olenko outo

lintu vai kala

Miksihän lapsenlapset tuntuu niin työläiltä hoitaa,vaikka kaikki omat lapseni olen itse hoitanut ja omasta vapaasta tahdosta ja rakkaudesta lapsiini.
Onko kellään muulla väsymystä lapsenlapsien hoitoon ,vain olenko ainut?

11

479

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pakko hoitaa?

Älä hoida jos ei huvita!

• outo lintu

Tuntuu raskaalta ja ei johdu kyllä rakkauden puutteesta. Kerran ihan vapaaehtoisesti otin mökille muutamaksi päiväksi pari alle 6v ja sen jälkeen tarvitsin toipumislomaa viikon. Milloin oli kirves kädessä ja milloin puussa ylhäällä.
      Kun tasan tarkkaan ei tiedä mihin lapsi pystyy tai saa tehdä, niin se huolehtiminen vie todella energiaa.
      Nyt siitä on jo tullut vitsi, että mummu pelkää kun nuorinkin on eskarissa. Helpottanut huomattavasti ja meillä on hauskaa yhdessä, osaavat jo pelata ja metsäretket ovat molemminpuolista nautintoa. Mutta se pienten lasten hoito oli kelloon katsomista. Minäkin luulin, että olen viallinen, mutta minulla oli hyvä keskusteluyhteys vanhempiin ja lapsilta kiellettiin esimerkiksi puihin kiipeäminen, kun minä hoidin. Saan myös hoitaa omilla säännöillä, koska en ole mikään "vakihoitaja".

• jollet tiedä

"Kun tasan tarkkaan ei tiedä mihin lapsi pystyy tai saa tehdä, niin se huolehtiminen vie todella energiaa".
        Että kuinka sulla omat lapsesi hoitui sitten?
        Etkö tiennyt mihin he pystyivät? Outoa.

• ja olin rohkea
        jollet tiedä kirjoitti:

"Kun tasan tarkkaan ei tiedä mihin lapsi pystyy tai saa tehdä, niin se huolehtiminen vie todella energiaa".
        Että kuinka sulla omat lapsesi hoitui sitten?
        Etkö tiennyt mihin he pystyivät? Outoa.

Jos lapsenlapsia näkee kerran kuussa päivän, ei todella osaa arvioida heidän osaamista. En muista osasiko lapseni 4,3 vuotiaana sytyttää takkaa ilman ohjausta tai 6v hakata puita. Kyllä siinä tulee varovaisuutta peliin ja seuraamista. Jos olisin heidän arjessa mukana, niin tietenkin asia olisi toisin. Se ei vain ole mahdollista muuta kuin lomillani. Ymmärsitkö?

• jo järjenkin
        ja olin rohkea kirjoitti:

Jos lapsenlapsia näkee kerran kuussa päivän, ei todella osaa arvioida heidän osaamista. En muista osasiko lapseni 4,3 vuotiaana sytyttää takkaa ilman ohjausta tai 6v hakata puita. Kyllä siinä tulee varovaisuutta peliin ja seuraamista. Jos olisin heidän arjessa mukana, niin tietenkin asia olisi toisin. Se ei vain ole mahdollista muuta kuin lomillani. Ymmärsitkö?

pitäisi sanoa sen että lapselle ei anneta tikkuja eikä kirvestä käteen. Ihmettelin vain että kun kyseessä oli jo sentään lapsesi lapset, ettet tiennyt mihin lapset pystyvät. Ymmärsitkö?

Selvennys vielä: ei ne lapset ja niiden kyvyt siitä miksikään muutu, oli ne omia tai lapsenlapsia. Tottakai sen ikäisten lapsien kanssa on oltava tarkkana, eli isovanhempana se tulis jo tietää, kun on jo ollut omiakin sen ikäisiä. Tuliko nyt ajatukseni selväksi?

• mummu

aihaeeseen joka minuakin on askarruttanut;))

minulla on kaksi lastenlasta,ja todella en ole hoitanut niitä,vaikka rakasan heitä yli kaiken,mut olen sanonut heidän äidilleen ,siis tyttärelleni,että tee niin monta kun ite viittit hoitaa ,minä ole teidät jo hoitanut,

mut apuani annan henkiseti.
      toki lapsenlapseni ovat mulla olleet jopa yökylässäkin,mutta vain silloin kun minulla on sellainen tunne, että nyt haluu olla heidän kanssa ja en tunne olevani iteksäs.vaan nyt mulla on omakin elämä kun muksut ovat aikuisii.
      -mut sitä vaan ajattelen itsestäni että miksi mulla on vahvempi side vanhempaan lapsenlapseeni joka on nyt 3vee tyttö,ja poika on 2vee,johtuuko siitä kun melkein vuoden hoidin tyttöä?? kun äiti alkoi melkein samantien odottaa toista ja oli väsynyt??

-mutta kumpaakin rakastan;)))
      ja ehkä nyt on kolmas tulossa ,siitä nyt en osaa vielä iloita;))) miksi en??
      ite olen 46vee ja tyttäreni 25vee.

• 50+setämies

Tyttäret vain opiskelevat,ei heillä ole aikaa hankkia lapsia

• Kuskaan

Melkein joka päivä.
      Ukista ihan kivaa puuhaa 3:n pojan kanssa painia.

• ukki pärjjee siinä painissa..:)

Tuollaisia ukkeja menis kaupaksi enemmännii..:)

• Tappiot
        Pirrejuupas kirjoitti:

ukki pärjjee siinä painissa..:)

On vain osattava niellä.:))

• mummona on mukavaa
        Pirrejuupas kirjoitti:

ukki pärjjee siinä painissa..:)

antoisaa kun tekee omasta tahdosta eli ei mitenkään velvollisuudentunteesta kun on mummo tai pappa.Mutta lapset on niin vikkeliä ja kyselevät kaikesta koko ajan,se tuntuu tän ikäsenä välillä raskaalta.Mutta mikäs se mukavampaa kun he istuvat sylissä ja saan kertoa satuja omasta päästäni,sieltä riittää ja kun he tulevat mukaan sanomalla:ei se noin ole vaan näin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3672
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      28
      3232
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2878
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2720
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1699
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      22
      1518
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1507
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1474
    Aihe