eli taas iski hiiva... mulla taitaa olla se n. 6 kertaa vuodessa.. varasin papa kokeenkin ihan varmuudeksi , jos on solumuutoksi tms.
otin pari pv sitten lääkärin määräämän tabletin hiivaan.. tuntuu, että emättimestä hiiva olisi kadonnut, mutta klitoris ja muua alue onkin sitten herkempi.. harrastimme eilen seksiä ja nyt aamulla sattui pissatess..varmaan joku kohta rikki.. olen kuivuuteen käyttänyt nytten clerical öljyö, se auttaa.. mutta mitäs mä voisin tänään vielä käydä hakeen apteekista..jotta pääsisin vaivasat nopeesti eroon????
haenko canestan voidetta tms.. vai pitäskö ihan ostaa sellanen emätinpuikko sydeemi..vai riittääkö hiivatabu kuuri tälläkertaa..
Neuvoja kiitos =)
Hiiva probleema
5
1296
Vastaukset
- poika78
Meillä vaimolla uusiutu hiiva jatkuvasti kunnes tuli pieneen mieleen että oisko vaikka mulla myös ja käytin kanssa jotain rasvaa ja hiiva pysy aika pitkään pois.
- (-)
Käytin itse hiivaan Canestenia, Gyno-Daktarinia, Diflucanin ja Pimafucin-voidetta - kaikki 3 kk sisällä. Bakteeritulehduksen jouduin syömään erästä antibiottia, ja sen jälkeen alkoi kirvely juuri klitoriksen ja virtsaputken alueella. Tämä paheni lopulta vaginaalisen kouristuksen asteelle, ja koko haaroväli oli erittäin pahassa kunnossa pitkään. Oireilen vieläkin, vaikka nämä "haamukivut" tai mikä lie hiivalle herkitystiminen (syy tuskin selviää koskaan) alkoivat joulun maissa jo.
Hiivalääkkeet ovat varsin vahvoja ja jos sinusta tuntuu että sinulla on jotain "rikki", älä ihmeessä pahenna vielä tilaasi. Suosittelisin kokeilemaan Betadine-voidetta joka on yleensä ollut aroillekin limakalvoille hyvin siedetty aine.
Lisäksi kannattaa ilman muuta tarkastaa nämä:
- e-pillerit aiheuttavat hiivaa
- sperman jättäminen emättimeen on ravintoa hiivalle (spermassa on sokeria siittiöiden evääksi ja sperma muuttaa emättimen luontaisesti happamia olosuhteita väärään suuntaan)
- mies tosiaan voi olla hänkin hiivainen ja tartuttaa aina sinut uudelleen
- kiristävät tekokuituiset alushousut huono homma, kannattaisi nukkuakin alasti
- pesu vain vedellä tai korkeintaan maitohappopitoisella pesuaineella
- ruokavalion tarkistus: sokeri, vehnä ja hiilihydraatit (esim. kuivatut hedelmät) syöttävät hiivaa elimistössäsi- n24
Onko sulla tuo pitkäkestoinen hiiva aiheuttanut myös oireita virtsateissä? Esi. pissattaa useammin kun normaalisti?
- nainen78
n24 kirjoitti:
Onko sulla tuo pitkäkestoinen hiiva aiheuttanut myös oireita virtsateissä? Esi. pissattaa useammin kun normaalisti?
olenko käynnyt pissalla useemmin kun normaalisti..
hyvä veikkus tuohon hiivan epänormaaliin ilmestymiseen on taatusti epilleri.. siitä olen varma, että se on osavaikuttaja ollut...
lisäksi stressi, ehkä vähän heikompi puolustuskanta: flunssaa ollut ja saman aikaisesti mulla onnyt yskänrokahtuma.. eli olen selkeesti helposti altistuva..
lisäksi syynä voi olla tamnppoonit.. ennen käytin lähinnä siteitä, nyt about 1,5 vuotta olen käyttänyt ainoastaan tamppooneja sekä pikkuhousunsuojia.
kävin äskön hakemassa canestan voidetta..ajattelin sitä päivän pari käyttää.. veikkaan, että kyllä se siitä.. hiiva tabu kuurin voisi myös aloitta taas =)
on meillä naisilla vaivat! - (-)
n24 kirjoitti:
Olen aina ollut aika huono juomaan nesteitä, mutta nyt kun olen aloittanut kaikenlaisia luontaistuotteita (omega 3, vitamiinit, valkosipulikapselit, maitohappobakteeri...) niin jokaisen kanssa kehotetaan juomaan reilusti nestettä, joten olen sitten tehnyt niin ja tottakai se aina läpikin tulee. Kuulema normaalisti ihminen käy vessassa 4 - 6 krt/vrk ja öisin korkeintaan kerran; minä käyn nykyisin ehkä 4 - 5 kertaa ja öisin en ollenkaan. EIpä siis ole tainnut pissatella useammin.
MUTTA semmoista oiretta on kumminkin ollut että käytettyäni bakteeritulehdukseen joulun maissa antibioottia alkoi nimenomaan klitoriksen ja virtsaputken välillä kirvely, josta sitten on kehittynyt kaikenlaista vaivaa. Vieläkin ärsyttää siltä alueelta tuon tuostakin, ja joskus öisin tuntuu kuin klitorista tai virtsaputkea "nyittäisiin" jotenkin, eli se ilmeisesti kouristelee lievästi. Tässä jossain vaiheessa oli sellaista että jos rakko oli oikein täynnä, se pahensi jomotusta koko genitaalien alueella. (Viralliset nimikkeet oireistolle vulvodynia ja vestibuliitti, sen mukaan minnepäin kipuilu painottuu.)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi403741Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal333314- 692938
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912780- 351798
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no821766- 241609
- 281557
- 291539
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231524