kuorsaus

eppu

Moi.Onko kellään mitään kokemusta kuinka saisi kuorsauksen kuriin.Minä itse kuorsaan niin kova äänisesti että miesystäväni ei voi nukkua samassa huoneessa.Herään itsekin omaan korinaani.Tämä on ihan kamalaa kun ei voi mennä minnekkään kylään kun on tämä ongelma.Asennon vaihto ei toimi sillä osaan kuulema sen taidon kyljellä,selällä ja vatsalla maatessani.Pystyykö kukaan auttamaan omakohtaisilla keinoilla.Leikkaushoitoon pitkä ja kivinen tie ja yksityisellä tosi kallista.Nyt tarvitsen todella apua.

37

60896

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen myös

Mä kanssa kuulemma! kuorsaan. Se oli mulle yllätys, exä ei valittanu. Mutta sitten tytär vieraili ja kertoi että meteli on kaamea.
      Ja samaa sanoi uusi poikaystävä. Menin työterveyden kautta keskussairaalaan ja sain laitteet joilla nukuin yön. Ei ollut uniapneaa, ja mun mielestä siinä ilmeni kuorsaustakin vähemmän kun mitä oikeesti on.
      Mutta pääsin nielu tai kitalakialueen kuumennuskäsittelyyn, RFTA. Olin joulukuussa siinä ja menen uusiksi piakkoin. Se kuulemma auttoi jo paljon.

• malla

oliko sinulla todettu henkityskatkosia myös? Tehoaako leikkaus niihin? Millainen kokemus ko. leikkaus oli? Entä oliko jälkikipua?
        nim. haluan eroon hengityslaitteesta

• nainen myös
        malla kirjoitti:

oliko sinulla todettu henkityskatkosia myös? Tehoaako leikkaus niihin? Millainen kokemus ko. leikkaus oli? Entä oliko jälkikipua?
        nim. haluan eroon hengityslaitteesta

Ainakaan mulla ei ole uniapneaa, mutta petikaverin mukaan katkoksia on ollut.
        Mun tapauksessa hoidetaan ns sosiaalista haittaa ja apua on siis tullut.
        Itse hoito oli nopea ja helppo: ensin kipulääke ennakoimaan tulevaa, sitten puudutesuihke nieluun, sitten puudutuspiikit nieluun, odottelua 5 minuuttia ja varsinainen käsittely semmoisella piikkilaitteella.
        Jälkikipua oli noin viikko, aluksi aika kipeä, ja kuorsaus myös oli paha sen aikaa koska nielu on turvoksissa ja löysä.
        Olen ollut nyt kaksi kertaa ja kolmas aika on varattu.
        Jos tällä "pikku" kivulla saa avun niin kyllä kannattaa!

• Avun saanut
        nainen myös kirjoitti:

Itse hoito oli nopea ja helppo: ensin kipulääke ennakoimaan tulevaa, sitten puudutesuihke nieluun, sitten puudutuspiikit nieluun, odottelua 5 minuuttia ja varsinainen käsittely semmoisella piikkilaitteella.
        Jälkikipua oli noin viikko, aluksi aika kipeä, ja kuorsaus myös oli paha sen aikaa koska nielu on turvoksissa ja löysä.

Minua kiinnostaisi tietää, paljonko tuo hoito maksoi? Tehtiinkö julkisella vai yksityisellä puolella?

Tästä voisivat sitten halukkaat vertailla, kumpi kannattaa tehdä, tällainen pieni "polttoleikkaus" (vai miksikä ne oikein sitä sanovat?) vai mittojen mukainen kuorsauskisko.

Netistä ostettuihin kiskoihin en usko (luin kyllä ohjeet siitä, miten sitä voidaan korjata paremmin suuhun sopivaksi), koska jokaisen ihmisen suu on yksilöllinen kooltaan, malliltaan ja mitoiltaan (esimerkiksi ei ihan symmetrinen). Vaikka eihän sellaisen kokeileminen tietysti paljon maksa.

• nainen myös
        Avun saanut kirjoitti:

Minua kiinnostaisi tietää, paljonko tuo hoito maksoi? Tehtiinkö julkisella vai yksityisellä puolella?

Tästä voisivat sitten halukkaat vertailla, kumpi kannattaa tehdä, tällainen pieni "polttoleikkaus" (vai miksikä ne oikein sitä sanovat?) vai mittojen mukainen kuorsauskisko.

Netistä ostettuihin kiskoihin en usko (luin kyllä ohjeet siitä, miten sitä voidaan korjata paremmin suuhun sopivaksi), koska jokaisen ihmisen suu on yksilöllinen kooltaan, malliltaan ja mitoiltaan (esimerkiksi ei ihan symmetrinen). Vaikka eihän sellaisen kokeileminen tietysti paljon maksa.

Ensin oli joitakin poliklinikkakäyntejä sairaalassa, joissa oli mm. unimittauslaitteitten laittoa, kokeiltiin jotakin suihketta yms, a 22 egee. Eka käsittely saamoin 22, mutta toinen käsittely oli vain 6 egee, se on kai jotakin sarjaahoitoa.
        Ja siis ihan keskussairaalassa polilla.

• Avun saanut
        nainen myös kirjoitti:

Ensin oli joitakin poliklinikkakäyntejä sairaalassa, joissa oli mm. unimittauslaitteitten laittoa, kokeiltiin jotakin suihketta yms, a 22 egee. Eka käsittely saamoin 22, mutta toinen käsittely oli vain 6 egee, se on kai jotakin sarjaahoitoa.
        Ja siis ihan keskussairaalassa polilla.

No noilla hinnoilla sen kivun kyllä kestäisikin, ainakin jos siitä on pysyvää apua. Kuorsauskiskoja - sellaisia kuin minulla on - ei ehkä tehdäkään julkisen terveydenhoidon puolella? Minulla ei ole siitä kokemusta, koska Helsingissä on terveen työikäisen jokseenkin toivotonta päästä terveyskeskushammaslääkäriin, ja muu terveys hoituu onneksi työpaikan kautta.

Yksityisen hammaslääkäriaseman kautta mittojen mukaan tehty kisko maksoi 750 euroa, mikä on ehkä puolet CPAP-laitteen kustannuksista, mutta toisaalta noin 20 kertaa polttoleikkauksen hinta.

• Cpap
        Avun saanut kirjoitti:

No noilla hinnoilla sen kivun kyllä kestäisikin, ainakin jos siitä on pysyvää apua. Kuorsauskiskoja - sellaisia kuin minulla on - ei ehkä tehdäkään julkisen terveydenhoidon puolella? Minulla ei ole siitä kokemusta, koska Helsingissä on terveen työikäisen jokseenkin toivotonta päästä terveyskeskushammaslääkäriin, ja muu terveys hoituu onneksi työpaikan kautta.

Yksityisen hammaslääkäriaseman kautta mittojen mukaan tehty kisko maksoi 750 euroa, mikä on ehkä puolet CPAP-laitteen kustannuksista, mutta toisaalta noin 20 kertaa polttoleikkauksen hinta.

Eihän Cpap laite maksa mitään. Nykyisin saa sairaalasta myös kuluvat osat, eli sen käyttö ei maksa muuta kuin sähkön hinta. Se kuuluu saada keskussairaalapiiristä.

• Avun saanut
        Cpap kirjoitti:

Eihän Cpap laite maksa mitään. Nykyisin saa sairaalasta myös kuluvat osat, eli sen käyttö ei maksa muuta kuin sähkön hinta. Se kuuluu saada keskussairaalapiiristä.

CPAP-laitteen voi saada ilmaiseksi, jos onnistuu pääsemään hoitoon julkiselle sektorille. Yksityissektorilla laite maksaa kai vähintään tuhat euroa.

Täällä pääkaupungissa on pikemminkin poikkeus kuin sääntö, jos työssäkäyvä ihminen saa nopeaa hoitoa julkisella sektorilla. Tunnen ihmisiä, jotka olisivat kuolleet, jos olisivat jääneet julkisen sektorin jonoon odottamaan syöpäleikkausta. Onneksi oli sen verran säästöjä, että leikkaus voitiin tehdä yksityissairaalassa.

• Johanna Sallinen
        nainen myös kirjoitti:

Ennen kuorsaushoidon aloittamista suosittelen tutustumaan
        http://goo.gl/hs4KP

• 22
        Cpap kirjoitti:

Menin työterveyteen ja sain lähetteen unipolille (keskussairaala). Siellä unitutkimuksissa todettiin uniapnea ja sain CPAP-laitteen. Kuluja kertyi polimaksujen verran, laite ei maksa mitään, kuten Cpap kirjoitti.

Jos kuorsaajalla on yöllä hengityskatkoja, kannattaa käydä tutkimuksissa. Miksi turhaan viivytellä, kun apua on saatavilla.

• unihoitsu

Jos kuorsaat joka asennossa, niin ei taaida olla muita vaihtoehtoja kuin mennä omalle lääkärille ja hän mahdollisesti antaa lähetteen keuhkolääkärille. Saat ehkä lähetteen unitutkimukseen. Siinä nähdään onko sinulla hengityskatkoksia ym. uniapneaan liittyvää. Aina ei kuorsaaminen ole uniapneaa.
      Ei aina tehdä leikkausta, on myös muitakin hoitokeinoja, kuten CPAP-hoito, jossa nukutaan nenänaamarin kanssa. Laite puhaltaa ylipaineella ilmaa ja pitää hengitystiet auki.
      Lue netistä uniapneasta/kuorsaamisesta. Sitten on uudempi hoito RFTA eli kuumennuskäsittely (löydät sen noilla hahukukirjaimilla). Edellisisessä vastauksessahan oli siitä hyviä kokemuksia.
      Kuorsaamiseen voi auttaa myös laihduttaminen jos on ylipainoa.

• Teppo

Osta SnorBan. Ostin kiskon joulukussa. Kuosaukset hiljeni heti!

Teppo.

• kuorsaajan vaimo

Mikä tuo laite on, miten se toimii, saako sellaisen apteekista? Paljonko suurin piirtein kustantaa?

• Avun saanut

En tunne tuota SnorBania, mutta minulle tehtiin mittojen mukaan kuorsauskisko. Olen käyttänyt sitä nyt kaksi yötä, ja mieheni mukaan kuorsaus loppui siihen paikkaan. Pelkäsin etukäteen, miten laitetta tottuu käyttämään, kuinka paljon se häiritsee unta ja auttaako se. Laite on hiukan epämiellyttävä ennen kuin nukahtaa, mutta ainakaan minun nukkumistani se ei ole häirinnyt tippaakaan.

Tällaisella mittojen mukaan tehdyllä laitteella siirretään alaleukaa pikkuisen eteenpäin ja estetään suun aukeaminen ammolleen (minulla on sellainen versio, että suuta voi raottaa vähän, mutta niitä on sellaisiakin, jotka pakottavat suun kokonaan kiinni). Näin ilma kulkee nenän kautta (allergisen nuhan tukkouttamista "rööreistä" huolimatta) eikä kuorsausääntä enää synny.

Aivan loistava keksintö! Maksoi kyllä aika paljon, 750 euroa yksityisellä hammaslääkäriasemalla, mutta mitäpä sitä ei tekisi perherauhan eteen!

• Teppo
        kuorsaajan vaimo kirjoitti:

Mikä tuo laite on, miten se toimii, saako sellaisen apteekista? Paljonko suurin piirtein kustantaa?

SnorBan löytyy netistä. www.meditec.fi

Teppo

• sellainen

snorban???? ja mistä niitä saa???

• Teppo
        sellainen kirjoitti:

snorban???? ja mistä niitä saa???

SnorBannia saa netistä www.meditec.fi

Teppo

• masa
        Teppo kirjoitti:

SnorBannia saa netistä www.meditec.fi

Teppo

On toinenkin paikka, josta kuorsauskiskoja saa; www.kuorsaus.net. Siellä malleja on useampia.

• Entinnen kuorsaaja
        masa kirjoitti:

On toinenkin paikka, josta kuorsauskiskoja saa; www.kuorsaus.net. Siellä malleja on useampia.

Pääsin kuorsausvaivastani pari vuotta sitten aloit-
        tamallani ruokaöljyvoitelulla: Juuri ennen nukkumaan
        lähtöä kulautan kurkkuuni aivan pienen huikan olii-
        viöljyä. Tehokkainta on rakenteeltaan sakea extra-
        luokan öljy. Kotimainen kylmäpuristettu rypsiöljy
        voi ajaa saman asian. Vaikutus perustunee kurkun
        limakalvojen pehmenemiseen öljyn ansiosta. Aikaisemin kärsin suun kuivumisesta ja kuorsasin
        mahtavasti.
        ENTINEN KUORSAAJA

• Entisen kuorsaajan vaimo

Mä olen ollut kuorsaajan vaimo ja tiedän tasan tarkkaan, miten raivostuttavaa on yrittää nukkua, kun kuorsaus ei lopu vaikka kuinka tönisi tai ainakin alkaa taas uudelleen.

Mun miehelle tehtiin syksyllä sellanen Nukkula ja siihen loppui kuorsaus. Ekana yönä mä menin valmiiksi toiseen huoneeseen nukkumaan, kun ajattelin, että ei se kuitenkaan auta. Mä menin yöllä juomaan ja ihmettelin kun oli niin hiljaista. Luulin että mun mies oli lähtenyt jonnekin tai jotenkin sairas kun oli ihan hiljasta. Mä menin katsomaan makkariin ja siellä se nukkui. Kuului vaan hengityksen ääni.

Nyt me pystytään taas nukkumaan omassa sängyssä yhdessä. Arvatkaa oonko tyyväinen?

• markustaja

...sellanen "nukkula" mahtaa olla?

• nukumme hyvin
        markustaja kirjoitti:

...sellanen "nukkula" mahtaa olla?

pieni hampaiden väliin laitettava "vekotin". Kun laitan sen yöksi suuhun, leuka tulee vähän eteenpäin ja hengitys kulkee sen takia paremmin. Ei tarvitse enää kuorsata. Sinulla on nimimerkkinä "matkustaja". Nukkula on ollut tosi näppärä matkalla muden kanssa nukkuessa ja myös silloin kun haluan nukkua lentokoneessa tai bussissa pidemmällä matkalla. Nukkulan käyttöön piti alussa vähän totutella, mutta nyt nukun paremmin nukkulan kanssa kuin ilman. Olen tosi tyytyväinen. Niin myös vaimoni.

• kuorsaajia hyväkseen.

Lääkefirmat koettavat keksiä ja kaupata KALLIITA kuorsauksenesto suihkeita ja lääkkeitä.

YKSINKERTAISTA ON RAIKASTAA KURKKUU ENNEN NUKKUMISTA JOLLAI MUULLA TAVALLA KUIN KALLIILLA "LÄÄKKEELLÄ"

OTA POHJANMAAN PASTI SUUHUSI ENNEN NUKKUMISTA JA IMESKELE SE. SE TUNTUU KURKUSSA YHTÄ RAIKKAALTA JA TEHOKKAALTA KUIN JOKU APTEEKIN MÖNJÄ. PUHUN KOKEMUKSESTA JA SE AUTOIN KUORSUKSEN VÄHENEMISEEN, JA OLI HALPA VERRATEN 27 EUROA MAKSANEESEEN APTEEKIN LÄÄKKEESEEN VERRRATTUNA.

• Kohtelias kuorsaaja

Hei!

Olen 57-vuotias mies ja olen kuorsannut jo ainakin 20 vuotta. Kuorsaus on ollut pahinta silloin kun olen erittäin väsynyt tai olen juonut alkoholia juuri ennen nukkumaanmenoa. Vajaa pari vuotta sitten kävin lääkärissä, joka totesi toisessa sieraimessa ahtautta, mutta muuten kurkun elimet eivät olleet mitenkään erikoisen suuret tai löysät. Itse huomasin, että olin hengittänyt nukkuessani lähes poikkeuksetta vain suun kautta. Joogaopettajavaimoni avulla (ja pakottamana..heh) aloin opetella hengittämään sisään nenän kautta. Sitä auttoi yöksi suun yli ristiin laitettu lääketeippaus, joka esti suun aukeamisen. Aamulla nenänikin oli paljon avonaisempi kuin ennen ja kuorsasin vain jotain kurkkumurinaa, jonka vaimo sieti hyvin. keino oli paljon halvempi kuin leikkaukset tai muut kaupoissa myytävät tuotteet. Olen tosin käyttänyt - jos olen muistanut - kuorsauksen estävää suihketta silloin kun huomaan olevani kovin vä'synyt tai olen juonut enemmän. Suosittelen

• Nyt nukutaan hyvin

Jos nainen kuorsaa niin siitä ei usein puhuta edes ystävättärille. Ei kannata kärsiä turhaan tai hävetä kuorsaamista. Mulla auttoi Nukkula. Kun sen laittaa yöksi suuhun niin korinat loppuu. Mä nukun itsekin nyt paremmin kun en kuorsaa. Ja mies on tyytyväinen. Ei kannata kärsiä turhaan tai hävetä kuorsaamista.Rohkeasti vaan tuumasta toimeen!

• apulöytyi

sai mulla kuorsauksen loppumaan. Ennen me nukuttiin miehen kanssa enimmäkseen eri huoneissa kun mun kuorsaus oli niin kovaäänistä. Muuten kumpikaan ei saanut kunnolla nukkua. Mies joutui heräämään kuorsaukseen ja mä siihen että se tökki mua kylkeen että vaihtaisin asentoa.

Kun mä sain nukkulan se kova kuorsaus hiljeni heti. Jotain puhunaa kuulemma kuuluu, mutta voidaan nyt nukkua yhdessä aamuun asti.Matkoilla ja "yökylässä" on kanssa helpottavaa kun ei tarvitse mitettiä häiritseekö muita.Nukkulan käyttöä piti alussa vähän treenata, mutta nyt on niinpäin, että mä nukun paremmin sen kanssa.

• kuorsaus

Anteeksi sketisyyteni mutta... heräsi ajatus, että onko nämä kommentit aitoja vai jenkki-tyylinen mainoskikka saada ihmisiä haksahtamaan muovinpalaan josta ei mitään hyötyä? Ihan kuin tv-shop tyyliä!

Mistään en ole löytänyt tämän ihmekapistuksen hintaa tms. Kertokaa avun saaneet mitä maksoitte Teidän nukkuloistanne?

• kuorsaava nainen

tämä ei todellakaan ole mikään mainosteksti. aloitin uuden suhteen reilu vuosi sitten ja meillä ollut iha älytön ongelma mun kuorsaaminen nimittäin. ja se on ärsyttävää ja jopa jollain tapaa noloa, koska olen nainen. nukkumisesta tuli meille ihan kunnon ongelma, kumpaakin jännitti mennä nukkumaan ja lopulta nukuttiin suosiolla eri huoneissa mikä taas aiheuttaa omat ongelmansa ja ainakin mulle tuli jatkuvasta erillään nukkumisesta etäinen olo. mun kuorsaaminen siis hankaloitti meidän elämää poikkeuksellisen paljon. kokeilin ensin kuorsauslaastareita, istualleen nukkumista, kurkkusuihkeita ja vaikka mitä. kävin lääkärissäkin, jossa kävi ilmi, että mulla nielussa jotenkin rakenteellinen vika, että se on liian ahdas ja siihen leikkaukseen en suostunut menemään, koska saattaa vaikuttaa puhe ja lauluääneen ja hyötyprosentti leikkauksessa myös huono. sitten yhtenä yönä epätoivon tunteina tutkin netin läpi kaikesta kuorsaukseen liittyvästä ja olin jo suurin piirtein jo sitä mieltä, että meidän parisuhde on tuhoon tuomittu, että ei nukkuminen saisi olla näin ongelmallista. niin, kun tutkin netistä kaikkia mahdollisia apukeinoja, niin löysin nukkulan sivut. varasin ajan hymyklinikalle ja ajattelin, että syteen tai saveen, mutta joku apu on löydettävä. klinikalla mua palveli itse hammaslääkäri, joka on kehittänyt nukkulan. mulle tehtiin muotti mun purennasta ja muotin perusteella rakennettiin kuorsauskiskoja pienemmät kiskot mun purennan mukaan, kuitenkin niin, että alakeuka venyy eteen. ensin piti pitää sitä päivisin niin kauan kunnes rupes tuntumaan kipeeltä. se on tosi kiree ja aluksi erittäin oudon tuntuinen. ekana päivänä pidin tunnin, tokana kolme ja nejäntenä nukuin sen kanssa neljä tuntia, pidin pari päivää väliä ja nyt viime yönä nukuin koko yön se suussa. SE TOIMII! eli en ole kuorsannut ollenkaan se suussa. MUTTA pakko myöntää, että totutteluun menee varmaan aikaa, koska nyt mulla on tosi kipeet leuat ja purenta tuntuu oudolta. eli oli varmaan virhe nukkua koko yö näin nopeesti sen kanssa. hammaslääkäri nimenomaan ohjeisti, että pikkuhiljaa pitää totuttautua nukkulaan. olin ehkä liian innokas. saas nähdä totunko laitteeseen, mutta tämä on kyllä ainoa joka on auttanut. maksoi 550 euroa ja saa rahat takaisin ymmärtääkseni jos kokee ettei toimi. toivottavasti jollekin on tästä apua.

• JarmoKinnunen

Hei !

Caporex Oy tuo maahan akupunktiion perustuvaa rannekellotyyppistä kuorsauksen poistajaa. Laite on käytössä testattu ja toimii varmasti. Laite asetetaan ranteeseen remmillä, kuin rannekello. Kun laitteen prosessori havaitsee että henkilö alkaa kuorsata, niin se lähettää pieniä sähköimpulsseja ja kuorsaus lakkaa. Nukkuja ei sähköimpulsseja tunne, sillä ne ovat hyvin heikkoja.

Hinta laitteelle on 30 euroa. Paketti sisältää laitteen, patterin, geeliä ja suomenkielisen käyttö-ohjeen. Kysy lisää www.caporex.fi.

• öljyhömpsy

Alempana joku saanut avun ottamalla hömpsyt oliiviöljyä. Uteliaisuuttani kehoitin miestäni eilen näin tekemään, yllätys, en ole aikoihin saanut niin hyvin nukuttua, hän EI kuorsannut. Tämä on todella mielenkiintoista, jatkamme kokeilua.

• jk

en saa kuorsausta kuriin

• Mahtavaa tämä auttoi

Nyt kaikki korva kuulolla jotka haluatte että kuorsaus loppuu...Tilanne oli meidän perheessä jo se että jouduin nukkumaan yläkerrassa. Kertakaikkiaan vaimo ei enää kestänyt kuorsaustani. Ongelma se että nukuin aina selälläni ja kuorsaus oli väistämätön tosi asia...ohessa linkit jolla loppui.
      Tyyny on aivan mahtava muunmuassa ozbaby Turussa myi tuotetta ja moni muukin. Kallis on mutta toimii.
      http://www.bumbeez.com/Doomoo-Buddy-imetystyyny-Light-Pink-Taupe
      ja tuossa kisko jonka tilasin Ebaysta hinta lähetyksineen 14€

http://viewitem.eim.ebay.fi/STOP-SNORING-MOUTHPIECE-ANTI-SNORE-DEVICE-SLEEP-AID-NEW/130518458694/item

Nyt on vihdoin hiljaista ja itsekin nukun aivan loistavasti töyden yön unia.
      Suosittelen kaikille lämpimästi.
      Tyynyn ansiosta nukun nyt kyljelläni ja tyyny mukautuu mahtavasti Tulee ns. ihanne asento kyljellään ja suu kisko auttaa leukaa eteenpäin.
      En ole vielä uskaltanut koittaa, mutta luulen että kiskon voin jättää pois kun nnyt kerran pysyn kyljelläni koko ajan.
      Eli nyt kipin kapin ostamaan miehelle lahjaksi "Buddy" imetystyyny...
      Ei ne kumminkaan itse sitä kehtaa ostaa!!!!

• Uniapnea vie hengen

Silti menisin lääkäriin ja tutkittaisin, mistä kuorsaus johtuu.
        Hintaa tulee terveyskeskusmaksun verran.

• HannuPalo

kuorsauskiskoja käyttelen. Meddaccess.fi:sta tilasin SnoreMedsin. Ennen tilasin Ebaysta, mut nyt saapi Suomesta, ehdotn kapistus pari-kolme kk. kestää käytössä. Aluks tuli leuat aivan v....n kipeeks, mut rauhottu parissa yössä. Onko muilla näistä kokemusta, ohjeessa oli, et voidaan uudelleen lämmittää ja muotoilla, mut en oo uskaltanu koittaa, kun pelkään, että hajoo toiseen lämmitykseen..Olis kyllä käyttöaikaa pidentävä, jos vois, kun hieman löystyy parin kuukauden käytön jälkeen...3kk:n jälkeen alkaa murtumaan kumi ainakin meikällä.

• Topias

Saako tuouta Snoremeds kuorsauskiskoa apteekista tms. Vai onko netistä tilaaminen turvallista?

• Topias

Ai tuo medaccess.fi onki suomalainen. Menin ensin väärälle sivulle. Snoremeds kuorsauskisko tilattu. Saahan nähdä onko humpuukia

• pörinä

Kuorsauskisko ei ole humpuukia, se tosiaan auttaa. Erilaiset suihkeet jne taitavat mennä humpuukin puolella.

Kiskomalleja on monia. Käytän itse Somnoguard-merkkistä, senkin saa netistä. Kuorsaus loppui melkin kokonaan, selällään kuorsaan edennee, mutta ennen kaikkea huomaan, että olen aamulla itse virkeämpi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      41
      2981
    2. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      27
      2844
    3. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      120
      2298
    4. Onko tässä paljon lääkettä..

Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 4
      Ikävä
      228
      1432
    5. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      163
      1326
    6. Tapani Kiminkine n on ammuttu Helsingissä

Kertoo poliisilähteet...
      Maailman menoa
      11
      1256
    7. Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"

Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1063
    8. Mitä sä ajattelet

Musta tällä hetkellä? Onko vihaa, rakkautta vai halu vältellä jotta unohtaa
      Ikävä
      74
      979
    9. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      39
      912
    10. Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä

On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän
      Hyrynsalmi
      13
      792
    Aihe