Olemme menossa maistraatissa naimisiin, mutta haluamme myös papin siunauksen. Minkälainen tuo siunaus on? Kysyykö pappi siinä sitä "tahdotko-juttua" eli eroaako se kaava kovin paljon normaalista kirkkovihkimisestä?? Mies ei kuulu kirkkoon, mutta mä haluan kuitenkin siunauksen koska se tuntuu jotenkin juhlallisemmalta.
Vastaukset 3
- carin
Evlut seurakunnan internet-sivuilta löytyy tuo siunauksen kaava eli:
Avioliiton siunaaminen etenee seuraavasti:
Johdantomusiikki
Alkusiunaus
Johdantosanat
(Psalmi, vapaaehtoinen)
Rukous
Raamatunluku
Papin puhe siunattaville
Siunaaminen:
Kysymykset
Aviopuolisoiden siunaaminen
(Virsi, vapaaehtoinen)
Yhteinen esirukous
Isä meidän -rukous
Siunaus ja lähettäminen
Päätösmusiikki
Avioliiton siunaamisen kaavassa ei ole sormusrukousta eikä sormuslupauksia. Sormusten vaihtamisen katsotaan kuuluvan avioliittoon vihkimiseen.
Ihanaa hääpäivää teille :)- ainakin
oli sormuksen pujotus ja sormusrukous/siunaus, kun itse sitä toivoimme. Tuokin lienee ihan papin kanssa sovittavissa oleva juttu.
- missukka
ainakin kirjoitti:
oli sormuksen pujotus ja sormusrukous/siunaus, kun itse sitä toivoimme. Tuokin lienee ihan papin kanssa sovittavissa oleva juttu.
vastauksistanne. Minäkin tahtoisin että olisi tuo sormuksen pujotus sormeen, pitääkin sit kysyä että josko sen voisi toteuttaa. Virsiä en haluaisi että laulettaisiin, koska pidämme häämme ulkona ja porukkaa ei ole kovin paljon. Sen sijaan alku ja loppumusiikki voisi tulla soittimesta.... ei kuitenkaan mitään häämarssia. voikohan kappaleen valita mistä vaan. Tykkäisin soittaa siihen Maaritin kauniin kappaleen...Ei vaadi paljon, vain kaiken.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa872049Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as391323Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu136993Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.214933- 80820
- 95803
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo215714- 72685
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,51680On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79638- 69621
- 35601
- 37551
- 55517
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25467Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28452Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin13449- 35444
- 33433
- 40427