Olemme menossa maistraatissa naimisiin, mutta haluamme myös papin siunauksen. Minkälainen tuo siunaus on? Kysyykö pappi siinä sitä "tahdotko-juttua" eli eroaako se kaava kovin paljon normaalista kirkkovihkimisestä?? Mies ei kuulu kirkkoon, mutta mä haluan kuitenkin siunauksen koska se tuntuu jotenkin juhlallisemmalta.
Vastaukset 3
- carin
Evlut seurakunnan internet-sivuilta löytyy tuo siunauksen kaava eli:
Avioliiton siunaaminen etenee seuraavasti:
Johdantomusiikki
Alkusiunaus
Johdantosanat
(Psalmi, vapaaehtoinen)
Rukous
Raamatunluku
Papin puhe siunattaville
Siunaaminen:
Kysymykset
Aviopuolisoiden siunaaminen
(Virsi, vapaaehtoinen)
Yhteinen esirukous
Isä meidän -rukous
Siunaus ja lähettäminen
Päätösmusiikki
Avioliiton siunaamisen kaavassa ei ole sormusrukousta eikä sormuslupauksia. Sormusten vaihtamisen katsotaan kuuluvan avioliittoon vihkimiseen.
Ihanaa hääpäivää teille :)- ainakin
oli sormuksen pujotus ja sormusrukous/siunaus, kun itse sitä toivoimme. Tuokin lienee ihan papin kanssa sovittavissa oleva juttu.
- missukka
ainakin kirjoitti:
oli sormuksen pujotus ja sormusrukous/siunaus, kun itse sitä toivoimme. Tuokin lienee ihan papin kanssa sovittavissa oleva juttu.
vastauksistanne. Minäkin tahtoisin että olisi tuo sormuksen pujotus sormeen, pitääkin sit kysyä että josko sen voisi toteuttaa. Virsiä en haluaisi että laulettaisiin, koska pidämme häämme ulkona ja porukkaa ei ole kovin paljon. Sen sijaan alku ja loppumusiikki voisi tulla soittimesta.... ei kuitenkaan mitään häämarssia. voikohan kappaleen valita mistä vaan. Tykkäisin soittaa siihen Maaritin kauniin kappaleen...Ei vaadi paljon, vain kaiken.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haapaveden upea kurvikuningatar
No nyt on kyllä mahtava uutinen että Haapaveden rohkea ja toimelias nainen ja yrittäjä on päässyt finaaliin kurvikuninga1251815Uskaltaisitko ihana nuorempi nainen lähettää
WhatsApp -viestiä, jos sulla on mun numero. Olisin ihan haltioitunut... Tykkään ja kaipaan ❤️❤️91877Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja150844- 60800
Meinasi nainen mennä pasmat sekaisin
Rupesin vapisemaan, kun huomasin sinut. Mutta sain sentään juuri ja juuri koottua itseni, etten ihan häpäissyt itseäni.35772Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔47712Upeaa Google!
Kohta on töitä tarjolla kaikille! Suomen taloushistorian suurin investointi ja Kajaani mainittu! Sähkö kyllä riittää, tö261658Lidilikö Suomussalmelle
Tännekki Lidili. Loppus tuo kiskominen näillä jäljellä olevilla. K-Market ihan sikakallis ja hyvin ylimieliset omistajat42657- 71654
Ei makeat pimut sytytä
sen jälkeen kun on nähnyt sinut. Olet vain ihastus vailla vertaa. Kun sinut tuntee muut eivät tunnu miltään. Tajuatko ol34592