Tarkotus on tapetoida 80-luvun puolivälissä rakennettu kämppä..nykyiset tapetit laitettu 5-vuotta sitten edellisten omistajien aikaan. Ajattelin että laittaisin koko kämppään lasikuitutapetin, sitä voi sitten maalata, jos alkaa väri kyllästyttämään. Nyt kysymys kuuluu, pitääkö vanhoja tapetteja repiä ollenkaan pois alta? Eikö lasikuitutapetti ole aika paksua kuitenkin..jos repisi vaan boordin pois alta "pullottamasta"? Vai miten olette tehneet? En tiedä yhtään mitä materiaalia seinät ovat?? Mitään levyjä ei ainakaan aleta vaihtamaan..Kiitos etukäteen!
Neuvoja..
7
1243
Vastaukset
- pois-
Kyllä ne pois kannattaa ottaa, sillä todennäköisesti liima pehmittää tapetin, sulattaa liisterin ja sitte sun seinäs on kuplia täynnä.
Seinät on varmaan kipsi- tai lastulevyä ja jos ne on pohjamaalattu ennen tapetointia, niin ei tapetin poisto mikään ihmeellinen operaatio ole.
Jos tapetissa on irtoava pintakerros, niin revit sen ensin pois kuiviltaan. Sitte kastelet pohjapaperin kunnolla ja siklillä työntelet pois.
Jos laitat koko kämppään lasikuitutapetit, niin muista, että se on sellanen aika lopullinen ratkaisu. Kunnolla liimattua lasikuitutapettia ei irrota erkkikään..- emppuli-26
Mutta haittaako, (jos nyt sitten revin kaikki tapetit pois) jos jää jotain pieniä epätasaisuuksia..siis ettei nyt ainakaan seinää enää hiomaan tarvii ruveta?! Siis että peittääkö se lasikuitutapetti senverran..Asunto on meille väliaikainen, joten minua ei haittaa vaikka lasikuitutapettia ei saakaan ikinä pois..=) mahd helpolla nyt yritän päästä, ja maalattava seinäpinta on minusta paras.
- mualari
emppuli-26 kirjoitti:
Mutta haittaako, (jos nyt sitten revin kaikki tapetit pois) jos jää jotain pieniä epätasaisuuksia..siis ettei nyt ainakaan seinää enää hiomaan tarvii ruveta?! Siis että peittääkö se lasikuitutapetti senverran..Asunto on meille väliaikainen, joten minua ei haittaa vaikka lasikuitutapettia ei saakaan ikinä pois..=) mahd helpolla nyt yritän päästä, ja maalattava seinäpinta on minusta paras.
Pienet epätasaisuudet ei haittaa, mutta kyllä se pohja kannattaa siloinen olla - ei tuu yllätyksiä.
Mutta itse asiaan: ÄLÄ LAITA LASIKUITUTAPETTIA varsinkaan, jos olet myymässä asuntoa vähän ajan päästä. Se laskee asuntosi arvoa lasikuidun tasoituksen ja maalauksen verran : D - emppuli-26
mualari kirjoitti:
Pienet epätasaisuudet ei haittaa, mutta kyllä se pohja kannattaa siloinen olla - ei tuu yllätyksiä.
Mutta itse asiaan: ÄLÄ LAITA LASIKUITUTAPETTIA varsinkaan, jos olet myymässä asuntoa vähän ajan päästä. Se laskee asuntosi arvoa lasikuidun tasoituksen ja maalauksen verran : DKun mä tahtosin! Tapetit maksaa ihan sikana, varsinkin sellaset voimakkaanväriset ja joka huoneeseen erilaiset..ajatushan oli, että kun 3 seinää on vaaleella ja yksi tummemmalla värillä, niin väriä on helppo vaihtaa maalaamalla, jos alkaa kyllästyttää..isompi hommahan se on uusia tapetteja kun maalata..
- ja se oli kirkkaan punaista!
emppuli-26 kirjoitti:
Kun mä tahtosin! Tapetit maksaa ihan sikana, varsinkin sellaset voimakkaanväriset ja joka huoneeseen erilaiset..ajatushan oli, että kun 3 seinää on vaaleella ja yksi tummemmalla värillä, niin väriä on helppo vaihtaa maalaamalla, jos alkaa kyllästyttää..isompi hommahan se on uusia tapetteja kun maalata..
Oletkohan sä asunut ennen meitä asunnossa, jossa nyt asumme? Meinaan, että mä olen se seuraava asukas, joka itkien, kiroillen ja hikoillen irrotin lasikuitutapettia seinästä yötä päivää ja silti meni VIIKKO n 8m2 seinän putsaamisessa. Että kiitti vaan...
- iituli
ja se oli kirkkaan punaista! kirjoitti:
Oletkohan sä asunut ennen meitä asunnossa, jossa nyt asumme? Meinaan, että mä olen se seuraava asukas, joka itkien, kiroillen ja hikoillen irrotin lasikuitutapettia seinästä yötä päivää ja silti meni VIIKKO n 8m2 seinän putsaamisessa. Että kiitti vaan...
Miksi ne pitää ottaa pois? Eikös siihen päälle voi laittaa tasoitetapetin ja sitten tavallisen tapetin??? Vai voiko?
- mualari
iituli kirjoitti:
Miksi ne pitää ottaa pois? Eikös siihen päälle voi laittaa tasoitetapetin ja sitten tavallisen tapetin??? Vai voiko?
Yleensä ei kannata ottaa pois, kuten aikaisemmassa viestissä tuli esiin (itkua ja parkua).
Nopein tapa on tasoittaa lasikuitutapetti ja sitten maalata, jonka jälkeen voi sitten tapetoida.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511437- 639870
- 1475580
- 1443784
- 753750
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792603