Pettäminen...kohtalotovereita?

Ajatukset sekasin.

Tilanne on nyt siis tämä.. Mun tyttöystävä meni pettämään ollessaan elämää suuremmassa kaatokännissä ja sain sen kiinni itse teosta. Ollaan seurusteltu vuosi ja tää ihminen on itse saanu kokea joka suhteessa pettämistä sekä vannonut ettei tekisi sitä ikinä. Nyt se kumminkin tapahtui. Tuohon iltaan liittyi kaikkea muutakin pahaa mistä tiedän ettei se ihminen ollut oma itsensä silloin, mutta tuohon pettämis tuskaan se tieto ei auta..

Muhun sattuu vähemmän kaikki se muu vakavampi paska kuin toi että näin kaiken. Hän ei kuulemma pahemmin muista asioita mutta väittää että nää kaks muuta alotti ensin sähläämään ja hän vaan ajautu mukaan, ei kuulemma tiedä miksi.

Noh nyt pakotin yhden toisen tapahtuman osapuolen kertomaan mitä tapahtu ja sain tietää että nimenomaan mun tyttöystävä oli se joka aloitti koko homman. Kysyin vielä että tuntuko se että tää mun tyttö oli oma itsensä ja tää mun kaveri vastas että "emmä tiiä, mutta vaikutti ettei sillä ihmisellä ollu harkintakykyä siinä tilanteessa yhtään.."

Eli mun ongelma on nyt se, että mä en tosiaankaan tiedä enää mitä mä tekisin. Haluan olla tän ihmisen kanssa mutta aina kun toi asia tulee mieleen niin mua oksettaa ja itkettää ja tuntuu ettei tää vaan enää toimi normaalisti. Aluks tuntu että kaiken ton jälkeen me vahvistuttiin ja rakkaus vahvistu mutta nyt kun kuulin että oma tyttöni valehteli ja alottikin kaiken niin mun kaikki uudet ajatukset murskaantu...Rakastan sitä ihmistä kyllä mutta en kestä jos toi asia aina muistuttaa mua ja tää menee siihen että alan epäillä kaikkea. Olen muutenkin mustasukkanen vaimokkeestani ja tuo oli AINUT ilta kun en ollut ja sitten tapahtui näin.

Olen itse pettänyt edellisissä suhteissa (en siis kaikissa tietenkään) ja tullut kerran petetyksi aiemmin itsekin... mutta tuo että näkee kaiken tuntuu tuhat kertaa pahemmalta kuin se että saa vain tietää asiasta muuta kautta... Ja tämän ihmisen kohdalla vielä satuin tietämään etten itse pystyisi pettämään häntä, mahdollisuuksia olisi ollut ja aiemmin olisin varmasti siihen sortunut... miksi rakkaus voi satuttaa niin pahasti?

Tiedän että olette vaan ulkopuolisia ettekä tiedä koko totuutta mutta haluaisin silti nyt mielipiteitä asiasta?..

15

2213

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ellu123

Aika vaikea tohon on ulkopuolisen mitään sanoa. Oon itse kokenut saman parikin kertaa. Mun neuvoni on, että anna ajan vähän kulua. Kyllä sen sitten huomaa, mikä Itsestä tuntuu parhaalta.. Pystyykö jatkamaan jne. Ei ainakaan kannata tehdä pikaista päätöstä. Jutelkaa... Paljon.

• samantha

Joo, tosi kurja tilanne. Omasta kokemuksesta pettävien kanssa; lupaavat että oli vika kerta, saa anteeks, pettää uudelleen.. itse katkeroituu, hankalempi jatkossa luottaa kehenkään jne....
      Tosiaan, jutelkaa vakavasti, mitä suhteeltanne haluatte kumpikin, ja luottamuksen TÄRKEYS . Tsemppiä ja voimia!

• ja pettänyt

Niin, ajattelin antaa aiheeseen yhden näkökulman. Olin tilanteessa, jossa silloinen suhteeni jo "veteli viimeisiään", ts. tiesin vaikken myöntänyt sen olevan lopussa. Näistä lähtökohdista viinapäissäni sitten menin ja petin. En puolustele pettämistä millään lailla, mutta ainakin itse petyin eka ja petin vasta sitten.

Enkä liion yleistä: syitä pettämiseen on varmasti monia. Kuten tuossa edellä on puhuttu, kannattaa asioista ehdottomasti puhua. Elleivät omat keskustelut auta ja suhteesta haluaa pitää kiinni, kannattaa hakea keskusteluapua.

• povo

Pettäminen on sitten vihoviimeistä. Ja alkoholin syyttäminen pettämisessä on myös vihoviimeistä.

Itseäni ei ole petetty (tai todella hyvin se on peitetty, mutta en usko), enkä myöskään itse ole. Mutta uskoisin, että sinun täytyy antaa anteeksi jotta voit jatkaa suhdetta.. antaa siis oikeasti anteeksi, rakentaa luottamusta pikkuhiljaa uudelleen. Naisesi siis haluaa kovasti jatkaa kanssasi? Toki se tulee olemaan hankalaa..mutta aika parantaa haavoja varmaan paremmin. Puhukaa, kuten neuvoja tuli muiltakin.

Jos et pysty antamaan anteeksi, siirry elämässäsi eteenpäin. Jotenkin.

• oliivi

Humalatilaa on hyvä käyttää tekosyynä, mutta jos teillä on ollut kaikki hyvin, miksi naisesi olisi hakeutunut toisen luokse? Luulen siis, että häntä on painanut joku asia jo pitempäänkin. Jutelkaa ja koittakaa yhdessä miettiä mikä meni vikaan, mikä välillänne ei toimi, onko naisellasi vielä jokin menovaihe elämättä yms.

En ehkä myöskään laittaisi ihan hirveästi painoa tuolle toisen osapuolen tunnustukselle. Asioilla on yhtä monta totuutta kuin on kokijaakin. Loppuviimein on aika mahdotonta saada ihan varmaa kuvaa siitä kuka teki mitäkin, varsinkin jos osapuolet ovat olleet maistaneessa tilassa. Tärkeämpi pointti mielestäni on se, että jos naisesi kerran oli humalassa eikä oikein oma itsensä ja teki niin kuin teki, mikä estää häntä olemasta joskus muulloinkin humalassa eikä ihan oma itsensä? Luuletko että voit vielä luottaa häneen?

Puhukaa puhukaa puhukaa, jos haluatte jatkaa yhdessä.

• merveli

petetty ja pettänyt. hyviä suhteita ,ihmiset naisissa lesboissa näkee onnen ja yrittävät tuhota sen jos toinen heikkompi suhteessa. monesti bileissä yritetty erottaa ja puhua pahaa että toinen lähtee pettämään tämä on tosi surullista, miksei toiset voi olla onnellisia toisten puolesta jos menee hyvin.Pitäkää toisistanne huolta ja kysykää kumppaniltanne oikeaa totuutta!ZEMIÄ!ps RAKKAUS EI KOSKAAN KUOLE!

• pettänyt&petetty

Pettäminen on aina merkki jostain ongelmasta. Luottamus menee.. Sen myötä menee kaikki muukin. Vaikka saisittekin puhuttua asiat selväksi, on todennäköistä että asia vaivaa sinua enemmän tai vähemmän - aika outo olet jos ei vaivaisi.

Miten hän kohtelee sinua noin, lapsellista ja tuhoisaa käyttäytymistä. Neuvoni siis on... Lähde lätkimään.

• lafemelle

Olet oikeassa siinä, että pettäminen on aina merkki jostain ongelmasta.
        On kuitenkin mahdollista jatkaa suhdetta vielä pettämisen jälkeenkin. Se vaatii vain ongelman ratkaisemista ja kummankin aitoa halua jatkaa toisen kanssa. Ja tietenkin RAKKAUTTA!
        Tosi rakkaus kestää pahimmatkin kolhut elämässä ja tosi rakkaus jatkuu, vaikka ei vastarakkautta saisikaan.

Jaksamisia kaikille pettäneille ja petetyille.
        Kummankaan osa ei ole helppo, jos on kyse todellisesta rakkaudesta.

• tunteellinen siili
        lafemelle kirjoitti:

On kuitenkin mahdollista jatkaa suhdetta vielä pettämisen jälkeenkin. Se vaatii vain ongelman ratkaisemista ja kummankin aitoa halua jatkaa toisen kanssa. Ja tietenkin RAKKAUTTA!
        Tosi rakkaus kestää pahimmatkin kolhut elämässä ja tosi rakkaus jatkuu, vaikka ei vastarakkautta saisikaan.

Inhoan sitä, kun ihmiset monesti puhuvat, ettei pettäjänkään osa ole helppo. Kamalinta oli kuulla erään hyvän ystäväni miehen suusta (joka tunnetusti on ollut kamala pukki edellisissä suhteissaan) kuinka hänen mielestään pettäjä kärsii paljon enemmän kuin petetty.

Pettäjä kärsii ja pettäjällä on paha olo, pettäjä on pahoillaan ja pettäjälle pitää antaa anteeksi, pitää ymmärtää ja kuunnella, täytyy rakastaa ja uskoa.

Mutta petetty.
        Petetyn olo. Voiko sitä edes kuvailla?
        Pettäminen vie mennessään kaiken. Se vie luottamuksen ja luottamus on suhteen perusta, se asia jonka päälle suhde rakennetaan. Molemminpuolinen luottamus. Toinen vie sen kokonan, kaikki yhteinen ja "vanha" hajoaa, kaatuu ja sortuu.

Eikä tähän auta se, että pettäjällä on paha olla.

Petetty ei kärsi pettämisestä vain siinä suhteessa jossa tulee petetyksi. Luottaminen on vaikeaa muissakin suhteissa, hyvin monille jopa miltei mhdotonta - monet petetyt ystäväni vielä monien harmoonisten ja kestävien yhdessäolo vuosien jälkeenkin pelkäävät pettämistä, varsinkin jos eteen tulee tilanne, joka muistuttaa siitä kerrasta, kun on tullut petetyksi.

• pettäjille
        tunteellinen siili kirjoitti:

Inhoan sitä, kun ihmiset monesti puhuvat, ettei pettäjänkään osa ole helppo. Kamalinta oli kuulla erään hyvän ystäväni miehen suusta (joka tunnetusti on ollut kamala pukki edellisissä suhteissaan) kuinka hänen mielestään pettäjä kärsii paljon enemmän kuin petetty.

Pettäjä kärsii ja pettäjällä on paha olo, pettäjä on pahoillaan ja pettäjälle pitää antaa anteeksi, pitää ymmärtää ja kuunnella, täytyy rakastaa ja uskoa.

Mutta petetty.
        Pettäminen vie mennessään kaiken. Se vie luottamuksen ja luottamus on suhteen perusta, se asia jonka päälle suhde rakennetaan. Molemminpuolinen luottamus. Toinen vie sen kokonan, kaikki yhteinen ja "vanha" hajoaa, kaatuu ja sortuu.

Petetty ei kärsi pettämisestä vain siinä suhteessa jossa tulee petetyksi. Luottaminen on vaikeaa muissakin suhteissa, hyvin monille jopa miltei mhdotonta - monet petetyt ystäväni vielä monien harmoonisten ja kestävien yhdessäolo vuosien jälkeenkin pelkäävät pettämistä, varsinkin jos eteen tulee tilanne, joka muistuttaa siitä kerrasta, kun on tullut petetyksi.

ja heti
        RAY saisi sponsata--
        pettäminenhän on sairautta--
        pettäjät tarvitsevat ymmärrystä, tukea ja terapiaa...eikä kenkää kumppanilta!
        ja kyl niitä on enenevästi akoissakin niitä "pukkeja"..

• tyhmä..
        lafemelle kirjoitti:

kun en ymmärrä seuraavaa..
        "tosi rakkaus jatkuu, vaikka ei vastarakkautta saisikaan."
        Aika huonolla kantimilla ollaan jos yksipuolisesti rakastaa, kuulostaa aika epätoivoiselta. Totta on, että toista voi rakastaa vaikka yksipuolisesti mutta ei sitä ehkä tosirakkaudeksi voi missään määrin sanoa.
        Kyllä tosirakkaus ehkä molemmat osapuolet vaatii..niin ja itse aiheeseen..jos TOSISSAAN on rakastunut niin ei silloin petä! Niin se vain menee..

• kenties?
        tyhmä.. kirjoitti:

Aika huonolla kantimilla ollaan jos yksipuolisesti rakastaa, kuulostaa aika epätoivoiselta. Totta on, että toista voi rakastaa vaikka yksipuolisesti mutta ei sitä ehkä tosirakkaudeksi voi missään määrin sanoa.
        Kyllä tosirakkaus ehkä molemmat osapuolet vaatii..niin ja itse aiheeseen..jos TOSISSAAN on rakastunut niin ei silloin petä! Niin se vain menee..

Ehkä myös joskus ymmärrät.

• lafemelle
        tunteellinen siili kirjoitti:

Mutta petetty.

Kyllä se pettäminen säilyy kummallakin aina mielessä. En puolustele itseäni enkä muita pettäneitä, mutta on se vaikeaa jatkaa itseensä luottamista ja sitä tuskaa pttämisestä saa kantaa koko lopun elämäänsä mukanaan. Ainakin petetty tietää useimmiten, että vika ei ole hänessä. Pettäjä taas syyllistää itseään vielä enemmän, koska tietää itse olleensa väärintekijä!

• lafemelle
        tyhmä.. kirjoitti:

Kyllä se on mulle aivan tosirakkautta, kun joka päivä on toinen mielessä, vaikka erosta on jo aikaa. Kukaan muu ei saa mua tuntemaan samoin kuin hän. Ainakin tiedän saavani rakastaa, vaikka mitään en saisikaan enää häneltä. Itseänihän vain kidutan, mutta ei ketään voi käskeä tappamaan tunteitaan.

• Ajatukset...jotenkin koossa.
        lafemelle kirjoitti:

Kyllä se on mulle aivan tosirakkautta, kun joka päivä on toinen mielessä, vaikka erosta on jo aikaa. Kukaan muu ei saa mua tuntemaan samoin kuin hän. Ainakin tiedän saavani rakastaa, vaikka mitään en saisikaan enää häneltä. Itseänihän vain kidutan, mutta ei ketään voi käskeä tappamaan tunteitaan.

Heippa hei!
        Muistin taas pitkästä aikaa tulla lukemaan näitä vastauksia...monenlaista on näyttänyt tulleen...mielipiteet on jakautunut ja niin edespäin..

Tällä hetkellä tilanne on tämä: Ollaan edelleen yhdessä, vaimo vannoo että oon sen elämän tärkein ja rakkain asia, eikä se enää ikinä halua satuttaa mua. Uskon kyllä, mutta en silti saa niitä pahoja ajatuksia vieläkään katoamaan. Ei ne yhtä useasti pyöri mielessä kun aiemmin, onneksi. Mutta myönnettävä se on, että vainoharhaisempi musta on ton jutun jälkeen tullut.. Haluan luottaa tyttööni, mutten pysty siihen 100%...kai. En oikein tiedä.. Olen nimittäin aina ollut mustasukkaista tyyppiä... Enkä voi sanoa että toi tapaus olis hirveesti sitä hillinnyt...pikemminkin päin vastoin.

Toisinaan tuntuu että tekisi mieli mennä vetämään täydet lärvit ja kostaa, mutta tiedän että en voisi pitää asiaa salassa ja se olisi meidän loppu. Ja tiedän sisimmässäni etten ikinä haluasi vaimolle tehdä mitään sellaista.

Annan meille aikaa... Tulevaisuus näyttäköön mitä tapahtuu. Itse jaksan vielä rakastaa ja viime aikoina on taas ollut sellanen "vastarakastuneen" olo jostain syystä.. =) Ja ehkä hyvä niin.

Vaikka asia vielä toisinaan mielessä pyörii ja pahan olon itselleni sitä ajattelmalla saan heti, niin ajattelen vaan että mitäpä tässä enää on menetettävää. Jos tämä ei toimi meidän välillä niin sitten mä lähden... Ikää löytyy kumminkin vasta 18 vuotta, joten paljon on vielä nähtävää.

Toivon kumminkin että ME toimitaan..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3829
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2964
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      708
    Aihe