkökulmasta. Vaikea sanoa kannattaako vaihtaa alaa kun et kertonut mitä teet nyt ja millaista työtä etsit. Sitä samaa se lentoemännän homma on joka paikassa, ehkä toisissa yhtiöissä pääsee/joutuu yöpymään enemmän ulkomailla. Eli chartereita ei heillä juurikaan lennetä, missä on tietenkin omat hyvät ja huonot puolensa. Riippuu ihan siitä mitä haluaa. Kurssi kestää varmaan parisen kuukautta, opiskellaan noita JAR:n vaatimia perusjuttuja kuten muissakin yhtiöissä. Palvelupuoleen ei varmaan uhrata aikaa juuri lainkaan, vaan opit sitten työssä ne tarjoiluhommat.
- tiiu
hei!
olisin kysynyt sinulta että milloin olit haastattelussa ja milloin sait tietää pääsystäsi kurssille? onko blue1:lta kerrottu mitään aikataulua? itselläni hakuprosessi käynnissä...
onnea pääsystäsi kurssille:)
Uskoisin että kurssilla käydään läpi pääasiassa yhtiötietoutta, ensiapua/turvallisuutta koneessa, ja opetellaan konetyyppi ja työssä käytettävät laitteet.- työpaikkana
Blue1 on työnantajana loistava. Suosittelen erittäin, erittäin lämpimästi.
JAR on muuten nykyään EASA.
Eyes in future. - Tähtönen
työpaikkana kirjoitti:
Blue1 on työnantajana loistava. Suosittelen erittäin, erittäin lämpimästi.
JAR on muuten nykyään EASA.
Eyes in future.Hyvä että joku on noin tyytyväinen työnantajaansa? Firmassa on vasta äskettäin ryhdytty noudattamaan TES:ä, joten loistava on ehkä hiukan yliampuva sana. Totta kuitenkin, että moneen muuhun alalla toimivaan verrattuna hyvä.
- matkailua lentäen?
Tähtönen kirjoitti:
Hyvä että joku on noin tyytyväinen työnantajaansa? Firmassa on vasta äskettäin ryhdytty noudattamaan TES:ä, joten loistava on ehkä hiukan yliampuva sana. Totta kuitenkin, että moneen muuhun alalla toimivaan verrattuna hyvä.
kunnallinen työnantaja, mutten ollut aiemmin huomannut että työnantajista ja työhönottohaastetteluista käytävä keskustelu kuuluu lentomatkustus-teemaan.
No joo, olen ollut samalla työnantajalla nyt 17 vuotta 9 kuukautta 8 päivää. Sitä ennen oli edellisellä kunnallisella työnantajalla 3 vuotta 9 kuukautta ja sitä ennen myös kunnallisella työnantajalla 2 vuotta 2 kuukautta 3 päivää.
Isänikin oli aikoinan kunnallisessa työsuhteessa yli 30 vuotta. Isoisäni oli yksityisyrittäjä. Olenko siis yrittäjäsukua? Toisaalta äidin puolelta ei suvustani löydy yrittäjiä.
Isoisäni oli syntynyt vuonna 1888. Kun hän hakeutui töihin ei ollut tapana järjestää soveltuvuuskokeita eikä haastatteluja.
Isäni ei koskaan lentänyt lentokoneessa, isoisästä puhutamattakaan. Äitini lensi kerran Tampereelta (kaupunki kaukana stadista, susirajan tuolla puolen) Helsinkiin. Otti ennen lentoa diapamin, kun pelkäsi niin.
Itse olen lentänyt ehkä n. 50 kertaa, en tarvitse rauhoittavia.
Olenkin syntynyt Helsingissä, Naistenklinikalla! - Tähtönen
matkailua lentäen? kirjoitti:
kunnallinen työnantaja, mutten ollut aiemmin huomannut että työnantajista ja työhönottohaastetteluista käytävä keskustelu kuuluu lentomatkustus-teemaan.
No joo, olen ollut samalla työnantajalla nyt 17 vuotta 9 kuukautta 8 päivää. Sitä ennen oli edellisellä kunnallisella työnantajalla 3 vuotta 9 kuukautta ja sitä ennen myös kunnallisella työnantajalla 2 vuotta 2 kuukautta 3 päivää.
Isänikin oli aikoinan kunnallisessa työsuhteessa yli 30 vuotta. Isoisäni oli yksityisyrittäjä. Olenko siis yrittäjäsukua? Toisaalta äidin puolelta ei suvustani löydy yrittäjiä.
Isoisäni oli syntynyt vuonna 1888. Kun hän hakeutui töihin ei ollut tapana järjestää soveltuvuuskokeita eikä haastatteluja.
Isäni ei koskaan lentänyt lentokoneessa, isoisästä puhutamattakaan. Äitini lensi kerran Tampereelta (kaupunki kaukana stadista, susirajan tuolla puolen) Helsinkiin. Otti ennen lentoa diapamin, kun pelkäsi niin.
Itse olen lentänyt ehkä n. 50 kertaa, en tarvitse rauhoittavia.
Olenkin syntynyt Helsingissä, Naistenklinikalla!yhden miehen taisteluasi tuulimyllyjä vastaan ja kirjoita samanlainen historia vaikka jokaikiseen viestiin jonka tältä palstalta löydät. Ei tule auttamaan. Ihmiset keskustelevat täälläkin siitä mikä heitä kiinnostaa, ei sinun määräämistäsi aiheista. Olisiko helpompi vain suosiolla olla lukematta viestejä jotka ilmiselvästi eivät liity Ryanairiin ja sen uusiin kohteisiin, ainoaan aiheeseen josta sinun mielestäsi tällä palstalla saa kirjoittaa? No, ihan miten vaan, en lukenut selostustasi työhistoriastasi että siinä mielessä meni vähän hukkaan vaikka kovan vaivan varmasti olitkin nähnyt.
- ole pahasti
Tähtönen kirjoitti:
yhden miehen taisteluasi tuulimyllyjä vastaan ja kirjoita samanlainen historia vaikka jokaikiseen viestiin jonka tältä palstalta löydät. Ei tule auttamaan. Ihmiset keskustelevat täälläkin siitä mikä heitä kiinnostaa, ei sinun määräämistäsi aiheista. Olisiko helpompi vain suosiolla olla lukematta viestejä jotka ilmiselvästi eivät liity Ryanairiin ja sen uusiin kohteisiin, ainoaan aiheeseen josta sinun mielestäsi tällä palstalla saa kirjoittaa? No, ihan miten vaan, en lukenut selostustasi työhistoriastasi että siinä mielessä meni vähän hukkaan vaikka kovan vaivan varmasti olitkin nähnyt.
erehtynyt henkilöstä! En minä ole määrännyt tämän keskustelupalstan aihealueeksi matkailua/lentämistä.
Luultavasti joku stadilainen sen on tehnyt?
- Ansu
Haluatko kertoa, että millainen haastattelu Blue1:lla on? Kielitestit ja psykologiset soveltuvuustestit varmaan oli ainakin? Mietin myös sitä, että onnistuuko ko. yhtiön lentoemona toimiminen hyvin Turun seudulta käsin? Kaikki lennothan lennetään pääasiassa Helsingistä jos olen oikein ymmärtänyt?
- base
http://www.blue1.fi löytyy kaikki blue1:n reitit. muualtakin kuin vain helsingistä lennetään maailmalle..
turussa on base tällä hetkellä mutta se lopetetaan maaliskuun alusta joten turkulaiset emännät joutuvat siitä lähtien kulkemaan helsinkiin töihin.
- elämä on ihanaa kun sen oik...
Aivan ihania ihmisiä kaikki :) todella mukavan ja asiallisem oloinen firma!!!!
- Onnea
Anna mennä vaan, pääsethän sä sieltä myös pois, jos ei olekaan mitä haluat. Ja mä tiedän mistä puhun. Eikä ne kaikki nyt niin ihania siellä ole.
Mätiä munia löytyy pesästä!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi433856Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal393446- 693058
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912900- 351898
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no851894- 241729
- 291671
- 321663
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231624