Almeran kytkin / vaihdelaatikko

Hjuva nisse

Almerassa jäi pakki päälle ja oli todella tiukassa.Kun autoa vähän keinutti edestakas niin pakki muljahti vapaalle. Käynnistin auton ja kokeilin muita vaihteita niin hyvin toimi. Lähdin liikkeelle kun päästin kytkimen rupesi kuulumaan ihmeellistä "rohinaa" ja kun painoin kytkimen alas rohina loppui. Pakkia on turha yrittää laittaa ei suostu menemään millään. Onko vika laatikossa vai kytkimessä??? Almerani on vm.2002 ja ajettu 60000km eli ei pitäis olla loppuun ajettu vai riittääkö japskin paskalle jo 60000....

63

40277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • satasen

      vauhdissa rusauttanu pakkia päälle.....ei meinaan laatikko kestä.missään mallissa.

      • Nisse on schaisse

        En todellakaan. Lähdin ihan omasta parkkiruudusta normaalisti...


    • ääni....

      Rohina tulee todennäköisesti vaihdelaatikosta. Sopii hyvin tuohon että kytkin pohjassa ei rohise. Kuluneet laatikot rohisee. Jos ei pakkia ole on laatikko kaput. Huono tsäkä...

      • Nisse

        Vaihelaatikkohan se!!! Perkele!!!
        Nyt ainakin tiiän mihin merkkiin en toisten kajoa...


    • datsunisti

      Tämäkin japsin paska on valmisteetu englannissa, mikä on autoilun luvattu maa...

      • tk57

        tyttäreni almerasta 2002 ajettu 80000 meni laatikko takuu 4kk yli 3vuotta.pakki ei mennyt kunnolla päälle.ajossa piti rohinaa jonkun aikaa.sitten tuli äkki pysäytys laatikkoon tuli reikä. apuakselin laakeri hajosi ja kuulat meni rattaiden väliin useita rattaita hajosi.autovahinko keskuksesta uusi laatikko 800e.voi olla että sinun laatikossa on painelaakeri ja kytkin levy loppu.kannattaa tarkistaa asia eikä ajaa paljoa.autokeskus väittää että se on käyttäjässä vika .minusta laatikko pitää kestää vähintää 200000km.


      • Palde57
        tk57 kirjoitti:

        tyttäreni almerasta 2002 ajettu 80000 meni laatikko takuu 4kk yli 3vuotta.pakki ei mennyt kunnolla päälle.ajossa piti rohinaa jonkun aikaa.sitten tuli äkki pysäytys laatikkoon tuli reikä. apuakselin laakeri hajosi ja kuulat meni rattaiden väliin useita rattaita hajosi.autovahinko keskuksesta uusi laatikko 800e.voi olla että sinun laatikossa on painelaakeri ja kytkin levy loppu.kannattaa tarkistaa asia eikä ajaa paljoa.autokeskus väittää että se on käyttäjässä vika .minusta laatikko pitää kestää vähintää 200000km.

        -02 vuosimallin Almera 1.5:n koneella ajettu 112000 km:ä. Vihdelaatikkoon paikannettu läpättävä ääni, kuuluu selvimmin hitaalla vauhdilla eteenpäin ajettaessa, myös kun jarrutetaan moottorilla. Ääni häviää kokonaan kun kytkin painetaan pohjaan. Onkohan laatikko hajoamassa, voikohan ajaa ennen kuin selvittää äänen alkuperän ?. Tämä taitaa todellakin olla -02 vuosimallin tyyppivika. Mikä neuvoksi??.


    • Luultavasti laakerit laatikosta menneet. Vastaavasta vuotta uudemmasta samoilla kilometreillä syksyllä juuri sellainen vika korjattiin. Japsipaskoista on tässä yhteydessä turha puhua. En koskaan ole kuullut laakeriongelmista Japanissa valmistetuissa autoissa. Eräs merkki, joka sattumalta voitti F1:en maailmanmestaruuden, on varmaan tunnetumpi kyseisistä vioista. Lienee turha tässä yhteydessä muistuttaa kenen omistuksessa Nissan nykyään on.

      Vielä tuohon vikaan... Viepä auto korjaamolle, niin eiköhän tuo laatikko kuntoon tule. Tuskinpa kauheasti joutuu vääntämään kättä maksumiehestä. Tarkoitti sitä, että älä vaan itse ala remonttia maksamaan, mikäli vaihdelaatikossa vikaa on. Onhan auto säännöllisesti huollettu?

      • Nisse

        Aivan täsmälleen samallain meni mun vaihdelaatikko kun tossa aikaisemmalla kirjoittajalla oli mennyt 80000km mulla meni vaan 20000km aiemmin. Auto on nyt nissanin merkki korjaamolla ja sanoivat sieltä että laakeri sökö ja rattaat siinä samassa. Ajotavassa ei ole vikaa. Auto on huollettu samassa liikkeessä aina. Kahtatonnia huutaa rahaa alustavasti voi toki hinta pompsahtaa riippuen laatikon hinnasta. Outo yhteen sattuma että kaks Nissan almeraa vm.2002 vaihdelaatikko menee samalla tavalla??? Ajotavalla ei ole mitään tekemistä nyt tämän asian kanssa. Pakko olla tyyppivika. Laitoin nissanille jo palutetta ja menen itse paikalle maanantaina kun en ole vielä töiltäni kerinnyt. Odotamme palautetta...


      • Nisse kirjoitti:

        Aivan täsmälleen samallain meni mun vaihdelaatikko kun tossa aikaisemmalla kirjoittajalla oli mennyt 80000km mulla meni vaan 20000km aiemmin. Auto on nyt nissanin merkki korjaamolla ja sanoivat sieltä että laakeri sökö ja rattaat siinä samassa. Ajotavassa ei ole vikaa. Auto on huollettu samassa liikkeessä aina. Kahtatonnia huutaa rahaa alustavasti voi toki hinta pompsahtaa riippuen laatikon hinnasta. Outo yhteen sattuma että kaks Nissan almeraa vm.2002 vaihdelaatikko menee samalla tavalla??? Ajotavalla ei ole mitään tekemistä nyt tämän asian kanssa. Pakko olla tyyppivika. Laitoin nissanille jo palutetta ja menen itse paikalle maanantaina kun en ole vielä töiltäni kerinnyt. Odotamme palautetta...

        Kyllä niissä laakereissa taitaa todellakin olla valmistusvika. Villi arvaus, että kyseiset laakerit tulevat Ranskasta... Mulla oli siinä mielessä hyvä tilanne, että autossa oli takuu voimassa laakereiden mennessä. Muuta ei tainnut laatikosta rikki ollakaan. En kyllä todellakaan suosittelisi itse remontista maksamaan senttiäkään, sillä kyllähän laatikon pitää kestää huomattavasti pidempään. Mikäli ongelmia ilmenee, niin yhteyttä vaan kuluttaja-asiamieheen.


      • LefaX
        Nisse kirjoitti:

        Aivan täsmälleen samallain meni mun vaihdelaatikko kun tossa aikaisemmalla kirjoittajalla oli mennyt 80000km mulla meni vaan 20000km aiemmin. Auto on nyt nissanin merkki korjaamolla ja sanoivat sieltä että laakeri sökö ja rattaat siinä samassa. Ajotavassa ei ole vikaa. Auto on huollettu samassa liikkeessä aina. Kahtatonnia huutaa rahaa alustavasti voi toki hinta pompsahtaa riippuen laatikon hinnasta. Outo yhteen sattuma että kaks Nissan almeraa vm.2002 vaihdelaatikko menee samalla tavalla??? Ajotavalla ei ole mitään tekemistä nyt tämän asian kanssa. Pakko olla tyyppivika. Laitoin nissanille jo palutetta ja menen itse paikalle maanantaina kun en ole vielä töiltäni kerinnyt. Odotamme palautetta...

        Almera Tinossa -03 ilmeni samat oireet 80 000 km kohdilla..äänekäs rohina kytkin ylhäällä. Korjasivat takuuseen ja selittelivät myös laakerivialla. Samalla vaihdatin myös kytkinlevyn ja paineasetelman,osat hintaan 150 eur, työn tekivät ilmaiseksi.


      • Nisse
        LefaX kirjoitti:

        Almera Tinossa -03 ilmeni samat oireet 80 000 km kohdilla..äänekäs rohina kytkin ylhäällä. Korjasivat takuuseen ja selittelivät myös laakerivialla. Samalla vaihdatin myös kytkinlevyn ja paineasetelman,osat hintaan 150 eur, työn tekivät ilmaiseksi.

        Nissan myyjä sanoi itsensä irti koravauksen osalta. Sanoi että ei ole tyyppivika. Otin yhteyttä nissanin maahantuojaan ja sieltä lupasivat ottaa asian käsittelyyn ja soittavat minulle myöhemmin. Otin yhteyden myös kuluttaja-asiamieheen ja siellä olivat sitä mieltä että vaihdelaatikko ei saa mennä rikki noin vähän ajetulla autolla. Olivat vastaavanlaisen tapauksen juuri hoitaneet missä jossakin renaultissa oli vaihdelaatikko pamahtanut 120000km jälkeen. Korjaamo maksoi 2/3 hinnasta. Olisin tyytyväinen jo tähänkin ratkaisun. Mutta odottellaan ja katellaan...


      • Nisse
        Nisse kirjoitti:

        Nissan myyjä sanoi itsensä irti koravauksen osalta. Sanoi että ei ole tyyppivika. Otin yhteyttä nissanin maahantuojaan ja sieltä lupasivat ottaa asian käsittelyyn ja soittavat minulle myöhemmin. Otin yhteyden myös kuluttaja-asiamieheen ja siellä olivat sitä mieltä että vaihdelaatikko ei saa mennä rikki noin vähän ajetulla autolla. Olivat vastaavanlaisen tapauksen juuri hoitaneet missä jossakin renaultissa oli vaihdelaatikko pamahtanut 120000km jälkeen. Korjaamo maksoi 2/3 hinnasta. Olisin tyytyväinen jo tähänkin ratkaisun. Mutta odottellaan ja katellaan...

        Terve taas!
        No niin nyt olis vaihdelaatikko tilauksessa. Osla tilasi käytetyn laatikon japan motors nimiseltä firmalta. Kytkin sarja ja laatikko maksaa 1150€ tietenkin työt. Kallista,kallista...
        Jokuhan kirjoitti että ota yhteyttä kuluttaja suojamieheen. Niin teinkin ja hän pyysi minua kysymään osla-autosta "raporttia" että miksi vaihdelaatikko on mennyt rikki. Oslassa sanottin alunperin että laakeri irronnut ja mennyt rattaiden väliin. Soitin oslaan ja pyysin raporttia johon vastattiin:"itse aiheutettu". Meinas veri kiehahtaa mutta pysyin housuissani. Sanoin että kirjota se raportti ja jätä noi kommentit omaan tietoon. Kului 10min puhelin soi ja oslasta soitettiin ja sanottiin "Sinäkö maksat kun me avataan vaihdelaatikko ja alamme tutkimaan syytä miksi vaihdelaatikko on mennyt rikki". Kysyin että tähänkö asti te ootte arvaillu että se olisi laakeri joka jumitti rattaat. Tuli hiljaista ja kaveri vastasti siihen että "niin mulle on sanottu". Sanoin että siinähän sulla sitten on raportin ainekset ja toivotin hyvät päivän jatkot. Mikä nyt jumittaa? Minkä takia osla-auto panttaa raporttia? Sama juttu nissan nordicin kanssa eli maahantuojan. Lupasivat soittaa itseasissa kahteenkin eri kertaan mutta toistaiseksi mitään ei ole kuulunut. Siellä ollan tietoisia asiasta koska olen soittanut ja kirjoittanut sinne. Sen verran ovat saanet aikaiseksi että ovat olleet yhteydessä osla-autoon mutta mulle henk.koht. ei ole tullut yhtäkään yhteyden ottoa. Kummallista...
        Jälleen odotellaan mitä tapahtuu...


      • nisse
        Nisse kirjoitti:

        Terve taas!
        No niin nyt olis vaihdelaatikko tilauksessa. Osla tilasi käytetyn laatikon japan motors nimiseltä firmalta. Kytkin sarja ja laatikko maksaa 1150€ tietenkin työt. Kallista,kallista...
        Jokuhan kirjoitti että ota yhteyttä kuluttaja suojamieheen. Niin teinkin ja hän pyysi minua kysymään osla-autosta "raporttia" että miksi vaihdelaatikko on mennyt rikki. Oslassa sanottin alunperin että laakeri irronnut ja mennyt rattaiden väliin. Soitin oslaan ja pyysin raporttia johon vastattiin:"itse aiheutettu". Meinas veri kiehahtaa mutta pysyin housuissani. Sanoin että kirjota se raportti ja jätä noi kommentit omaan tietoon. Kului 10min puhelin soi ja oslasta soitettiin ja sanottiin "Sinäkö maksat kun me avataan vaihdelaatikko ja alamme tutkimaan syytä miksi vaihdelaatikko on mennyt rikki". Kysyin että tähänkö asti te ootte arvaillu että se olisi laakeri joka jumitti rattaat. Tuli hiljaista ja kaveri vastasti siihen että "niin mulle on sanottu". Sanoin että siinähän sulla sitten on raportin ainekset ja toivotin hyvät päivän jatkot. Mikä nyt jumittaa? Minkä takia osla-auto panttaa raporttia? Sama juttu nissan nordicin kanssa eli maahantuojan. Lupasivat soittaa itseasissa kahteenkin eri kertaan mutta toistaiseksi mitään ei ole kuulunut. Siellä ollan tietoisia asiasta koska olen soittanut ja kirjoittanut sinne. Sen verran ovat saanet aikaiseksi että ovat olleet yhteydessä osla-autoon mutta mulle henk.koht. ei ole tullut yhtäkään yhteyden ottoa. Kummallista...
        Jälleen odotellaan mitä tapahtuu...

        Maksumieheks jouduin ei voi minkää!!!
        1333€ maksoin tostakin remontista, vaikka aluksi uhkasivat 2000€ rempalla. Nissan maahantuoja olisi osallistunut kuluihin jos olisin ostanut auton nissan liikkeestä. Paskan marjat kunhan pesivät vaan kätensä. Että semmosta...


      • ääni...
        nisse kirjoitti:

        Maksumieheks jouduin ei voi minkää!!!
        1333€ maksoin tostakin remontista, vaikka aluksi uhkasivat 2000€ rempalla. Nissan maahantuoja olisi osallistunut kuluihin jos olisin ostanut auton nissan liikkeestä. Paskan marjat kunhan pesivät vaan kätensä. Että semmosta...

        Kyllä on kallista. Toivotaan että nyt kestää. Johonkin vanhempaan autoon jossa laatikkorikko ei ole tyyppivika, voisi vaihtaa kolariauton laatikon ...


      • oma kokemus
        Nisse kirjoitti:

        Terve taas!
        No niin nyt olis vaihdelaatikko tilauksessa. Osla tilasi käytetyn laatikon japan motors nimiseltä firmalta. Kytkin sarja ja laatikko maksaa 1150€ tietenkin työt. Kallista,kallista...
        Jokuhan kirjoitti että ota yhteyttä kuluttaja suojamieheen. Niin teinkin ja hän pyysi minua kysymään osla-autosta "raporttia" että miksi vaihdelaatikko on mennyt rikki. Oslassa sanottin alunperin että laakeri irronnut ja mennyt rattaiden väliin. Soitin oslaan ja pyysin raporttia johon vastattiin:"itse aiheutettu". Meinas veri kiehahtaa mutta pysyin housuissani. Sanoin että kirjota se raportti ja jätä noi kommentit omaan tietoon. Kului 10min puhelin soi ja oslasta soitettiin ja sanottiin "Sinäkö maksat kun me avataan vaihdelaatikko ja alamme tutkimaan syytä miksi vaihdelaatikko on mennyt rikki". Kysyin että tähänkö asti te ootte arvaillu että se olisi laakeri joka jumitti rattaat. Tuli hiljaista ja kaveri vastasti siihen että "niin mulle on sanottu". Sanoin että siinähän sulla sitten on raportin ainekset ja toivotin hyvät päivän jatkot. Mikä nyt jumittaa? Minkä takia osla-auto panttaa raporttia? Sama juttu nissan nordicin kanssa eli maahantuojan. Lupasivat soittaa itseasissa kahteenkin eri kertaan mutta toistaiseksi mitään ei ole kuulunut. Siellä ollan tietoisia asiasta koska olen soittanut ja kirjoittanut sinne. Sen verran ovat saanet aikaiseksi että ovat olleet yhteydessä osla-autoon mutta mulle henk.koht. ei ole tullut yhtäkään yhteyden ottoa. Kummallista...
        Jälleen odotellaan mitä tapahtuu...

        Nissan Almera 1.8 vuosimallia 2002 ajettu 51000 kilometriä normaalia kevyttä ajoa vaidelaatikko piää ääntä huoltoon tiattu aika arvioivat laakerin vioittuneen kyllä on kehnosti tehty en suosittele kenellekään


      • sepi
        Nisse kirjoitti:

        Aivan täsmälleen samallain meni mun vaihdelaatikko kun tossa aikaisemmalla kirjoittajalla oli mennyt 80000km mulla meni vaan 20000km aiemmin. Auto on nyt nissanin merkki korjaamolla ja sanoivat sieltä että laakeri sökö ja rattaat siinä samassa. Ajotavassa ei ole vikaa. Auto on huollettu samassa liikkeessä aina. Kahtatonnia huutaa rahaa alustavasti voi toki hinta pompsahtaa riippuen laatikon hinnasta. Outo yhteen sattuma että kaks Nissan almeraa vm.2002 vaihdelaatikko menee samalla tavalla??? Ajotavalla ei ole mitään tekemistä nyt tämän asian kanssa. Pakko olla tyyppivika. Laitoin nissanille jo palutetta ja menen itse paikalle maanantaina kun en ole vielä töiltäni kerinnyt. Odotamme palautetta...

        nissanivaihdelaatikossa laakerivikaa 3 laakeria auto 2003 mallia alkoi kuulua outoa ääntä ja vein liikeeseen


    • Nassu

      Onko autosi 1,8 koneella ja kenties loppuvuoden -02 facelift mallia?
      Itselläni kun on juuri sellainen ja vaihteisto ulvoo vitosella ja hitaissa moottorijarrutuksissa kakkosvaihteella kuuluu valitusta... p..kele.. vieköön.

      • Nisse

        Auto on 1.5 koneella ja -02. En tiedä mikä on facelift malli mutta jos olet lukenut muiden kirjottamia juttuja samalla palstalla mihin nytkin kirjotit niin 1.8 koneen omaavissa on myös ollut samoja vikoja. Vie äkkiä korjaamolle niin voit selviytyä halvemmalla kun minä. Jos ostit nissan liikkeestä niin ainakin mulle nissan maahantuoja lupasi osallistua korvauksiin. Mutta mun auto kun ei ole ostettu nissanilta niin koko pommi rysähti mun niskaan.


      • Nassu
        Nisse kirjoitti:

        Auto on 1.5 koneella ja -02. En tiedä mikä on facelift malli mutta jos olet lukenut muiden kirjottamia juttuja samalla palstalla mihin nytkin kirjotit niin 1.8 koneen omaavissa on myös ollut samoja vikoja. Vie äkkiä korjaamolle niin voit selviytyä halvemmalla kun minä. Jos ostit nissan liikkeestä niin ainakin mulle nissan maahantuoja lupasi osallistua korvauksiin. Mutta mun auto kun ei ole ostettu nissanilta niin koko pommi rysähti mun niskaan.

        Kohotusmallilla tarkoitetaan -03 uutta,ehostettua korimallia joka tuli myyntiin -02 vuoden lopulla.
        Niin ja 1,5 vaihdelaatikko on välityksiltään erinlainen. Osat varmaan tulee samasta pajasta...
        Eli se on rivakampi kulkija 1 ja 2 vaihteella.


      • Mozku
        Nassu kirjoitti:

        Kohotusmallilla tarkoitetaan -03 uutta,ehostettua korimallia joka tuli myyntiin -02 vuoden lopulla.
        Niin ja 1,5 vaihdelaatikko on välityksiltään erinlainen. Osat varmaan tulee samasta pajasta...
        Eli se on rivakampi kulkija 1 ja 2 vaihteella.

        Terve Minulla on kyseinen dsl almera ajettu 262 tuhatta ja rapiat päälle itse en kyllä mitään erityistä kuule mutta kun käytin huollossa niin siellä sanottiin että vaihteistosta on menossa laakeri ja on tyyppivika... autossa kun ei enää takuuta ole kun on 2001 vm niin pitänee maksaa korjaus itse ( 800 € ) ei sattuis kukaan tietämään vastaavaa purettavaa diesel almeraa ( n16 ) missä olisi ehjä laatikko ? Tnx


      • ikuinen pessimisti
        Mozku kirjoitti:

        Terve Minulla on kyseinen dsl almera ajettu 262 tuhatta ja rapiat päälle itse en kyllä mitään erityistä kuule mutta kun käytin huollossa niin siellä sanottiin että vaihteistosta on menossa laakeri ja on tyyppivika... autossa kun ei enää takuuta ole kun on 2001 vm niin pitänee maksaa korjaus itse ( 800 € ) ei sattuis kukaan tietämään vastaavaa purettavaa diesel almeraa ( n16 ) missä olisi ehjä laatikko ? Tnx

        tutulla samanlainen diesel almera, ajettu 200tkm ja laatikko ulisee... laakerit paskana jostakin (poskilaakerit)? nyt hirvittävä öljyvuoto vetareideiden päästä eikä auttanut stefojen vaihto... jossain liikaa välystä.olisin kyllä luullut että japsista loppuu pellit ennenmmin kuin loota. voi voi


      • Allu-Jallu
        ikuinen pessimisti kirjoitti:

        tutulla samanlainen diesel almera, ajettu 200tkm ja laatikko ulisee... laakerit paskana jostakin (poskilaakerit)? nyt hirvittävä öljyvuoto vetareideiden päästä eikä auttanut stefojen vaihto... jossain liikaa välystä.olisin kyllä luullut että japsista loppuu pellit ennenmmin kuin loota. voi voi

        Tässä ketjussa on kyseessä pääasiassa Englannissa valmistetut (ja Ranskalaisessa sukua olevat) Almerat eli älkää haukkuko Japanilaista laatua kun sitä ei N16 Almerassa enää ole kuin korkeintaan nokkaan liimatussa merkissä.

        Omistamani Almera (N15 eli edellinen korimalli) on Japanissa tehty, yli 300tkm mittarissa eikä vaihteistossa ole lievää pikkuvaihteiden synkro-ongelmaa lukuunottamatta mitään.

        Moittikaa oikeita maita eli Englantia ja Ranskaa...


      • nisukka-02 joulukuu

        ajettu 112000. Rohisee kytkimen ollessa ylhäällä. Eräs autokorjaaja veikkasi laatikon laakereita viaksi. Autokeskukselta tuli sama veikkaus, korjaus arvio: mikäli vain laakerit hinta alkaen 500, jos muuta kuten synkkapakkoja niin lähemmäks tonni. Ei oo tainnut kukaan korjauttaa kyseistä vikaa alle tonnin? Enkä viitsisi ostaa käytettyä lootaa kun on sama pska ja samat viat. Paras vaihtoehto lienee laatikon purku, osien korjaus ja auton myynti.


      • Järkyttynyt
        nisukka-02 joulukuu kirjoitti:

        ajettu 112000. Rohisee kytkimen ollessa ylhäällä. Eräs autokorjaaja veikkasi laatikon laakereita viaksi. Autokeskukselta tuli sama veikkaus, korjaus arvio: mikäli vain laakerit hinta alkaen 500, jos muuta kuten synkkapakkoja niin lähemmäks tonni. Ei oo tainnut kukaan korjauttaa kyseistä vikaa alle tonnin? Enkä viitsisi ostaa käytettyä lootaa kun on sama pska ja samat viat. Paras vaihtoehto lienee laatikon purku, osien korjaus ja auton myynti.

        Keväällä (toukokuussa) vaihdoin Toyota Kaivokselassa Almeraan, jolla oli silloin ajettu 89 000, nyt ajettu 102 000 ja järkyttävää rohinaa kytkimen ollessa ylhäällä. Pakki ei mene päälle ja ykkönen tökkii. Kaivokselassa myyjä epäili, että laatikon muovisissa siirtäjä osissa olisi vikaa ja sanoi, että ei mene enää vaihtoautotakuuseen. Eräs autokorjaaja sanoi, että laatikko on kaput ja kehotti ehdottomasti ottamaan yhteyttä uudestaan auton myyneseen liikkeeseen, koska rohinaa on kuulunut jo pitkälle toista kuukautta (lievempänä enkä osannut epäillä mitään vakavaa) eikä laatikon pitäisi missään nimessä levitä vielä noilla kilometreillä...

        Täytyy soittaa kuluttaja-asiamiehelle ja sen jälkeen uudestaan autoliikkeeseen...


      • pimee vintti
        Nassu kirjoitti:

        Kohotusmallilla tarkoitetaan -03 uutta,ehostettua korimallia joka tuli myyntiin -02 vuoden lopulla.
        Niin ja 1,5 vaihdelaatikko on välityksiltään erinlainen. Osat varmaan tulee samasta pajasta...
        Eli se on rivakampi kulkija 1 ja 2 vaihteella.

        taitaa olla ennemikin vikalift koska juuri siinä esiintyvä kaikki perusviat. esim. linssit,sisävalo,vaihdelaatikko,lampunpesurit ja joku vitun rele.


      • 1.8 made in japan
        Allu-Jallu kirjoitti:

        Tässä ketjussa on kyseessä pääasiassa Englannissa valmistetut (ja Ranskalaisessa sukua olevat) Almerat eli älkää haukkuko Japanilaista laatua kun sitä ei N16 Almerassa enää ole kuin korkeintaan nokkaan liimatussa merkissä.

        Omistamani Almera (N15 eli edellinen korimalli) on Japanissa tehty, yli 300tkm mittarissa eikä vaihteistossa ole lievää pikkuvaihteiden synkro-ongelmaa lukuunottamatta mitään.

        Moittikaa oikeita maita eli Englantia ja Ranskaa...

        mitäs vikaa noissaa 2000 ja osan vuotta 2001mallin sedaneissa on jotka ovat japanissa tehtyjä. ne on viimeisiä kunnon nissaneita ei ole loota eikä öljysyöppövikaisia eikä jakoketjutkaan veny kuten enkku malleissa.


    • fidodidoco

      mulla hajosi jo 46tkm. aika vankkaa laatua vai mitä.

    • paaperoita

      Taitaa olla että täytyy siirtyä.Euroopalaiseen autoon vaiho foordiin yli 40000 olen ajanut mitään en ole tehnyt ja hyvin pyyhkii.On tullut mieleen ettei kunnon NISSANIA tehty kuin JAPANISSA olen ommalla nissanilla ajanut 20030000km--------- 1 kytkinlevyllä ja 2003 1.5 Almera malisella meni vaihtoon jo 100000km niin ja kytkin ei nykyisin kestä liiraamista sitä on varottava.KOSKA NE VAIHTUU TAKAISIN JAPANIIN siis valmistus oliko se 10---13v-----no tämä on tätä.Elämme lopun aikaa ja onko sitä aikaa jäljellä enää kuin 5----12v kun JEESUS tulee takaisin .Eikö ne suunitele G 10 tuleva maailman uusijärjestys otatko sirun otsaasi vaiko käteesi.Minä en ota en ala sitä maailmaa palvelemaan mikä kuuluu saatanalle.

      • Nisukka02

        Onkos kellään toisenlaisia kokemuksia tuosta N16:n laatikosta? Esim. Ajettu paljon eikä mitään ongelmia? Itsellä tuo N16 -02, ajettu 95 000. Auto on moitteetta pelannut, ollut meillä käytössä 80 000 km asti. Nyt mikäli kyseessä on "tyyppivika" tulee vakavasti mietittyä auton vaihtoa.


      • nissan allu
        Nisukka02 kirjoitti:

        Onkos kellään toisenlaisia kokemuksia tuosta N16:n laatikosta? Esim. Ajettu paljon eikä mitään ongelmia? Itsellä tuo N16 -02, ajettu 95 000. Auto on moitteetta pelannut, ollut meillä käytössä 80 000 km asti. Nyt mikäli kyseessä on "tyyppivika" tulee vakavasti mietittyä auton vaihtoa.

        Itelläni on Almera 2003 joka on 1.8 koneella varustettu. Tarkemmin sanottuna visia mallia. Ostin auton itellenio 2,5 vuotta sitten jolloin autolla oli ajettu 105 tkm ja nyt mittari näyttää 146 tkm eikä tällä välillä ole koneessa ollu mitään vikaa. Jarruja kannattaa kerran vuoteen aukasta ja puhistella ja rasvata niin eivät ala jumimaan. Kone ei ole vienä öljyä normaalia enempä eli 15tkm vaihtovälillä olen ehkä 1 - 2 desiä joutuna lisään ettei minimi rajoilla ole öljyn pinta.

        Olen kyl lukena paljon näistä almeran ongelmista mutta itelle ei viel ole mitään semmosta sattuna. esim. näitä jakoketjun venymisiä ja laakeri ongelmia ja toivottavasti ei tulekkaan. Bensaa ei hirveitä määriä ime kyseinen malli ellei ala sit ajamaan talla pohjassa joka lähöstä. Matka ajot menee alle 6l ja sekalainen menee 7 - 7,5l tienoilla.


      • miejoi
        Nisukka02 kirjoitti:

        Onkos kellään toisenlaisia kokemuksia tuosta N16:n laatikosta? Esim. Ajettu paljon eikä mitään ongelmia? Itsellä tuo N16 -02, ajettu 95 000. Auto on moitteetta pelannut, ollut meillä käytössä 80 000 km asti. Nyt mikäli kyseessä on "tyyppivika" tulee vakavasti mietittyä auton vaihtoa.

        Olen nyt jo toisen N16 allu sportsdeckin omistaja, ensimmäinen oli 2001 ja oli ajettu 170 000km kun myin pois eikä autossa ollut mitään vikoja koskaan. Nyt omistan 2003 n16 allu visian jolla ajettu 150 000km josta itse ajanut 30 000km ja en ole havainnut muuta vikaa kuin nykimisen kun lähden ykkös vaihteella esim liikennevaloista niin kerran nykäisee...saattaapi olla puolassa vika, muuten toiminut hyvin.


      • Touko Jurkka
        miejoi kirjoitti:

        Olen nyt jo toisen N16 allu sportsdeckin omistaja, ensimmäinen oli 2001 ja oli ajettu 170 000km kun myin pois eikä autossa ollut mitään vikoja koskaan. Nyt omistan 2003 n16 allu visian jolla ajettu 150 000km josta itse ajanut 30 000km ja en ole havainnut muuta vikaa kuin nykimisen kun lähden ykkös vaihteella esim liikennevaloista niin kerran nykäisee...saattaapi olla puolassa vika, muuten toiminut hyvin.

        Mahtaneeko olla siinä vaihdelaatikossa vika kun kaupunkiajossa 2-3 vaihteilla tasaisella nopeudella alkaa aina välillä kuulua outoa resonointia. Sellaista särinää joka kuulostaisi tulevan jostain konehuoneen puolelta. Alkaa vaisusti ja voimistuu siitä kunnes taas häipyy hetkeksi ja alkaa hetken päästä uudelleen. Kuulin että vaihdelaatikon jossain laakerissa on ollut jonkinlaista tyyppivikaa tämän vuosimallin (2004) Almeroissa. Kellään vastaavia kokemuksia...?


      • Laatikko riesana
        Touko Jurkka kirjoitti:

        Mahtaneeko olla siinä vaihdelaatikossa vika kun kaupunkiajossa 2-3 vaihteilla tasaisella nopeudella alkaa aina välillä kuulua outoa resonointia. Sellaista särinää joka kuulostaisi tulevan jostain konehuoneen puolelta. Alkaa vaisusti ja voimistuu siitä kunnes taas häipyy hetkeksi ja alkaa hetken päästä uudelleen. Kuulin että vaihdelaatikon jossain laakerissa on ollut jonkinlaista tyyppivikaa tämän vuosimallin (2004) Almeroissa. Kellään vastaavia kokemuksia...?

        ... kun puhuin aiemmin Almeran N15 japsikoneista ja seuraava koppainen eli N16 Britanniasta. Kyllä on huikeita eroja vähän joka suhteessa. N16 huomaa, että vähän joka paikassa on yritetty luistaa ja tehty halvalla heppoisista osista, valoumpiotkin uudemmassa aivan paskaa muovia, vähän joka paikka nitisee ja natisee ja jotenkin niin muovisen ja halvan koreapaskan oloinen ja nämä laatikko-ongelmat osuvat melkein kaikki tällä palstalla nimenomaan N16. Ja en tosiaankaan nyt retostele omalla N15 tai nauti teidän pettymyksistänne, päinvastoin, olen todella pahoillani, mutta ikävä todeta, että olette saaneet monessa suhteessa kasan paskaa ja kieltämättä se pistää jurppimaan. Toisaalta, pistäkää ihan rohkeasti myyjäliike ja maahantuoja Nissan Nordic vastaamaan työnlaadusta, sillä sitä ei Britanniassa ole edes olemassakaan, joten turha heille on sellaista edes opettaa.

        Juuri tästä puhuin yhden Renault fanaatikon kanssa, miten hän ylisti Meganea ja Lagunaa, mutta Nissanin alamäkin alkoi viimeistään silloin, kun näiden ranskalaisten kanssa alettiin hengaamaan ja käyttämään halpoja ja paskoja näennäisosia, eikä kukaan ollut katsomassa perään tai kiinnostuneita, miten hyvin esim. laatikko kestää. Vastuullinen autotehdas olisi tehnyt takaisinkutsuja ja korjannut laatikon laakerit ja muut kulutuksella alttiit ja kriittiset osat ja vaihtaneet samalla kunnon öljyt halpispaskojen tilalle, vielä ennen kuin on myöhäistä.

        Miettikääpä, minkälainen kiinnostus Nissan Nordicilla on autollesi, jos olet ostanut sen käytettynä yksityiseltä (vaikka sekin kuullosti hätäverukkeelta paskat housussa), auton takuu mennyt umpeen aikapäiviä sitten, taulussa yli 100 tkm ja huollot tehty ei merkkiliikkeessä. Heidän juristinsa keksivät mitä vaan kiertääkseen vastuuta ja pelaavat aikaa, jotta kuluttaja väsyy ja maksaa omasta pussistaan uuden laatikon tai paalaa auton ja menee kotiinsa itkemään tappiotaan ja vannomaan ettei enää ikinä Nissania.

        Entä mitä tekee kuluttajansuoja? Sanoo, että voivoi, paskan myivät... he voivat antaa myyjäliikkeelle tai valmistajalle suosituksen, mutta se ei sinänsä velvoita mihinkään. Toisaalta negatiivinen julkisuus on todella pahasta internetin kulovalkealla, joten fiksuina olisi syytä pyrkiä jonkinlaiseen molemminpuoliseen ratkaisuun ja vastaantuloon. Tuskin kellään menee ihan 100% takuuna, mutta läheskään kaikkea ei kannata suostua itse korvaamaan.


      • Rokuela
        Laatikko riesana kirjoitti:

        ... kun puhuin aiemmin Almeran N15 japsikoneista ja seuraava koppainen eli N16 Britanniasta. Kyllä on huikeita eroja vähän joka suhteessa. N16 huomaa, että vähän joka paikassa on yritetty luistaa ja tehty halvalla heppoisista osista, valoumpiotkin uudemmassa aivan paskaa muovia, vähän joka paikka nitisee ja natisee ja jotenkin niin muovisen ja halvan koreapaskan oloinen ja nämä laatikko-ongelmat osuvat melkein kaikki tällä palstalla nimenomaan N16. Ja en tosiaankaan nyt retostele omalla N15 tai nauti teidän pettymyksistänne, päinvastoin, olen todella pahoillani, mutta ikävä todeta, että olette saaneet monessa suhteessa kasan paskaa ja kieltämättä se pistää jurppimaan. Toisaalta, pistäkää ihan rohkeasti myyjäliike ja maahantuoja Nissan Nordic vastaamaan työnlaadusta, sillä sitä ei Britanniassa ole edes olemassakaan, joten turha heille on sellaista edes opettaa.

        Juuri tästä puhuin yhden Renault fanaatikon kanssa, miten hän ylisti Meganea ja Lagunaa, mutta Nissanin alamäkin alkoi viimeistään silloin, kun näiden ranskalaisten kanssa alettiin hengaamaan ja käyttämään halpoja ja paskoja näennäisosia, eikä kukaan ollut katsomassa perään tai kiinnostuneita, miten hyvin esim. laatikko kestää. Vastuullinen autotehdas olisi tehnyt takaisinkutsuja ja korjannut laatikon laakerit ja muut kulutuksella alttiit ja kriittiset osat ja vaihtaneet samalla kunnon öljyt halpispaskojen tilalle, vielä ennen kuin on myöhäistä.

        Miettikääpä, minkälainen kiinnostus Nissan Nordicilla on autollesi, jos olet ostanut sen käytettynä yksityiseltä (vaikka sekin kuullosti hätäverukkeelta paskat housussa), auton takuu mennyt umpeen aikapäiviä sitten, taulussa yli 100 tkm ja huollot tehty ei merkkiliikkeessä. Heidän juristinsa keksivät mitä vaan kiertääkseen vastuuta ja pelaavat aikaa, jotta kuluttaja väsyy ja maksaa omasta pussistaan uuden laatikon tai paalaa auton ja menee kotiinsa itkemään tappiotaan ja vannomaan ettei enää ikinä Nissania.

        Entä mitä tekee kuluttajansuoja? Sanoo, että voivoi, paskan myivät... he voivat antaa myyjäliikkeelle tai valmistajalle suosituksen, mutta se ei sinänsä velvoita mihinkään. Toisaalta negatiivinen julkisuus on todella pahasta internetin kulovalkealla, joten fiksuina olisi syytä pyrkiä jonkinlaiseen molemminpuoliseen ratkaisuun ja vastaantuloon. Tuskin kellään menee ihan 100% takuuna, mutta läheskään kaikkea ei kannata suostua itse korvaamaan.

        Noniin itse ostin 2001 almeran 1.5 koneella. Auto "tärisee" kun kiihdyttää ja vaihdekeppi heiluu vimmatusti. Onko kellään kokemusta tälläisestä että onko vaan vakio juttuja vai mikä lie?

        Kuulin että tuohon vuosimalliin kuuluu kepin täriseminen ja liikkuminen mutta vaikuttaa mielestäni jo kiihdytykseen...

        Auttakee auttakee!


      • Allu-03
        nissan allu kirjoitti:

        Itelläni on Almera 2003 joka on 1.8 koneella varustettu. Tarkemmin sanottuna visia mallia. Ostin auton itellenio 2,5 vuotta sitten jolloin autolla oli ajettu 105 tkm ja nyt mittari näyttää 146 tkm eikä tällä välillä ole koneessa ollu mitään vikaa. Jarruja kannattaa kerran vuoteen aukasta ja puhistella ja rasvata niin eivät ala jumimaan. Kone ei ole vienä öljyä normaalia enempä eli 15tkm vaihtovälillä olen ehkä 1 - 2 desiä joutuna lisään ettei minimi rajoilla ole öljyn pinta.

        Olen kyl lukena paljon näistä almeran ongelmista mutta itelle ei viel ole mitään semmosta sattuna. esim. näitä jakoketjun venymisiä ja laakeri ongelmia ja toivottavasti ei tulekkaan. Bensaa ei hirveitä määriä ime kyseinen malli ellei ala sit ajamaan talla pohjassa joka lähöstä. Matka ajot menee alle 6l ja sekalainen menee 7 - 7,5l tienoilla.

        Ostin sen -06 ja mittarissa oli 57000km.Etupyörien laakerit meni reilut 100000km jälkeen.Öljyä kuluu vaikka laittais mitä paksuutta vaan.Vaihdelaatikon laakerit(3kpl) vaihtoon n.150000km ajon jälkeen.
        Bensan kulutus ihan ok.Öljynkulutuksesta sanovat merkkikorjaamolla olevan ihan normaalia, vaikka saa lisätä vaihtovälin aikanakin varmaan 7 litraa.On se turhan paljon.Aiemmin oli 15v vanha Volvo 740 ,ajettu yli
        430000km eikä tarvinnut öljyä olla jatkuvast lisäämässä.Kuka kertois mikä neuvoksi öljynsyöjälle?
        Kiittää neuvosta.Nimim".Ei enää Almeraa."


    • Almeranisti

      Mikä on hyvä öljy ko Allun laatikkoon,onko VS200 parempi ku Nissanin merkkiöljy?

      • aremla

        Meillä on Allu 1,5L -02 N16 nyt mittarissa 152tkm emännän ajamana viimeiset 100tkm, ite en oo ajanu ku korkeintaan 2tkm. Ei siinä nyt ainakaan kuulu mitään ylimääräisiä ääniä laatikosta, täytyykin alkaa harkitsemaan vaihtoa ennen kuin tulee murheita. Ja vaihtaa öljyt nyt ainakin heti. Tää on sit varmaan erikoisyksilö ku toimii kunnolla.


      • 2+9
        aremla kirjoitti:

        Meillä on Allu 1,5L -02 N16 nyt mittarissa 152tkm emännän ajamana viimeiset 100tkm, ite en oo ajanu ku korkeintaan 2tkm. Ei siinä nyt ainakaan kuulu mitään ylimääräisiä ääniä laatikosta, täytyykin alkaa harkitsemaan vaihtoa ennen kuin tulee murheita. Ja vaihtaa öljyt nyt ainakin heti. Tää on sit varmaan erikoisyksilö ku toimii kunnolla.

        ...hajosi jossain 55000km kohdilla, noin 80km/h vauhdin jälkeen alkoi kuulua sellainen matala jurruttava ääni mikä sitten muutaman viikon kuluttua alkoi jo kuulua noin 60km/h vauhdissa. Autokeskus korjasi vian hintaan 1300eur josta itse maksoin 25% ja Autokeskus/Nissan loput. Autolla oli jo ikää vajaa 5 vuotta, eli takuu oli jo loppunut.


      • hauhonalmera
        2+9 kirjoitti:

        ...hajosi jossain 55000km kohdilla, noin 80km/h vauhdin jälkeen alkoi kuulua sellainen matala jurruttava ääni mikä sitten muutaman viikon kuluttua alkoi jo kuulua noin 60km/h vauhdissa. Autokeskus korjasi vian hintaan 1300eur josta itse maksoin 25% ja Autokeskus/Nissan loput. Autolla oli jo ikää vajaa 5 vuotta, eli takuu oli jo loppunut.

        mulla almera 2000 2.2 ja laatikko meni mut ajettuki jo 443000km. mut jollaki tiedossa laatikko ni kelpais mulle t. tyytyväinen nissanisti


    • voeminkäteki

      Almera vm 2001 2.2 Di vaihdelaatikko pitäny pitkän aikaa ulvovaa ääntä pienillä nopeuksilla ja nyt alkanu vuotamaan öljyä. Kertokaapa mitä mun kannattee tehdä. Hommata uus vaihdelaatikko jostai vai viedä johonkin korjautettavaksi tommosenaa. Uusintakatsastus kuukauden sisään. vinkkejä kiitos.

    • hykyi

      tuokaapa vaihteistonne autohuolto j.auttoon tampereelle. vaihteston avaus, laakerointi, kasaus n.440e autosta irrotus, avaus,laakerointi, kasaus, autoon asennus n.620e samalla korjataan öljynkierto ongelma joten vaihteisto tulee kestämään pidempään kuin tehtaalta lähtiessä.
      pakin huono toiminta korjaantuu myös kyseisillä laakereilla. t.juha

    • diissel

      2.2di vm-02 289tkm kesti laatikko, ajoin ulisevalla laatikolla n.20tkm, sitten alkas kuulumaan napinaa kun lähti paikaltaan, kuskinpuolen poskilaakeri sökö, otin laatikon irti ja avasin sen, poskilaakereiden laakeripinnat rikki, sekä rautahile pilannut kaikki muutkin laakerit..
      laakerit ja stefat marmoritiskiltä .n400e,laatikko kasaan uudet öljyt sisään ja avot, toimii taas kuin uusi.
      Kytkin oli vielä hyvässä tikissä 289tkm jälkeen.

      • Tonttu

        MIstä muuten ostit ne laakerit ja stefat, olisi kiva tietää?


    • diissel

      käyttöautolta, mistään laakeriliikkeistä et oikeanlaisia laakereita saa, joku mitta aina eroaa, stefojakaan en löytäny mistään.

      • ultrex

        Mun almerassa vm03 ajettu 150tkm vaihelaatikko ei pidä ajossa ääntä mutta kun keppiä heiluttaa vapaalla kuuluu ääntä ihan kun se hankaisi johonkin.onko tämä vaihelaatikon loppu?. Ajossa kuuluu tietyllä kieroksella ääntä mutta mielestäni se kuuluu esim pakosarjan suojametallin helinältä Ja tyhjäkäynnillä sama.


    • Vähän potuttaa

      Jatkoa surullisen kuuluisalle almeran vaihdelaatikolle. Ajettu 125000 ja sama juttu kun monella teistä. Pakki ei mene päälle ja kuuluu rohinaa. Kävin korjaajalla ja tuomiona oli, että laatikko vaihtoon. Hienointa tässä oli se, että olen omistanut autoin 2 kuukautta :D. Taitaa siis olla tyyppivika. En voi siis suositella kenellekään kyseistä autoa. Ellei halua ostaa yli 1000e vaihdelaatikkoa. Nyt ei auta kun alkaa taistelemaan autonmyyjän kanssa jos tulisivat maksussa vastaan.

    • mathias1

      Vuosimallia 2005 Almera, 130 000km ajettu nyt, cvt-laatikolla ja ei itselläni ainakaan ole ollut mitään vikaa, kaikki merkkihuollot vain olen tehnyt ajallaan.

    • Mikkko33

      Almeran N16, 1,5bens-02 (facelift) laatikko iski jumiin 100km/h nopeudesta. Onko faceliftissä (vm 2003) sama vaihdelaatikko kuin 2001-02? Entä onko eroja 1,5 ja 1,8 bensakoneen vaihdelaatikoissa?

      Romuttamojen tarjoamissa vaihdelaatikoissa lukee, että on otettu 1,8 koneisesta autosta...

    • datsun nissan

      miksi te ajatte niillä almeroilla? miksi ette voi ajaa datsuneilla? siis datsun nissan sunny 1.5 b11? hitsaa vain joskus lisää peltiä. muuta remonttia ei valttämättä oo ollenkaan. ALMERA EI OO ENÄÄ MIKÄÄN KUNNON JAPANILAINEN AUTO.

    • qwerty

      Mulla on Almera 1,5 vm.2003 ajettu 140000, eikä ole ollut mitään ongelmia. mutta kuulin ettei Almeralla kannata ajaa 5-vaihteella alle 80km nopeudella, laatikon roiskevoitelu ei toimi kunnolla ja laakerit ei saa kunnon voitelua. Lienekkö totta ,mutta olen noudattanut tätä ohjetta.

    • Nissan

      Totta on, millekkään laatikolle ei ole hyväksi ajaa liian pienillä kierroksilla, varsinkaan jos on kärry perässä tai muuten kuormaa.

    • th74

      niinhän siinä kävi et vaihdelaatikko se mennä hajosi almerasta! n16 -01 1.5 koneella. joten nyt tarvias apua todelliselta nissan tietäjältä! tuntuu olevan aika suolasen hintasia nuo myynnissä olevat laatikot, johtuen tyyppiviasta ja jos jostain edes yleensä semmosen jostain löytää.. joten onko kellään kokemusta, et käykö minkään muun nissanin laatikko 1.5 koneen jakoksi, vaikkapa jonkun vanhemman primeran???

    • b11 sunny

      laita b11 sunnyn laatikko. se on ajalta jolloin Nissanit oli autoja.

    • kuka mitä hä

      Karsee loota on alluissa kuin soppakauhaa hämmentäisi kannattaa pysyä erossa, melkein yhtä hyvä kuin sata aassa muinoin vitu mikä pilipali lelu vasta nyt nippon sedät ovat saaneet keppiin tuntumaa, on se kestäny ennen ku menee jakeluun.

    • Tyttö &Allu

      Hellou! Tyttö ja auto pulassa,tai ehkä tulevassa pulassa.. Elikkäs kyseessä 2000vm 1.5 allu N16korilla Ajettu vajaa 200tkm eli ei edes loppuun rääkätty vekotin. Nyt kun laitan pakin päälle,jää jokin härpäke siellä pyörimään ja ellen käytä kytkintä 3-4 kertaa pohjassa niin rusahtaa todella ilkeästi. En ole mikään autonasentaja,joten kysyn viisaammilta neuvoa.. Mikä mahdollisesti mättää???

      • Allu on auto

        Vaikuttaa kytkin vialta, varsinkin jos se tekee jokakerta pakille laitettaessa. Kekeilepa laittaa ensin paikallaan ja moottori käynnissä jollekin toiselle vaihteelle ensin ja tietysti kytkin pohjassa ja sitten pakille. Jos vielä rutisee, niin sitten korjaamolle, voi riittää kytkinvaijerin säätö tai sitten kytkinremontti tai joku muu vaihteisto vika.


    • Tyttö &Allu

      Okay.. Täytyy kokeilla.. Kiitos!

      • Alamera

        Selviskö mikä oli vialla?


    • N16 Almera

      Ei kannata sitä merkkiä haukkua, muistaakseni manuaaleissa tehtaalla (joissakin) on ammuttu pultit liian kireälle joka voi vaikuttaa myös tähänkin sillä esim. VW Golfissa jos kiristät vetarin pultteja liikaa niin laatikko sanoo sopimuksen irti jonkin ajan päästä.

      Itsellä on 110tkm ajettu almera ja vaihteisto ja kytkin ovat vieläkin kunnossa, kone ei syö öljyä ja umpiotkaan ei kerää kosteutta.

    • en osta nissanii

      Paskoja tuntuu olevan, pösöissä kestää laatikot ikuisesti!

    • nisallu

      Mulla Almera 1996 ajettu 315 000km: alkuperäinen kytkin vaihteistoöljy, ei kuluta moottoriöljyä, hyvät pellit, soiva peli edelleen!!

    • Anonyymi

      Itellä -02 n16 1.5 almera, ajettu 277000 ja tällä hetkellä ei muuta ongelmaa ku kylmällä pakki ei aina mee päälle ennenku käyttää jollain muulla vaihteella

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      69
      6826
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4430
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2863
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2111
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1465
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1144
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1101
    Aihe