Nyt lähtee 250 W power metikköön

Moppeli

eli mulla on 1,5 v. vanha konepaketti HP Pavilion T560 ja siis AMD Athlon XP 3200 . Tuo power 250W tulee varmaan pullonkaulaksi, jos vaihdan näytönohjainta tai vastaavaa, joten power pitää olla ainakin 350 W. Se taitaa riittää laskelmieni mukaan. Onko siitä haittaa, jos ostaa 500 W tai 650 W powerin? Mulla ollee ATX-kotelo, joten pitää valita vain wattimäärä.

Asennus on siis helppoa?
Vanha pois ja uusi tilalle, ruuvit kiinni ja liittimet oikeisiin paikkoihin ja virta päälle. Piuhat siis menevät emolevyyn, ja noihin DVD- ja CD-asemiin. Mihin mahdollisesti vielä? Täytyy sitten vanhaa poweria irrottaessa katsoa piuhojen paikat.

Onko jotain muuta tähdellistä muistettavaa?

Tunnistaako kone uuden laitteen heti vai pitääkö tehdä jotain?

3

625

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että saat

      halvimmalla vähän watteja ja paljon melua. Kannattaa ennemmin kattoa silent mallia olevia ja 350 W on varmaan se, mikä alkaa riittää, jos ei ole mitään hirvittävää määrää kortteja ja kiintolevyjä/cd-asemaia kiinni.
      Nuo 500 wattiset ja eteenpäin on järeään serverikäyttöön, jolloin vaaditaan, että kone pysyy päällä 24/7 useita vuosia häiriöttä. Tietysti, ei ylimääräset tehot mitään haittaa. Todennäköisesti saa vaan pitkäkestoisemman powerin, jos on hiukan käyttämätöntä tehoa, kun komponentit pysyy viileämpinä.

    • pjotr

      joku "tunnettu" merkki 350W riittää varmasti tuohon kokoonpanoon. jos näytönohjainta olet vaihtamassa joku gf6600gt tai parempi niin suoritin on jo pullonkaula.


      linkki

      http://www.mikrobitti.fi/nettijatkot/2006/02/naytonohjaimet/

      tuskin mitään 600W:n poweria kannattaa ostaa varastoon mahdollista tulevaisuuden päivitystä varten.

      asennuksessa ei mitään ihmeellistä pitäisi olla.paitsi mitä nyt uusimmissa powereissa/emolevyissä on 24pin. virtaliitäntä kun vanhoissa taas 20pin. mutta ei se mikään ongelma ole sillä uudet virtalähteet ovat päin yhteensopivia vanhempien emolevyjen kanssa.
      http://www.worldofcables.com/oscatalog/CreateHTMLPagesDesc/35521.htm

      varmasti kannattaa katsoa minne ne piuhat menee jos epävarma siitä on.
      kyllä kone pitäisi toimia kun uusi virtalähde on asennettu.

      • Oppilas

        Mitä jos on virtalähteen piuha 20-pin ja emo 24-pin. toimiiko vai tarviiko nyt virtalähdekkin vaihtaa?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      115
      1659
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      61
      1076
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      141
      1007
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      96
      870
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      74
      867
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      22
      842
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      36
      812
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      739
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      60
      735
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      701
    Aihe