siunauksesta

missukka

Olemme menossa maistraatissa naimisiin, mutta haluamme myös papin siunauksen. Minkälainen tuo siunaus on? Kysyykö pappi siinä sitä "tahdotko-juttua" eli eroaako se kaava kovin paljon normaalista kirkkovihkimisestä?? Mies ei kuulu kirkkoon, mutta mä haluan kuitenkin siunauksen koska se tuntuu jotenkin juhlallisemmalta.

3

862

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • carin

Evlut seurakunnan internet-sivuilta löytyy tuo siunauksen kaava eli:

Avioliiton siunaaminen etenee seuraavasti:
      Johdantomusiikki
      Alkusiunaus
      Johdantosanat
      (Psalmi, vapaaehtoinen)
      Rukous
      Raamatunluku
      Papin puhe siunattaville
      Siunaaminen:
      Kysymykset
      Aviopuolisoiden siunaaminen
      (Virsi, vapaaehtoinen)
      Yhteinen esirukous
      Isä meidän -rukous
      Siunaus ja lähettäminen
      Päätösmusiikki

Avioliiton siunaamisen kaavassa ei ole sormusrukousta eikä sormuslupauksia. Sormusten vaihtamisen katsotaan kuuluvan avioliittoon vihkimiseen.

Ihanaa hääpäivää teille :)

• ainakin

oli sormuksen pujotus ja sormusrukous/siunaus, kun itse sitä toivoimme. Tuokin lienee ihan papin kanssa sovittavissa oleva juttu.

• missukka
        ainakin kirjoitti:

oli sormuksen pujotus ja sormusrukous/siunaus, kun itse sitä toivoimme. Tuokin lienee ihan papin kanssa sovittavissa oleva juttu.

vastauksistanne. Minäkin tahtoisin että olisi tuo sormuksen pujotus sormeen, pitääkin sit kysyä että josko sen voisi toteuttaa. Virsiä en haluaisi että laulettaisiin, koska pidämme häämme ulkona ja porukkaa ei ole kovin paljon. Sen sijaan alku ja loppumusiikki voisi tulla soittimesta.... ei kuitenkaan mitään häämarssia. voikohan kappaleen valita mistä vaan. Tykkäisin soittaa siihen Maaritin kauniin kappaleen...Ei vaadi paljon, vain kaiken.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      54
      980
    2. Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?

Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan
      Maailman menoa
      69
      781
    3. Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan

Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli
      Jämsä
      65
      765
    4. Mitä haluaisit kysyä tänään

Kaivatultasi? Anna jokin tunniste itsestäni tai hänestä.
      Ikävä
      61
      731
    5. En välitä sinusta yhtään

Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.
      Ikävä
      50
      666
    6. Ei se nainen edes oo

mitenkään nätti 🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      62
      633
    7. Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"

Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk
      Kotimaiset julkkisjuorut
      7
      616
    8. Olen luovuttanut

Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik
      Ikävä
      33
      603
    9. Hyvä ihminen

Koetko olevasi hyvä ihminen ja kohteletko toisia arvostavasti?
      Ikävä
      78
      486
    10. Nainen. Onko meissä

Sinusta jotain samaa? Näköä tai luonteenpiirteitä? Utelias
      Ikävä
      37
      480
    Aihe