siunauksesta

missukka

Olemme menossa maistraatissa naimisiin, mutta haluamme myös papin siunauksen. Minkälainen tuo siunaus on? Kysyykö pappi siinä sitä "tahdotko-juttua" eli eroaako se kaava kovin paljon normaalista kirkkovihkimisestä?? Mies ei kuulu kirkkoon, mutta mä haluan kuitenkin siunauksen koska se tuntuu jotenkin juhlallisemmalta.

3

862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • carin

      Evlut seurakunnan internet-sivuilta löytyy tuo siunauksen kaava eli:

      Avioliiton siunaaminen etenee seuraavasti:
      Johdantomusiikki
      Alkusiunaus
      Johdantosanat
      (Psalmi, vapaaehtoinen)
      Rukous
      Raamatunluku
      Papin puhe siunattaville
      Siunaaminen:
      Kysymykset
      Aviopuolisoiden siunaaminen
      (Virsi, vapaaehtoinen)
      Yhteinen esirukous
      Isä meidän -rukous
      Siunaus ja lähettäminen
      Päätösmusiikki

      Avioliiton siunaamisen kaavassa ei ole sormusrukousta eikä sormuslupauksia. Sormusten vaihtamisen katsotaan kuuluvan avioliittoon vihkimiseen.

      Ihanaa hääpäivää teille :)

      • ainakin

        oli sormuksen pujotus ja sormusrukous/siunaus, kun itse sitä toivoimme. Tuokin lienee ihan papin kanssa sovittavissa oleva juttu.


      • missukka
        ainakin kirjoitti:

        oli sormuksen pujotus ja sormusrukous/siunaus, kun itse sitä toivoimme. Tuokin lienee ihan papin kanssa sovittavissa oleva juttu.

        vastauksistanne. Minäkin tahtoisin että olisi tuo sormuksen pujotus sormeen, pitääkin sit kysyä että josko sen voisi toteuttaa. Virsiä en haluaisi että laulettaisiin, koska pidämme häämme ulkona ja porukkaa ei ole kovin paljon. Sen sijaan alku ja loppumusiikki voisi tulla soittimesta.... ei kuitenkaan mitään häämarssia. voikohan kappaleen valita mistä vaan. Tykkäisin soittaa siihen Maaritin kauniin kappaleen...Ei vaadi paljon, vain kaiken.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      107
      1047
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      918
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      495
    9. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      45
      482
    10. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    Aihe