No niin. Josko joku osaisi kertoa selkokielellä (ei Kelan kielellä), että kun esikoisen vanhempainrahakautemme loppuu, niin mihin tukiin minulla on oikeus? Hoitoraha, hoitolisä..mitä eroa näillä on? Saanko molempia? Entä kuntalisä, mistä tiedän maksaako kotikuntani sitä? Enkö voi saada mitään ansiosidonnaisia tms? Mieheni tienaa bruttona noin pari tonnia.Itse olen vakituisessa työsuhteessa. Minä olen nyt aivan äimän käkenä.
Kiitos!!!
Tuista
4
631
Vastaukset
- saan? käsittääkseni
olen töissä, palkka ei kuitenkaan juokse. Kelan sairaspäiväraha on ainoa vaihtoehto, mutta sitä saadakseni minun pitäisi mennä psykiatrille, jolle täytyisi onnistua todistamaan että olen aivan poikki mutta en halua enkä tarvitse psykiatrista apua. Hankalaako???
- mutta lain mukaista
Pelkällä a-todistuksella ei saa lain mukaan myöntää pitkiä sairaspäivärahoja.
Siksi pyydetään b-todistus, koska samaisen lain mukaan on tutkittava sairastuneen kuntoutustarve.
Ja tässä tarvittavat tiedot on vain b-todistuksessa. A-lapussa kun on vain diagnoosinumero.
että silleen.
- viitsii etsiä
Vanhempainrahan jälkeen saat lastenhoidontukea.
Noin kuukausi ennen vanhempainrahakauden loppua saat Kansanelätyslaitokselta kirjeen, jossa asiasta kerrotaan ja mukana on myös hakemuslomake.
Täällä on myös tietoa asiasta :
http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/170901123435HN?openDocument
Hoitoraha maksetaan kaikille tuloista riippumatta.
Hoitolisä riippuu tuloista.
Työttömyysturvaa ei voi saada samaan aikaan.
Tai voi, mutta siitä vähennetään yllämainitut tuet.
Kuntalisistä löytyy tietoa joka kunnan nettisivuilta. Osa kunnista maksaa lisän itse, osa
maksaa sen Kelan tuen yhteydessä.- äitee +4
ansiosidonnaista ei voi saada koska kysyjällä on työpaikka..
älä jää odottamaan lappuja kelalata sillä monella alalla on tehtävä vapaa-anomukset jo kaksikin kuukautta ennen vapaan alkua joten siihen voi inho esimies pukata kuukauden töitä väliin..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511437- 639870
- 1475580
- 1443784
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603