Kuka tietäisi mihin voi valittaa työvoimavirkailijasta,joka haluaa vain alistaa ja nöyryyttää työtöntä. Haluan opiskella mutta virkailija pimittää päätöksiä eikä palauta minun lappuja eikä anna tietoja.
Luulee omistavansa koko viraston. Siis mitkä ovat työttömän oikeudet? Tietääkö kukaan?
Hän antaa eri päätöksiä kuin toisessa työvoimavirastossa mutta asia on ihan sama.
Paljonko saa olla yhteistuntimäärä jos työtön opiskelee muutamana iltana viikossa?
Valitus!
8
983
Vastaukset
- äksy
Menet sinne toimistoon sen työntekijän eteen ja kysyt kohteliaasti niitä tietoja joita tarvitset ja mainitset OIKEUDESTASI näihin tietoihin ja jos mitään ei tapahdu, niin sitten taikasanat: "Kutsuppa esimiehesi paikalle. Välittömästi."
Ja sitten sellaiset vuodatukset virkailijan sinua kohtaan osoittamasta kohteliaisuudesta, että oksat pois! - äksy
Opiskeluahan ei käsittääkseni mitata tunneissa, vaan opintoviikoissa/opintopisteissä ja muistaakseni jos suoritat kuukaudessa
- Jussi
" Haluan opiskella mutta virkailija pimittää päätöksiä eikä palauta minun lappuja eikä anna tietoja."
Mikäli asia on kirjallisesti asetettu vireille, siitä tulee antaa hallintolain mukainen päätös. Jos päätöstä ei anneta, siitä voi valittaa en tiedä, mikä on seuraava valitusaste, kannattaa tiedustella sitä työministeriön verkkosivujen kautta.
Sinulla on oikeus kaikkiin omiin tietoihisi, voit laittaa vireille kirjallisesti virallisen tietopyynnön, vapaamuotoinen pyyntö käy hyvin. Siihen täytyy vastata, jos ei vastata, voi asiasta
keskustella tietosuojavaltuutetun toimiston kanssa. Myös voi asiasta valittaa eteenpäin siihen valitusasteeseen, joka käsittelee työvoimaviranomaisten toimintaa.
Itse valitin työvoimavirkailijan tempuista kirjallisella valituksella toimiston johtajalle ja vetosin yksityiskohtaisesti lainsäädännön tiettyihin lakeihin, kuten hallintolakiin. Ko. virkailija sai huomautuksen esimieheltään.
Hallintolaki velvoittaa viranomaisia, eri virastoissa viranomaisten ammattitaito viranomaistoiminnassa on aika heikkoa. Jää kansalaisen varaan valvoa ja vahtia oikeuksiaan.
Olen useaan otteeseen teetättänyt viranomaisilla ylimääräisiä hommia valituksilla, kun joutuvat kirjoittelemaan vastineita ja lausuntoja, liittämään lippuja ja lappuja. Nyt on kaksi tapausta vireillä.
Ei saa antaa viranomaisten hyppiä nenille. Finlex auttaa asiaan. www.finlex.fi - pitää itse perätä oikeuksiaan
Jos ei muu auta, niin yhteys työvoimaministeriöön, rohkeasti vaan!
Vapaa-ajallaan saa tehdä mitä haluaa, työtönkin!- Nyt sain lisää voimaa
On tämä ihana palsta. Heti tuntui paremmalta, kun sain voimia lisää noista vastauksista. Tiedän, että en anna periksi ja niin sanoi opettajakin, joka onneksi teki lisää lappuja ja lakipykälöitä työkkäriini. Tuntuu, että tämä on jo henkilökohtaista, vaikken tunne koko virkailijaa. Kiitos, periksi en anna. Kuka se työttömän oikeuksista pitää huolta kuin työtön itse. Ihmetyttää vaan se, että eikös niiden tehtävä ole kannustaa työtöntä eteenpäin eikä alemmaksi.
Niin ja yrittää kypsyttää minua sillä, että on katkaissut työmarkkinatukeni jo 5 pitkää viikkoa ja lisää on luvassa. Siis työtön pärjää vedellä ja leivällä.
- sen tehnyt
työvoimavirkailijan käytöksestä voi valittaa ensin kyseisen työvoimatoimiston johtajalle. ja sitten jos ei tule muuosta niin työvoimaministeriöön.
Minä tein jo vuosia sitten valituksen yhdestä virkailijasta johtajalle ja vaihdoin virkailijaa, minkä luona asioin.
Muttui ääni kellossa ja palvelu parani - - - -
Kuten sanottua, toimiston johtaja on varmaankin se paras henkilö jolle kohdistaa valitukset.
Mutta ainakaan isommissa toimistoissa noita päätöksiä ei tee yksi virkailija vaan toimikunta, ja toimikuntahan ei tee päätöksiä tai anna ennakkotietoja ennen kuin olet aloittanut opiskelun.
Yhteistuntimäärien ja opintoviikkojen jne. lisäksi asiaan vaikuttaa myös se mitä opiskelet, esim. jos iltakoulutus johtaa tutkintoon, katsotaan se suuremmalla todennäköisyydellä päätoimiseksi opiskeluksi. Yleisiä linjauksia osaa varmaankin antaa työhallinnon työttömyysturvaneuvonta puhelinnumerossa 010 60 76700, ma-pe 9 - 17.- kokenut
Oli minullakin ennen sellainen työvoimaneuvoja, joka istui kiukkuisen näköisenä tietokoneen edessä, eikä puhunut minulle montakaan sanaa. En kyllä keksinyt minäkään mitään sanomista hänelle. Ei todellakaan kemiat sopineet yhteen ollenkaan. Sitten kerran onneksi, kuin vahingossa pääsin toisen virkailijan (puheliaan ja mukavan ihmisen) luo, joka sitten lopuksi antoi minulle uuden käyntiajan. Kysyin saisinko tulla hänen luo - sain, enkä sen koommin ole sen äksyn kiukkuisen virkailijan luo tarvinnut mennä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373645Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal253202- 652845
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792633- 351718
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no801660- 281487
- 151455
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231444- 271415