peräaukon kutina

äiti

Onko kanssasisaria varsin kiusallisessa ongelmassa, nimittäin aivan sietämätön kutina peräaukon suulla. Minulla on siinä pieni ihokieleke,joka vielä edesauttaa asiaa. Kyse ei ole huonosta hygieniasta tai kihomadoista mutta kun alueelle tulee kosteutta,on kutina aivan sietämätöntä. Puhuin siitä gynelle kerran,oli sitä mieltä,ettei pattia kannata poistaa,jollei haittaa istumista tms ja antoi vaan rasvaa,josta ei hyötyä pätkäkään. Olenko maailmanhistorian ainoa tyyppi,joka on joutunu jo 15 vuotta jollaki rapsuttamaan alapäätään? Apuva!

5

3007

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kutina

Minulla oli samassa paikassa kutinaa.En tosin jaksanut elää sen kutinan kanssa edes kolmea kuukautta,vaan menin lääkäriin.Minulla todettiin kutinan aiheuttajiksi sisäiset peräpukamat,jotka hirtettiin,kutina loppui siihen.Kävin ruuansulatuselintauteihin erikoistuneella lääkärillä(gastrokirurgi).

• sama äiti

Kiitos kun vastasit. mahtaisko kyse olla samasta vaivasta. Viitsisitkö vielä kertoa, millainen toimenpide se oli? Hirttäminen, kuulostaa vähintään ilkeältä. Kestikö kauan, puudutukset,jälkioireet, sairasloma? Tiesitkö,että sinulla oli peräpukamia lääkäriin mennessäsi,tuntuivatko ne jotenkin?
        Kiitos,jos viitsit vielä valaista! :)

• sattunut
        sama äiti kirjoitti:

Kiitos kun vastasit. mahtaisko kyse olla samasta vaivasta. Viitsisitkö vielä kertoa, millainen toimenpide se oli? Hirttäminen, kuulostaa vähintään ilkeältä. Kestikö kauan, puudutukset,jälkioireet, sairasloma? Tiesitkö,että sinulla oli peräpukamia lääkäriin mennessäsi,tuntuivatko ne jotenkin?
        Kiitos,jos viitsit vielä valaista! :)

Itse toimenpide tuntui vain hieman oudolle,ei sattunut,ensimmäisenä päivänä toimenpidekohta tuntui aralle ja jotenkin oudolle kävellessä.Yleensä jälkisärkyä ei kuulemma ole,paitsi minulla oli.Valvoin seuraavana yönä,kunnes ottamani kipulääke alkoi tehota ja särky loppui.Itse toimenpide oli lyhyt,en katsonut kellosta aikaa,jännitti niin paljon,ihmettelin vain,kun sain hetken kuluttua nousta tutkimuspöydältä,pukamat oli hirtetty.Pukamat hirtetään niiden ympärille laitettavalla kumilenkillä,ei vaatinut puudutusta.Sairaslomaa sain kolme vuorokautta.Ilman pukamien hirttämistä vaiva olisi mahdollisesti pahentunut ja mukaan olisi tullut mm.kipu ja verenvuoto pukamista,totesi lääkäri.Minulla oli silloin tällöin,harvoin tosin,pientä verenvuotoa,mutta kutinaa senkin edestä,aavistelin ja toivoin,että vaiva johtuisi vain pukamista eikä mistään vakavammasta.Minulle tehtiin muutama päivä ennen pukamien hirttämistä peräsuolen tähystys,varmistettiin,että kyseessä olivat vain pukamat.Oloaan voi helpottaa vaivan hoitoon tarkoitetuin voitein,mutta ne eivät paranna itse vaivaa,vaikka sitä väliaikaisesti helpottavat.

• Kantsii kokeilla

Vanhan kansan konsti: Laita pesuvatiin 2-3 rkl merisuolaa ja lämmintä vettä n. 37 asteista, jossa pystyy istumaan, sekoita suola siihen ja eikun istumaan siihen ja kutina helpottaa. Tätä voi kokeilla aamuin illoin, eikä maksa paljon. Auttaa myös muihin alapään kutinoihin.

• ---

ja kyseessä pukamat...apteekista ilman reseptiä saatavalla peräpukamavoiteella olen hoidellut niin johan on kutina lakannut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      50
      4157
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      67
      3817
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3338
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3250
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      95
      2243
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2158
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      2019
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      36
      2009
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      1989
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1894
    Aihe